Tuesday, September 9, 2008

Συμφωνικός Θεοδωράκης στο Ηρώδειο

Φωτογραφία
Οι συντελεστές της αποψινής συναυλίας στο Ηρώδειο: Επάνω από αριστερά, ο αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός και ο βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος. Κάτω, η πιανίστρια Τατιάνα Παπαγεωργίου και ο συνθέτης Μίκης Θεοδωράκης

«Μίκης Θεοδωράκης, ο Συμφωνικός» είναι ο τίτλος της συναυλίας η οποία θα δοθεί σήμερα στο Ηρώδειο, συγκεντρώνοντας επί σκηνής έναν εντυπωσιακό αριθμό 300 συντελεστών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα Επιφάνια Αβέρωφ, το Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο και τη σουίτα μπαλέτου Ζορμπάς. Την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ διευθύνει ο καταξιωμένος αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός, ενώ συμπράττουν ο διακεκριμένος στο εξωτερικό βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος και η πιανίστρια Τατιάνα Παπαγεωργίου . Συμμετέχουν επίσης οι χορωδίες Εμπορικής Τραπέζης, Δήμου Αθηναίων, Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και Αmbitus του Λεοντείου Λυκείου.

«Το τραγούδι μου ήταν πάντα στο στόμα του λαού» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Μίκης Θεοδωράκης επ΄ ευκαιρία της σημερινής συναυλίας, προσθέτοντας: «Είμαι ευτυχής γι΄ αυτό. Για μένα, όμως, υπήρχε παράλληλα και η λεγόμενη σοβαρή μουσική. Ήταν ο άλλος πόλος της δημιουργίας μου. Είναι μεγάλη μου χαρά όταν το ελληνικό κοινό έχει την ευκαιρία να προσεγγίζει αυτό το είδος της δημιουργίας μου και μάλιστα σε μια βραδιά όπου συνυπάρχουν το τραγούδι μου με το συμφωνικό μου έργο. Ειδικά όταν οι συντελεστές είναι τόσο λαμπροί, όπως ο διεθνής βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος ο οποίος είναι βαθιά συνδεδεμένος με τη μουσική μου, ο μαέστρος Λουκάς Καρυτινός και η πιανίστρια Τατιάνα Παπαγεωργίου οι οποίοι είναι απόλυτοι γνώστες του έργου μου. Για μένα ιδιαίτερη σημασία έχει η πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του Δεύτερου Κοντσέρτου μου για πιάνο και ορχήστρα που θα ερμηνεύσει η Τατιάνα Παπαγεωργίου, η οποία και το ανακάλυψε μέσα από τα χειρόγραφά μου 50 χρόνια μετά τη σύνθεσή του».
«Αισθάνομαι πάντοτε μεγάλη συγκίνηση όταν τραγουδώ έλληνες συνθέτες και ιδιαιτέρως Μίκη Θεοδωράκη» δηλώνει από την πλευρά του ο διακεκριμένος βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος. Την επόμενη στιγμή προσθέτει: «Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο συνθέτη, τον οποίο εκτιμώ και θαυμάζω από τότε που ήμουν μικρό παιδί και συμμετείχα στη χορωδία Τρικάλων, απ΄ όπου κατάγομαι. Ο Μίκης μού έδωσε το όνειρο να συνεχίσω, το κίνητρο να μελετήσω σωστά. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι με καθόρισε μουσικά. Είναι ο άνθρωπος που μ΄ έμαθε να τραγουδώ με την ψυχή και όχι με το στόμα...».

Αργότερα, ο Δ. Καβράκος βρέθηκε στον χώρο της όπερας διαγράφοντας εντυπωσιακή διεθνή καριέρα και, ωστόσο, όπως σημειώνει, ουδέποτε ξέχασε τον μελωδισμό της μουσικής του Θεοδωράκη. «Είμαι συγκλονισμένος από το έργο του, τον θεωρώ, επαναλαμβάνω, έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες όχι μόνο στον ελληνικό, αλλά και στον διεθνή μουσικό χώρο» επισημαίνει σχετικά ο βαθύφωνος, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η καλή πορεία των προβών θα καταγραφεί στο αποτέλεσμα της σημερινής συναυλίας. «Τα Επιφάνια Αβέρωφ, τα οποία ερμηνεύω πρώτη φορά, είναι ένα συναρπαστικό έργο, η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη είναι καταλυτική και με τη μελοποίηση του Μίκη αποκαλύφθηκε» προσθέτει. Σε ό,τι αφορά τα μεταγραμμένα για συμφωνική ορχήστρα τραγούδια που θα ερμηνεύσει, ο Δ. Καβράκος δηλώνει: «Πρόκειται για τραγούδια που αγαπώ βαθιά. Ανάμεσά τους το “Ασμα Ασμάτων”, το “Χάθηκα”, η “Μαρίνα”, το “Αλλόκοτο φεγγάρι”, οι “Δρόμοι παλιοί”, το “Μάνα μου και Παναγιά”, το “Χρυσοπράσινο φύλλο”. Τραγούδια που αποτελούν κλασικές δημιουργίες του Μίκη τις οποίες έχει αγαπήσει το κοινό και τώρα θα ακούσει σε εντελώς νέα διάσταση».

Η συναυλία «Μίκης Θεοδωράκης, ο Συμφωνικός» θα δοθεί σήμερα στο Ηρώδειο.
ΤΟ ΒΗΜΑ,
Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2008

No comments: