Wednesday, June 24, 2009

Η ΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ: «Στη ζωή είμαι χαμηλών τόνων, στη σκηνή το αντίθετο»

«Ο τραγουδιστής  φαίνεται στο λάιβ.  Μόνο εκεί με πείθει ή  δεν με πείθει. Είναι το  πιο σημαντικό μέρος  της δουλειάς μας», λέει  η Ρίτα Αντωνοπούλου
Πάνω από 10 χρόνια στον χώρο, με πρώτο σοβαρό επαγγελματικό εφαλτήριο την ομάδα «Σπείρα Σπείρα» του Σταμάτη Κραουνάκη, έχει στις αποσκευές της το ροκ της ξεκίνημα (από μικρούς χώρους) και από το 2006 έναν καλλιτεχνικό γάμο με τον Θάνο Μικρούτσικο. Μέντορας και συνεργάτης της την τελευταία τριετία, της έδωσε την ευκαιρία να λάμψει ως ερμηνεύτρια μέσα από δύο προσωπικούς δίσκους και από πολλά λάιβ, μόνιμο και εξέχον μέλος μιας παρέας που αναγνώρισε το ταλέντο της.

Μαζί τους το αναγνωρίσα- με κι εμείς. Η Ρίτα Αντωνοπούλου είναι μία από τις νέες φωνές που ποντάρουμε για το μέλλον. Στο Ηρώδειο θα τραγουδήσει, στο πρώτο μέρος, συνοδεία της Καμεράτας, κλασικά τραγούδια του Μικρούτσικου («Ελένη», «Άννα μην κλαις», «Μια πίστα από φώσφορο» κ.λπ.) ενορχηστρωμένα για μεγάλη ορχήστρα. Με αυτά, άλλωστε, μας συστήθηκε δισκογραφικά πριν από δυο χρόνια. Μια γενναία αρχή- αφού ήταν τραγούδια που στην πρώτη εκτέλεσή τους είχαν χαρακτηριστεί από φωνές όπως της Χαρούλας Αλεξίου- που την ακολούθησε μια συνεπής και συνετή πορεία. Πάντα με οδηγό τον Θάνο Μικρούτσικο.
  • Το γεγονός ότι ξέρετε τα τραγούδια (είναι όλα απο την πρώτη τους δισκογραφική συνεργασία «Θάνος Μικρούτσικος, Για Φωνή και Ορχήστρα») κάνει πιο εύκολο το εγχείρημα Ηρώδειο;
To λάιβ είναι διαφορετική υπόθεση. Θα έχουμε και τέσσερα τραγούδια από τον δεύτερο δίσκο μας, με άλλη ενορχήστρωση- για συμφωνικό σύνολο.
  • Είναι η πρώτη σας φορά στο Ηρώδειο;
Πρώτη φορά με αυτόν τον ρόλο. Το 2006 έκανα φωνητικά στη συναυλία της Μαρινέλλας. Την ίδια χρονιά γνώρισα τον Θάνο Μικρούτσικο και τα πράγματα εξελίχθηκαν όπως γνωρίζετε.
  • Επηρεάζει ο χώρος τον τραγουδιστή;
Όσο κι αν δεν θέλω να το παραδεχτώ, ναι.
  • Νιώθετε ευθύνη;
Είναι ό,τι πιο σημαντικό έχω κάνει μέχρι τώρα. Εδώ που τα λέμε δεν είναι κι εύκολο ένας άνθρωπος στην ηλικία μου να έχει αυτόν τον ρόλο σ΄ αυτόν τον χώρο. Δεν μπορώ να το πάρω αψήφιστα. Θα έχω άγχος, σίγουρα, όταν θα βγω στη σκηνή. Ελπίζω να το ξεπεράσω.
  • Απο το 2006 που γνωρίσατε τον Μικρούτσικο, έχετε κοινή πορεία. Νιώσατε την ανάγκη να κάνετε και κάτι μόνη σας;
Φέτος έκανα μερικές εμφανίσεις στον Ιανό και κάποιες εκτός Αθήνας. Ήταν ένα πρώτο βήμα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου μόνη μου. Του χρόνου δεν θα είμαστε μαζί.
  • Συνάδελφοί σας, όπως λόγου χάριν η Νατάσα Μποφίλιου, κινήθηκαν ανεξάρτητα, από το ξεκίνημά τους.
Και είναι πολύ σημαντικό αυτό. Έχουν καταφέρει ό,τι έχουν καταφέρει χωρίς τις πλάτες κανενός. Για μένα που ξεκίνησα με στιβαρές πλάτες πρέπει να προσπαθήσω πολύ. Ο κόσμος συνήθισε να με βλέπει μαζί με τον Θάνο. Θα είναι ένας δεύτερος αγώνας.
  • Γιατί;
Φέτος, λόγου χάριν, που με είδαν και μόνη μου, με πλησίαζαν και μου έλεγαν «Α, τραγουδάς και Χατζιδάκι; Και ξένα τραγούδια;». Είναι όπως σε συνηθίσουν.
  • Είναι και το ρεπερτόριό σου δεμένο με τον Θάνο.
Αυτό είναι θετικό. Γιατί στον πρώτο μας δίσκο έχω πει μεγάλα τραγούδια, που τα αγαπάει ο κόσμος και τα ζητάει. Έχω ενσωματώσει και μερικά από τον δεύτερο, αυτά που έγιναν πιο γνωστά.
  • Καλή τραγουδίστρια σημαίνει και ικανότητα στο να στήνει μόνη της ένα πρόγραμμα;
Συνήθως διαλέγω τραγούδια που έχω απωθημένο να πω- βέβαια, αυτά που θεωρώ ότι μου πηγαίνουν. Φέτος είπα τη «Μαρκίζα» και το «Glory Βox» των Ρortishead. Ένα άλλο γαλλικό της Λάρα Φαμπιάν ή τη Ρόζα Λούξεμπουργκ.
  • Και ξένα τραγούδια.
Βέβαια. Και για να πω τη μαύρη αλήθεια μου, θα ήθελα να είναι και περισσότερα. Αλλά ακούω παράπονα και σταματάω.
  • Γιατί έχω την αίσθηση ότι ανήκετε σε έναν άλλο κόσμο απ΄ αυτόν του Κωστή Μαραβέγια, λόγου χάριν, ή της Μόνικα;
Είμαστε όλοι νέοι στο τραγούδι και όλοι προσπαθούμε να βρούμε τον χώρο μας. Αν το κάνει κανείς αυτό με συνέπεια και ευαισθησία, κάτι μπορεί να καταφέρει.
  • Λένε ότι ο τραγουδιστής φαίνεται στο λάιβ.
Αυτή είναι και η δική μου θέση. Μόνο εκεί με πείθει ή δεν με πείθει. Είναι το πιο σημαντικό μέρος της δουλειάς μας. Η ενέργεια που παίρνεις απ΄ το κοινό σε πάει παραπέρα, γιατί σε απελευθερώνει. Ανακαλύπτεις πλευρές που δεν ξέρεις ότι έχεις. Γι΄ αυτό κι εγώ προσπαθώ να κάνω όσα περισσότερα λάιβ μπορώ.
  • Κάτι που ανακάλυψες για τον εαυτό σου μέσα απ΄ το τραγούδι;
Είμαι λίγο διχασμένη προσωπικότητα. Δηλαδή στην καθημερινότητά μου είμαι πολύ χαμηλών τόνων, το αντίθετο απ΄ αυτό που βγάζω όταν τραγουδάω. Προφανώς τραγουδώντας εκφράζω τον πιο δυναμικό εαυτό μου. Λίγη ψυχοθεραπεία.

ΙΝFΟ
«Ταξιδεύοντας» με τον Θάνο Μικρούτσικο και απόψε στο Ηρώδειο (τηλ.: 210-9282.918). Με τον «Σταυρό του Νότου» (Γ. Κούτρας, Λ. Μαχαιρίτσας, Μ. Πασχαλίδης, Χ. Θηβαίος) και τραγούδια με την Καμεράτα και τη Ρίτα Αντωνοπούλου. Τα εισιτήρια έχουν προπωληθεί.

«Δεν κυνήγησα ποτέ το μικρόφωνο»

Θεωρεί τον εαυτό της τυχερό; Δεν είναι λίγα χρόνια στον χώρο, αλλά από το 2006 κι έπειτα σαν να άλλαξε εντελώς το άστρο της. «Δεν θα τολμούσα να πω το αντίθετο», λέει η Ρίτα Αντωνοπουλου. «Πραγματικά πριν γνωρίσω τον Θάνο, έκανα διάφορες δουλειές- πρωινές εννοώ.

Δεν πίστευα ότι θα τα κατάφερνα να κάνω κάτι στα σοβαρά. Είχα όμως και μια επιφοίτηση. Είπα μέσα μου: «Άφησε για ένα διάστημα την πρωινή δουλειά, δώσε στον εαυτό σου μια ευκαιρία. Και εκείνη τη χρονιά γνώρισα τον Θάνο...».
  • Σαν να λες ότι πρώτα ωριμάζουν οι αποφάσεις μέσα μας και μετά ακολουθεί η τύχη.
Ναι, γιατί εγώ δεν το κυνήγησα ποτέ. Η ιστορία μου μού λέει ότι εκείνο με κυνηγούσε.
  • Ποιο;
To μικρόφωνο. Και καλύτερα να σε κυνηγάνε, παρά να κυνηγάς εσύ.
  • Της Χάρης Ποντίδα. ΤΑ ΝΕΑ: Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009

No comments: