Tuesday, March 10, 2009

Η Σεζάρια Εβόρα στην Αθήνα. Θα τραγουδήσει στο Αθηνών Αρένα αύριο - φιλική συμμετοχή Δ. Γαλάνη

http://media2.feed.gr/filesystem/images/20061102/engine/pegasus_LARGE_t_641_342379__type11104.jpghttp://media2.feed.gr/filesystem/images/20061102/engine/pegasus_LARGE_t_641_342379__type11104.jpghttp://media2.feed.gr/filesystem/images/20061102/engine/pegasus_LARGE_t_641_342379__type11104.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ. Παρά τις περσινές περιπέτειες με την υγεία της, η δημοφιλής «Ξυπόλυτη Ντίβα» από το Κάπο Βέρντε (Πράσινο Ακρωτήρι) επανέρχεται δυναμικά. Με ένα καινούριο δίσκο στα σκαριά, η Σεζάρια Εβόρα θα δώσει μια μόνο συναυλία στο Αθηνών Αρένα αύριο Τετάρτη, με τη φιλική συμμετοχή της Δήμητρας Γαλάνη.

Η ιστορία της Εβόρα, που έπειτα από μεγάλη φτώχεια, πολυετείς άκαρπες προσπάθειες και μια παρατεταμένη κατάθλιψη, κατάφερε στα 47 της να σκαρφαλώσει στο διεθνές στερέωμα και σιγά σιγά να αναδειχτεί σε σύμβολο της έθνικ μουσικής, δεν παύει να εντυπωσιάζει.

Πολιτική της κατσαρόλας

«Το Κάπο Βέρντε ήταν μια πολύ φτωχή χώρα στο παρελθόν, αλλά πολύ περήφανη. Είχαμε πάντα μια ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, είμαστε από αυτούς που αγαπάνε τη ζωή, όποια και να είναι. Πιστεύω πως όλα όσα μου έχουν συμβεί είναι ευλογία του Θεού, ίσως άκουσε τις προσευχές μου και με βοήθησε. Πολλοί καλλιτέχνες δικαιούνται μια επιτυχημένη καριέρα σαν αυτή που ζω τώρα και τους το εύχομαι».

Η Εβόρα είναι γνωστή για τις «morna», παραδοσιακές απαλές μελωδίες της πατρίδας της που μιλούν για αγάπη, ξενιτιά και νοσταλγία, αλλά και για τα πιο δυναμικά «coladeiras». «Η morna δεν είναι κάτι που μπορείς να περιγράψεις. Είναι ο τρόπος που την τραγουδάς, το κλάμα, η ελπίδα, ο πόνος...».

  • http://media2.feed.gr/filesystem/images/20090214/engine/assets_LARGE_t_420_2469098_type11495.jpg
  • Πασίγνωστη για τη συνήθειά της να τραγουδάει ξυπόλητη στη σκηνή, αρνείται ότι αυτό το κάνει για λόγους πολιτικούς ή για να διαμαρτυρηθεί κατά της φτώχειας, όπως έχει ειπωθεί κατά καιρούς. «Ολα αυτά τα έχουν επινοήσει οι δημοσιογράφοι. Η αλήθεια είναι ότι δεν μου αρέσει καθόλου να φοράω παπούτσια, έτσι απλά. Η δική μου πολιτική περιορίζεται στο αν η κατσαρόλα μου είναι γεμάτη και στο να είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Δεν με ενδιαφέρει και δεν ξέρω τίποτα από πολιτική».

http://media2.feed.gr/filesystem/images/20090130/engine/assets_LARGE_t_420_2355205_type11495.jpg

Πάθος για τη χώρα της

  • Η Εβόρα δηλώνει περήφανα το πάθος για τη χώρα της. «Το Κάπο Βέρντε είναι σημείο συνάντησης πολλών πολιτισμών. Η επαφή μου με ανθρώπους από τόσο διαφορετικές κουλτούρες, που έφεραν μαζί και τις μουσικές τους -κυρίως βραζιλιάνικες και ρέγκε- έχει σίγουρα επηρεάσει την προσωπικότητά μου. Λατρεύω τη μικρή μου χώρα και δεν θα μπορούσα να ζω αλλού. Εδώ έχω την οικογένειά μου, τα παιδιά μου, τα εγγόνια μου - πρόσφατα έγινα και προγιαγιά. Την πρώτη φορά που ταξίδεψα στο εξωτερικό ήμουν ήδη πάνω από 40 ετών. Τώρα ζω πιο πολύ έξω, λόγω δουλειάς, αλλά μόλις βρίσκω λίγο ελεύθερο χρόνο γυρίζω στο νησί μου να πάρω δυνάμεις».

Η συμβουλή της προς τους νέους μουσικούς της χώρας της; «Ελπίζω να έχουν καταλάβει πως η μουσική δεν έχει σύνορα. Δουλεύοντας σκληρά, μπορείς να την ταξιδέψεις παντού».

  • Της Κατερινας Bουσουρα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Tρίτη, 10 Mαρτίου 2009

No comments: