Thursday, March 26, 2009

Πτυχές ελληνικής μουσικής δημιουργίας

  • Με την παρουσίαση της «Τρίτης Συμφωνίας» του Μίκη Θεοδωράκη (α' εκτέλεση με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών), έργο που βασίζεται στην «Τρελή μάνα» του Δ. Σολωμού, την «Πόλη» του Κ. Καβάφη και τρεις βυζαντινούς ύμνους, καθώς και του «Κοντσέρτου για βιολί και ορχήστρα» του Σίμου Παπάνα, με σολίστ τον ίδιο (α' παγκόσμια εκτέλεση) ξεκινούν σήμερα (8.30μμ), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, οι «Ελληνικές Μουσικές Γιορτές», που διοργανώνει για πέμπτη χρονιά η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε συνεργασία με άλλους φορείς. Στην παρουσίαση της «Τρίτης Συμφωνίας» - «ένα χρέος προς τον επιφανέστερο ζώντα Ελληνα συνθέτη, μιας κι ως τώρα δεν έτυχε κάποιο μεγάλο έργο του να συμπεριληφθεί στις Ελληνικές Μουσικές Γιορτές», όπως είπε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο διευθυντής της ΚΟΑ, Βύρων Φιδετζής - συμμετέχουν η Μητροπολιτική Χορωδία Σόφιας και η υψίφωνος Τζούλια Σουγλάκου, ενώ θα παραβρεθεί ο Μίκης Θεοδωράκης.
  • Οι Γιορτές θα διαρκέσουν μέχρι τις 6/4 και στο πλαίσιό τους διοργανώνεται το μουσικολογικό συνέδριο «Ελληνική μουσική δημιουργία του 20ού αιώνα για λυρικό θέατρο και άλλες παραστατικές τέχνες». Μεταξύ άλλων θα παρουσιαστούν: Το κοντσέρτο για πιάνο της σημαντικότερης ίσως ιστορικά Ελληνίδας πιανίστριας, Ρένας Κυριακού, από την ΚΟΑ σε διεύθυνση Μίλτου Λογιάδη με σολίστ τη Δόμνα Ευνουχίδου (πιάνο).
  • Αναφερόμενος στη σχέση κοινού και ελληνικής μουσικής, ο Β. Φιδετζής είπε ότι αυτή η προσέγγιση «δεν είναι απλώς θέμα μάρκετινγκ. Η μουσική ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι καταναλωτικό προϊόν αλλά εξέχον πνευματικό αγαθό. Η βελτίωση σχέσης κοινού και εγχώριας μουσικής δημιουργίας είναι θέμα αναβάθμισης του γενικότερου πολιτιστικού επιπέδου, συνεπώς θέμα μακρόπνοης στόχευσης».

No comments: