Monday, June 22, 2009

Τζος Στόουν: «Είμαι αφεντικό του εαυτού μου»

http://www.e-tipos.com/Image.ashx?fid=184070&w=750&v=0&q=80&h=750

Σε ηλικία μόλις 14 ετών είχε όλο τον κόσμο στα πόδια της. Η λευκή Βρετανίδα τραγουδίστρια Τζος Στόουν με τη «μαύρη» βραχνή φωνή δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Μάλιστα, πολλοί έφτασαν στο σημείο να συγκρίνουν τη φωνή της με εκείνη της θρυλικής Αρίθα Φράνκλιν. Σήμερα, η 22χρονη διάσημη τραγουδίστρια της σόουλ, που μετράει 3 άλμπουμ, πάνω από 10 εκατομμύρια σε πωλήσεις, δεκάδες βραβεία, δίνει την πιο σκληρή μάχη της καριέρας της. Κάνει τη δική της επανάσταση, τραγουδάει «ελευθερώστε με» και φτάνει μέχρι τα δικαστήρια για να απελευθερωθεί από τα δεσμά της δισκογραφικής της εταιρίας EMI που έχει μπλοκάρει την κυκλοφορία του νέου της άλμπουμ «Colour Me Free».

Eμείς πάλι είμαστε τυχεροί που θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε τα νέα της τραγούδια από το άλμπουμ που κανείς δεν γνωρίζει πότε θα κυκλοφορήσει, αλλά και όλες τις μεγάλες επιτυχίες της, τη Δευτέρα 29 Ιουνίου στο Θέατρο Λυκαβηττού. Λίγο πριν από την αναμενόμενη εμφάνισή της, η ταλαντούχα και πανέμορφη Τζος Στόουν μίλησε στον ΕΤ.Κ από το σπίτι της στο Ντέβον.
  • Πού βρίσκεσαι τώρα;
Βρίσκομαι στο σπίτι μου, ξαπλωμένη στο κρεβάτι μου. Μόλις επέστρεψα από ένα ταξίδι στην Ιρλανδία και περίμενα το τηλεφώνημά σου…
  • Αλήθεια, τι συνέβη ακριβώς με το νέο σου άλμπουμ «Colour Me Free» και δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη;
Ω, Θεέ μου. Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση. Βασικά, ηχογράφησα αυτό το άλμπουμ χωρίς να πω τίποτα στη δισκογραφική εταιρία μου, κάτι μάλλον που δεν επιτρέπεται να κάνω (γελάει). Ηθελα να ηχογραφήσω μια δισκογραφική δουλειά χωρίς να εμπλακούν άνθρωποι της εταιρίας, διότι δεν τους θεωρώ δημιουργικά άτομα. Είναι απλώς πωλητές. Αυτή είναι η δουλειά τους. Χωρίς να το συνειδητοποιήσω, τους έκανα έξαλλους επειδή δεν μου είπαν ποια τραγούδια θα τραγουδήσω, ποιους μουσικούς θα χρησιμοποιήσω, πώς θα φωτογραφηθώ, πώς θα είναι το εξώφυλλο του δίσκου. Για πρώτη φορά είχα τον απόλυτο έλεγχο της δουλειάς μου. Για να είμαι ειλικρινής, προτιμώ να κάνω καλή μουσική από το να αντιγράφω άλλους καλλιτέχνες. Για την ώρα, δεν ξέρω τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον και πότε θα κυκλοφορήσει ο δίσκος μου.
  • Σε ένα από τα κομμάτια του δίσκου τραγουδάς «Ελευθερώστε με»…
Ακριβώς! Περιγράφει την κατάσταση που βιώνω.
  • Από το ξεκίνημά σου ένιωθες να σε πνίγει η δισκογραφική σου εταιρία;
Ημουν πολύ μικρή όταν ξεκίνησα, μόλις 14 ετών και άργησα να το καταλάβω. Τώρα γνωρίζω ότι όλες οι πολυεθνικές εταιρίες βράζουν στο ίδιο καζάνι. Αν είσαι νέος καλλιτέχνης και υπογράψεις συμβόλαιο με μια πολυεθνική εταιρία, είναι σαν να χάνεις την ελευθερία σου. Ποτέ δεν θέλησα να γίνω μια εμπορική τραγουδίστρια, να πουλήσω εκατομμύρια άλμπουμ, να αποκτήσω φήμη. Δεν ήταν αυτή η αποστολή μου. Πιστεύω στην ελευθερία της τέχνης και θα πολεμήσω σκληρά γι’ αυτή.
  • Τι θα συμβούλευες σε μια νεαρή τραγουδίστρια που ξεκινάει τώρα την καριέρα της;
Σίγουρα θα τη συμβούλευα να μην υπογράψει συμβόλαιο με καμία δισκογραφική εταιρία, πριν ηχογραφήσει κάποιο άλμπουμ. Εκανα το ίδιο λάθος. Ειδικά σήμερα, με την εξέλιξη του Internet, δεν χρειάζεσαι πλέον καμία δισκογραφική εταιρία, κανέναν πάνω από το κεφάλι σου…
  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο μάθημα που σου δίδαξε αυτή η εμπειρία;
Οτι όπου υπάρχουν χρήματα, υπάρχουν μπίζνες και όπου μπίζνες υπάρχει έλλειψη αγάπης…
  • Πώς νιώθεις ως pop star;
Ποτέ δεν έδωσα σημασία. Ζω στο Ντέβον, δεν έχω τηλεόραση στο σπίτι μου, σπάνια ακούω ραδιόφωνο και δεν γνωρίζω να χειρίζομαι υπολογιστές, οπότε ποτέ δεν πρόσεξα ότι είμαι pop star.
  • Η ξαφνική επιτυχία άλλαξε τη ζωή σου;
Φυσικά και την άλλαξε!
  • Προς ποια κατεύθυνση;
Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση και φοβάμαι πως δεν μπορώ να απαντήσω. Απλώς θεωρώ ότι είμαι πολύ τυχερή που κατάφερα να φτάσω έως εδώ. Ποτέ δεν θέλησα να προκαλέσω την προσοχή του κόσμου. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι η μουσική. Θα έδινα τα πάντα για τη μουσική.
  • Σε ενοχλούν όταν γράφουν για σένα τα κουτσομπολίστικα περιοδικά;
Εννοείται πως με ενοχλούν. Ανθρωπος είμαι κι εγώ, δεν είμαι φτιαγμένη από πέτρα!
  • Τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται όλο και περισσότερες νέες σόουλ τραγουδίστριες. Ποια είναι η γνώμη σου γι’ αυτή τη νέα τάση;
Η Εϊμι Γουαϊνχάουζ είναι η μοναδική τραγουδίστρια αυτή τη στιγμή που είναι πραγματικά αυθεντική. Γράφει εξαιρετικούς στίχους και είναι ικανή να δώσει μέχρι και το αίμα της για τη μουσική. Ολες οι υπόλοιπες μου δίνουν την εντύπωση ότι απλώς ακολουθούν τη μόδα. Το μόνο που επιθυμούν είναι να πάνε στο νούμερο ένα και να γίνουν διάσημες.
  • Γράφεις τραγούδια, περιοδεύεις ασταμάτητα, συμμετέχεις σε ταινίες και τηλεοπτικά σίριαλ και ασχολείσαι με τη φιλανθρωπία. Tι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
Δίνω συνεντεύξεις (γελάει).
  • Και όταν τελειώσεις με τις συνεντεύξεις;
Μου αρέσει να φροντίζω τον κήπο μου, να καθαρίζω το σπίτι μου, να μαγειρεύω και να βγάζω βόλτα το σκύλο μου. Οταν τελειώσω, επιστρέφω πάλι στη δουλειά γιατί πλέον είμαι το αφεντικό του εαυτού μου.
  • Ποια είναι τα πράγματα που σε κάνουν ευτυχισμένη;
Η μουσική. Τίποτα άλλο.
  • 10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την Τζος Στόουν
1 Γεννήθηκε στις 27 Απριλίου του 1987 στο Ντόβερ. Το πραγματικό της όνομα είναι Τζόσελιν Ιβ Στόκερ.
2 Μεγάλωσε ακούγοντας σόουλ και R&B. Το πρώτο cd που αγόρασε ήταν μια συλλογή της Αρίθα Φράνκλιν.
3 Σε ηλικία 14 ετών κέρδισε στο διαγωνισμό τραγουδιού του BBC τραγουδώντας το «On The Radio» της Ντόνα Σάμερ.
4 Εξαιτίας της δυσλεξίας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις σπουδές της σε ηλικία 16 ετών. «Ο λόγος που δεν συνέχισα τις σπουδές μου δεν ήταν επειδή δεν ήμουν έξυπνη. Ημουν λίγο δυσλεκτική. Νιώθω περισσότερο καλλιτέχνις».
5 Το Νοέμβριο του 2003 κυκλοφόρησε το πολυπλατινένιο ντεμπούτο της «The Soul Sessions» με διασκευές τραγουδιών των δεκαετιών ’60 και ’70 που προτάθηκε για το Mercury Prize.
6 Το 2004 κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ της «Mind, Body & Soul» με νέο υλικό. Το άλμπουμ πήγε κατευθείαν στο νούμερο ένα της Βρετανίας με αποτέλεσμα η Στόουν να γίνει η πιο νεαρή τραγουδίστρια που πηγαίνει στην κορυφή των τσαρτ. Το τραγούδι «You Had Me» έγινε η πιο μεγάλη επιτυχία της καριέρας της.
7 Το τρίτο της άλμπουμ με τίτλο «Introducing Joss Stone» κυκλοφόρησε το 2007 και περιελάμβανε συνεργασίες με εκλεκτούς καλλιτέχνες, όπως η Λόριν Χιλ και ο ράπερ Common. Ο ήχος που πρότεινε ήταν μια μίξη από R&B της δεκαετίας του ’70, αυθεντικής σόουλ της Motown και hip hip.
8 Σύμφωνα με τη Sunday Times Rich List –την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους Βρετανούς– είναι η νεαρότερη γυναίκα στη λίστα. Το 2006 η περιουσία της έφτανε τα 6 εκατ. λίρες.
9 Εκτός από τη μουσική, ασχολείται με τη φιλανθρωπία και τη δεύτερη μεγάλη αγάπη της, τον κινηματογράφο. Εκανε τον ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη το 2006 ερμηνεύοντας ένα ρόλο στην ταινία «Eragon». Φέτος υποδύεται την Anne of Cleves στην τηλεοπτική σειρά εποχής «The Tudors».
10 Πρόσφατα προσέφερε το ποσό των 2 εκατομμυρίων λιρών στη δισκογραφική εταιρία EMI για να σπάσει το συμβόλαιό της επειδή δεν υπάρχει «δημιουργική σχέση» μεταξύ τους.
  • ΜΑΧΜΟΥΝΤΕΣ ΒΑΪΟΣ, Ελεύθερος Τύπος, 21.06.09

No comments: