Nτεμπούτο στην Όπερα των Παρισίων για τον Ρικάρντο Μούτι
- Απρόσμενο το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο το Ρ. Μούτι στην Όπερα των Παρισίων με την παράσταση του ξεχασμένου πλέον «Δημοφώοντα» του Γιομέλι.
- Το πολυαναμενόμενο για χρόνια ντεμπούτο του στην Όπερα των Παρισίων έκανε χθες, Σάββατο βράδυ, ο περίφημος Ιταλός διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Μούτι, επιφυλάσσοντας μία έκπληξη στους θεατές, διότι επέλεξε να διευθύνει ένα σπάνια και δύσκολα εκτελέσιμο έργο του 18ου αιώνα, τον «Δημοφώοντα» του Ναπολιτάνου (όπως κι ο Μούτι) συνθέτη Νικολό Γιομέλι (1714-74).
- Ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους μαέστρους των καιρών μας, ο Μούτι περίμενε να γίνει σχεδόν 68 ετών (τα κλείνει στις 21 Ιουλίου) για να διευθύνει μία όπερα στο «Μεγάλο Μαγαζί», όπως ειρωνικά ονόμαζε την Παρισινή Όπερα ο Τζουζέπε Βέρντι.
- Βέβαια, η Όπερα των Παρισίων είχε προσλάβει τον Μούτι για μία παράσταση του «Τροβαδούρου» το 1973, όμως αυτός διέκοψε τη σύμβαση. Ο νυν διευθυντής Ζεράρ Μορτιέ, που ανέλαβε τη θέση του το 2004, είχε κατά νου να του αναθέσει μία «Αΐντα» του Βέρντι, όμως, ο διάσημος μαέστρος είχε αρνηθεί. Τελικά, ήταν με το δικό του σύνολο από νέους Ιταλούς μουσικούς (την Ορχήστρα Λουΐτζι Κερουμπίνι) και ένα τελείως προσωπικό σχέδιο συναυλιών που δέχθηκε ο Μούτι να κάνει το ντεμπούτο του στο Παλαί Γκαρνιέ, για μία σειρά παραστάσεων έως τις 21 Ιουνίου.
- Ο ιδιαίτερος διευθυντής ορχήστρας ξέθαψε για τον σκοπό αυτό ένα έργο της ναπολιτάνικης οπερατικής σχολής του 18ου αιώνα, που του αρέσει ιδιαίτερα. Είναι η τέταρτη παραλλαγή του «Δημοφώοντα» του Γιομέλι, βασισμένη πάνω σε λιμπρέτο του Μεταστάζιου, που συνετέθη για το Σαν Κάρλο της Νάπολης το 1770 και ουδέποτε έχει παρασταθεί στην Παρισινή Όπερα. Η όπερα αυτή, που ήδη έχει παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ στην Αυστρία στα τέλη Μαΐου, θα ταξιδεύσει με τον Μούτι μετά το Παρίσι και στο Φεστιβάλ της Ραβέννας στην Ιταλία, όπου θα παρασταθεί από τις 3 έως τις 7 Ιουλίου.
- Βέβαια, η «φορτωμένη», με πάνω από τρεις ώρες διαδοχικών ρετσιτατίβων και άνισων αριών, παρτιτούρα του Γιομέλι -που αποτελεί έναν από τους ιδρυτές του κλασσικού ύφους στη μουσική, πριν τον Χάϋντν και τον Μότσαρτ- αλλά και η σκηνική παραγωγή του Ιταλού, Τσέζαρε Λιέβι, δεν έδωσαν, όπως αναμενόταν σε ένα τέτοιο μεγάλο γεγονός, μία φαντασμαγορική εικόνα στην πρώτη εμφάνιση του Μούτι στην παρισινή σκηνή.
- www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ
No comments:
Post a Comment