Sunday, September 14, 2008

Ούτε Λέμπερ: «Παίζω» με τους ανυποψίαστους

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που η Λέμπερ μάς αρέσει. Νομίζω πως ανακάλυψα ακόμα έναν. Δέκα λεπτά πριν μιλούσαμε στο τηλέφωνο και τώρα, τώρα που μόλις το « κλείσαμε», έχω την αίσθηση πως θα μπορούσα να τη ρωτήσω αν της αρέσει η σάλτσα πέστο στην πάστα και εκείνη να απαντούσε χωρίς να σκεφτεί το «πρωτόκολλο» μιας συνέντευξης. Ας πούμε να «υπολογίσει» πως το τηλεφωνικό μας ραντεβού ήταν στημένο από μάνατζερ. Και πως ο χρόνος της τηλεφωνικής συνομιλίας πρέπει να μην ξεπερνά το τέταρτο.

«Παίζω» με τους ανυποψίαστους

Η Λέμπερ, κατ' αρχάς η τραγουδίστρια και μετά η ηθοποιός ή η χορεύτρια, την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου θα εμφανιστεί στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού και την επόμενη βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Και σ' αυτή της την εμφάνιση η Γερμανίδα καλλιτέχνιδα θα φέρει τη δική της εκδοχή του βερολινέζικου καμπαρέ στην Αθήνα. Το πρόγραμμά της θα περιέχει τραγούδια από το νέο της άλμπουμ που κυκλοφόρησε πριν από τρεις μήνες με τίτλο «Μπιτουίν Γέστερντεϊ εντ Τουμόρoου» καθώς και διασκευές κομματιών που ερμήνευσαν η Εντίτ Πιαφ ή η Μάρλεν Ντίτριχ. Κατά τα άλλα η συνέντευξη με την Ούτε Λέμπερ ξεκίνησε, ακριβώς, έτσι...

  • Αυτή η συνέντευξη γίνεται τηλεφωνικά. Μάλλον αμήχανα και για τους δύο μας. Μιλάμε, αλλά δεν βλεπόμαστε...

Μμμμμ... δεν έχεις δίκιο. Εγώ αισθάνομαι πραγματικά απελευθερωμένη που μιλάμε στο τηλέφωνο. Δεν σε γνωρίζω. Δεν με γνωρίζεις. Πιθανά δεν θα γνωριστούμε ποτέ. Αυτό μου δίνει μια αίσθηση ελευθερίας. Μπορώ να πω ό,τι θέλω χωρίς ν ανησυχώ αν θα το πάρεις προσωπικά και την επόμενη φορά που θα βρεθούμε στο σούπερ μάρκετ να μη μου μιλήσεις.

  • Η πρώτη «πραγματική» ερώτηση που θέλω να σας κάνω αφορά τη σχέση ανάμεσα στην προσωπική και την επαγγελματική σας ζωή. Πόσο απέχει η Λέμπερ που έχουμε δει στη σκηνή απ εκείνη που φτιάχνει πρωινό στα παιδιά της το πρωί;

Η απόσταση είναι μεγάλη... Πείτε μου γιατί μου κάνατε τη συγκεκριμένη ερώτηση;

  • Γιατί την τελευταία φορά που εμφανιστήκατε στην Αθήνα σχεδόν φλερτάρατε μ' ένα μέλος του κοινού...

Φλέρταρα;... Μην το παίρνετε προσωπικά. Σε κάθε πόλη, σε κάθε εμφάνισή μου υπάρχει ένας άνθρωπος, από το κοινό, που εστιάζω την προσοχή μου. Μ' αρέσει να δημιουργώ ήρωες της μιας βραδιάς. Μ' αρέσει να παίζω με το ανυποψίαστο. Να προκαλώ με τον δικό μου τρόπο.

  • Διαλέγετε τυχαία τον άνθρωπο από το κοινό που, ας πούμε, θα φλερτάρετε μαζί του;

Μ' αρέσουν οι άνθρωποι με χιούμορ. Οταν αντιληφθώ πως κάποιος από το κοινό έχει αντοχές στο χιούμορ, τότε είμαι έτοιμη να κάνω το δικό μου παιχνίδι.

  • Πολλοί καλλιτέχνες ονομάζουν τις εμφανίσεις τους ως «σόου». Κάποιοι άλλοι ως συναυλίες. Εσείς ποια μεριά διαλέγετε;

Δεν μπορώ να σας απαντήσω. Η λέξη «συναυλία» έχει μέσα της μια αυστηρότητα που με απωθεί. Ουσιαστικά στις εμφανίσεις μου υπάρχει έντονο το στοιχείο της θεατρικότητας. Δεν γνωρίζω όμως αν μπορούν να χαρακτηριστούν ως σόου ή ως απλές συναυλίες.

  • Θα εμφανιστείτε για δεύτερη φορά στην καριέρα σας στο Ηρώδειο. Τι σημαίνει αυτό για σας;

Απίστευτη τιμή. Η άνοδος στη σκηνή του Ηρωδείου για κάθε καλλιτέχνη είναι ύψιστη τιμή. Οταν με ρωτούν ποια είναι η σημαντικότερη σκηνή που ανέβηκες ποτέ στη ζωή σου, το Ηρώδειο είναι η πρώτη μου επιλογή.

  • Τι θ' ακούσουμε απ εσάς αυτή τη φορά στην Αθήνα;

Πολλά και διάφορα. Ο διοργανωτής επέμενε να πούμε πως η συναυλία μου θα περιέχει κάτι σαν τα «καλύτερα» της Ούτε Λέμπερ. Πιστεύει πως εμπορικά αυτός ο τίτλος πουλά περισσότερο.

Η αλήθεια είναι πως θα ερμηνεύσω κομμάτια που έγραψα για το νέο μου άλμπουμ καθώς και διασκευές από συνθέτες που λατρεύω όπως ο Κουρτ Βάιλ ή ο Ζακ Μπρελ.

  • Πείτε μου γιατί έχουμε «ανάγκη» ν' ακούμε τα τραγούδια του Βάιλ ακόμα και σήμερα;

Ακουμπάτε μια ευαίσθητη χορδή μου. Οι Βάιλ και Μπρεχτ είναι απαραίτητοι για κάθε Γερμανό. Και εγώ είμαι Γερμανίδα. Περιέγραψαν με μοναδικό τρόπο την προπολεμική γερμανική κοινωνία. Το έργο τους παραμένει επίκαιρο. Θα έλεγα μοντέρνο.

  • Είστε κάτοικος Νέας Υόρκης. Είστε πολιτικά «ενεργή». Τι πιστεύετε για τον Μπάρακ Ομπάμα;

Η ρητορική του είναι μια «οπτασία». Δεν έχει πείρα. Θέλω, όμως, να τον ακούω. Θέλω να κάνει όσα λέει πράξη. Για πολλά χρόνια η γη υπέφερε από τις αποφάσεις μιας «αγελάδας» από το Τέξας, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο κόσμος όλος να μισήσει τις ΗΠΑ.

Για πολλά χρόνια η γη υπέφερε από τις αποφάσεις μιας «αγελάδας» από το Τέξας και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο κόσμος όλος να μισήσει τις ΗΠΑ

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ

- Η Ούτε Λέμπερ θα εμφανιστεί την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008 στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Και την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσματζόγλου). Τηλεφωνικές πωλήσεις γίνονται στο 210-3272000. Για αγορά από το Ιντερνετ πληκτρολογήστε: www.herodeion-events.gr. Οι τιμές των εισιτηρίων για τη συναυλία της Αθήνας είναι: Διακεκριμένη Ζώνη 100 ευρώ, Α Ζώνη 80 ευρώ, Β Ζώνη 60 ευρώ, Γ Ζώνη 50 ευρώ, Ανω Διάζωμα 35, Φοιτητικό 25 ευρώ.

Για τη συναυλία της Θεσσαλονίκης εισιτήρια προπωλούνται στο εκδοτήριο της Πλατείας Αριστοτέλους και στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής. Πληροφορίες: 2310 - 895939, 210 -7258510. Διακεκριμένη: 80 ευρώ, Α Ζώνη 60 ευρώ, Β Ζώνη 50 ευρώ, Γ Ζώνη 40 ευρώ, Φοιτητικό 30 ευρώ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

No comments: