Saturday, March 21, 2009

Τα «πουλέν» του Κλάουντιο Αμπάντο. Ο βετεράνος μαέστρος συνεχίζει να ανακαλύπτει και να προωθεί μουσικά ταλέντα


Στην κορυφή της λίστας των «αρχιμουσικών του μέλλοντος» βρέθηκε, χάρη στις συνεργασίες του με δεκάδες νεαρούς μουσικούς, ο ιταλός μαέστρος Κλάουντιο Αμπάντο (ΕΡΑ/URS FLUΕΕLΕR)
  • O 75χρονος Κλάουντιο Αμπάντο βρίσκεται στην κορυφή της ομάδας των «αρχιμουσικών του μέλλοντος», σύμφωνα με σχετική λίστα η οποία προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία μεταξύ 40 ειδικών και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Classic Voice». Ακολουθούν, λίγες θέσεις παρακάτω, ο 50χρονος Εσα Πέκα Σάλονεν και ο 54χρονος Σάιμον Ρατλ. Πώς δικαιολογείται κάτι τέτοιο; Προφανώς από τη σταθερή συνεργασία των παραπάνω μαέστρων με νεαρούς, πολλά υποσχόμενους μουσικούς.
  • Σε ό,τι αφορά τον Αμπάντο, διεκδικεί δικαίως την πρωτοκαθεδρία. Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρύσει τρεις ορχήστρες νέων με πλέον πρόσφατη την Ορχήστρα Μότσαρτ η οποία έχει έδρα την Μπολόνια και την οποία θα διευθύνει σήμερα στην έδρα της ο 24χρονος Βενεζουελανός Ντιέγκο Ματέουτς. «Πρόκειται για έναν έξυπνο και ιδιαίτερα χαρισματικό νεαρό» σχολιάζει ο Αμπάντο μιλώντας στην εφημερίδα «La Repubblica». Για τον βετεράνο αρχιμουσικό, η συνεργασία με νέους ανθρώπους είναι κάτι το απόλυτα φυσικό και πηγάζει, όπως υποστηρίζει, από τη μεγάλη αγάπη του για τα παιδιά.
  • Δύο από τους πλέον προβεβλημένους αρχιμουσικούς της νεότερης γενιάς, ο 28χρονος Γκουστάβο Ντουνταμέλ και ο 33χρονος Ντάνιελ Χάρντινγκ, συγκαταλέγονται επίσης στις «ανακαλύψεις» του Αμπάντο. «Όταν γνώρισα τον Ντάνιελ», θυμάται ο ίδιος, «μιλήσαμε για μουσική. Δεν τον είδα να διευθύνει, αλλά από την πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι επρόκειτο για ταλέντο. Ο Ντουνταμέλ διαμορφώθηκε, όπως άλλωστε και ο Ματέουτς, μέσω του περίφημου Εl Sistema της Βενεζουέλας, ένα πρότυπο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο ιδρύθηκε από τον Αντόνιο Αμπρέου. Πρόκειται για ένα σύστημα που προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδιά από υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας να γνωρίσουν τη μουσική και μέσω αυτής να προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν».
  • Έχοντας «ξεπηδήσει» από το ίδιο σύστημα, ο Ντουνταμέλ και ο Ματέουτς έχουν κοινά σημεία στον τρόπο δουλειάς τους; «Ναι», απαντά ο Αμπάντο. «Και οι δύο έχουν ξεκάθαρες ιδέες και τη δυνατότητα να προσεγγίζουν τους μουσικούς με τρόπο πολύ ανθρώπινο. Μιλούν μαζί τους σαν φίλοι. Μοιάζουν με φοιτητές οι οποίοι συζητούν για κάτι που αγαπούν πολύ».
  • Ο Αμπάντο μίλησε στην ιταλική εφημερίδα και για την αγάπη του για τη φύση. «Άρχισα να δουλεύω στον κήπο μου στη Σαρδηνία πριν από 30 χρόνια και στο διάστημα αυτό έχω αποκτήσει μια κάποια γνώση για τα φυτά. Παρ΄ όλα αυτά, έχω να μάθω ακόμη πολλά - όπως άλλωστε και στη μουσική. Η μελέτη δεν σταματά ποτέ. Αν νομίσεις ότι είσαι φθασμένος, τότε πάει, τελείωσες». [TO BHMA, Σάββατο 21 Μαρτίου 200]

No comments: