Sunday, March 29, 2009

Η Μελίνα «Στο δρόμο». Παλιές επιτυχίες, διασκευές και νέα τραγούδια στον καινούριο δίσκο της Μελίνας Ασλανίδου



  • Πριν από επτά χρόνια που τη γνωρίσαμε, ήταν ένα κορίτσι με καθαρή, λαϊκή φωνή που διασκεύασε με όσο παράπονο χρειαζόταν το «Τι σου 'κανα και πίνεις», τραγούδι που αστραπιαία έγινε ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ των τελευταίων ετών. Η Μελίνα Ασλανίδου είχε μόλις αφήσει το σχεδόν οικογενειακό περιβάλλον του «Μύλου» της Θεσσαλονίκης όπου εμφανιζόταν κι επιχειρούσε στην Αθήνα τα πρώτα της βήματα. «Με θυμάμαι σαν ένα τρομαγμένο κορίτσι. Επί δύο χρόνια μου πρότειναν να φύγω από την πόλη μου και το αρνιόμουν. Ελεγα και ξαναέλεγα όχι στο όνειρο γιατί φοβόμουν να ρισκάρω. Ηθελα τον χρόνο μου. Αλλά και στην Αθήνα ζορίστηκα. Δεν είχα ακόμα σπίτι, έμενα σε ένα ξενοδοχείο στην Ομόνοια, χωρίς φίλους... Το μόνο που με ανακούφιζε ήταν ότι η πρώτη μου δουλειά ήταν οι εμφανίσεις στο πλάι του Γιώργου Νταλάρα».
  • Οι περισσότεροι βιάστηκαν τότε να ανακαλύψουν στο πρόσωπό της μια νέα λαϊκή φωνή. «Ασχολούμαι με τη μουσική από έξι ετών, που με θυμάμαι σε μια χορωδία στα Γιαννιτσά να τραγουδώ με καμιά δεκαριά κορίτσια ακόμα. Πάντοτε τραγουδούσα. Ποτέ δεν είχα καταλάβει ότι είμαι λαϊκή τραγουδίστρια. Κι ούτε με ενδιέφεραν οι ταμπέλες. Αλλωστε τα πρώτα μου χρόνια στο τραγούδι ήταν τόσο δύσκολα, που πραγματικά ένιωθα σαν να είμαι τραγουδίστρια άλλης εποχής: ξενύχτια, αντιξοότητες, απογοητεύσεις. Πριν μπω στον χώρο, πίστευα ότι οι άνθρωποι της μουσικής είναι άγγελοι. Μετά είδα πόσο εύκολα βγαίνουν τα μαχαίρια. Φορτώθηκα τα χρόνια, γέμισα εμπειρίες, είμαι πιο επιφυλακτική. Είδαν πολλά τα μάτια μου».
  • Τουλάχιστον την αποζημίωσαν τα τραγούδια και οι συνεργασίες με τους Γιώργο Νταλάρα, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Δήμητρα Γαλάνη, Ορφέα Περίδη, Δημήτρη Μητροπάνο, Λίνα Νικολακοπούλου, Νίκο Αντύπα, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Αντώνη Βαρδή κ.ά. Αυτά, όμως, πέρασαν. Φέτος η Μ. Ασλανίδου έβγαλε τον χειμώνα στον «Σταυρό του Νότου», μαζί με τη Ραλλία Χρηστίδου και τον Μανώλη Καραντίνη σε μια παράσταση με τίτλο «R u σικ enough 2?» όπου μπλέκουν τις μουσικές που αγαπούν: τον Χατζιδάκι με την Ισπανίδα Μπέμπε, το Μαρόκο με την Ηπειρο, τα ρεμπέτικα με τη ροκ, τα Βαλκάνια με τη Λατινική Αμερική, τον Στράτο Διονυσίου με τον Νίκο Πορτοκάλογλου.
  • Στον ίδιο χώρο, την Τετάρτη, παρουσιάζει το τελευταίο της άλμπουμ με τίτλο «Στο δρόμο» και στο οποίο περιλαμβάνονται 14 δικές της επιτυχίες, ένα καινούριο τραγούδι, το «Πόσο πόσο» του γιουγκοσλάβου συνθέτη Ζέλικο Γιοκσίμοβιτς σε στίχους Νίκου Μωραΐτη και δύο διασκευές. «Η "Πριγκιπέσα" του Σωκράτη Μάλαμα είναι ένα κομμάτι που μιλάει για τον δρόμο της αξιοπρέπειας και το "Χειμωνιάτικο πρωί" της Ελένης Βιτάλη για εκείνους που ανατρέπουν τις συμβάσεις και φεύγουν από τα δεδομένα. Είναι και τα δύο σαν να με περιγράφουν» λέει.
  • Και το επόμενο βήμα; «Αναζητώ τη νέα μου δισκογραφική στέγη, διότι αυτό το άλμπουμ είναι το τελευταίο στην εταιρεία με την οποία συνεργαζόμουν εδώ και επτά χρόνια. Κι αμέσως μετά αρχίζω πρόβες για μια συναυλία που με έχει ξετρελάνει: την Πρωτομαγιά θα παρουσιάσω στη Νέα Υόρκη μια παράσταση με βασικό μουσικό άξονα τραγούδια του κινηματογράφου». *
  • Της ΜΑΤΟΥΛΑΣ ΚΟΥΣΤΕΝΗ, ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ / 7 - 29/03/2009

No comments: