Sunday, July 13, 2008

ΤΖΟΝΙ ΛΑΪΝΤΟΝ: «ΕΙΜΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΝΕΝΟΣ»

Ο Τζόνι Λάιντον επί σκηνής σε εμφάνιση του συγκροτήματος στο Νιούπορτ της Αγγλίας στις 14 Ιουνίου 2008


Οξύθυμος, απόλυτος, επιθετικός και αληθινός, πολλές φορές ο Τζόνι Λάιντον, ή Τζόνι Ρότεν όπως τον ξέραμε με τους Sex Pistols, είναι όντως κορυφαία φυσιογνωμία στον χώρο της μουσικής. Ο επαναστατικός ήχος των Sex Pistols, οι περιπλανήσεις και ο πειραματισμός του με τους Public Image Ltd αργότερα, η συμμετοχή του σε τηλεοπτικά σόου, στα οποία συνήθως τα πάντα κατέληγαν σε τραγωδία, και κυρίως ο αιρετικός λόγος του συνιστούν μια προσωπικότητα σίγουρα διαφορετική στη ροκ κοινότητα. Ο χειμαρρώδης λόγος του δύσκολα διακόπτεται, σίγουρα όμως δεν τον ενδιαφέρει να παρουσιάσει τη ρομαντική εικόνα που επιδιώκουν οι περισσότεροι ποπ σταρ.

  • Γιατί συνεχίζετε να παίζετε με τους Sex Pistols;

«Γιατί; Εχεις να μου προτείνεις κάτι καλύτερο να κάνω; Υπάρχει καλύτερο συγκρότημα από τους Sex Pistols στον κόσμο; Είναι αυτοί με τους οποίους έστησα την καριέρα μου και θα κάνω ό,τι και να μου ζητήσουν».

  • Οι υπόλοιποι λοιπόν σας το ζήτησαν;

«Οχι, με το ζόρι τούς πείθω κάθε φορά, άρα μάλλον είναι δική μου ιδέα. Ξέρεις, οι Sex Pistols δεν είναι ένα συγκρότημα όπως τα άλλα. Δεν βγαίνουμε στους δρόμους κάθε φορά ούτε για τα χρήματα ούτε για τη φήμη, αλλά γιατί μας αρέσει και μόνο και περνάμε καλά. Το μόνο που ενδιαφέρει είναι η ακεραιότητα και η τιμιότητα. Δεν αντέχουμε τρία πράγματα που είναι και οι βασικοί εχθροί μας: οι ανόητοι, οι πολιτικοί και η θρησκεία. Αλήθεια, συνεχίζετε να βάζετε ακόμη φωτιές στις συναυλίες σας; (σ.σ.: Αναφέρεται στην εμφάνιση των Public Image Ltd, στο Πεδίον του Αρεως το 1988, η οποία τελικώς δεν πραγματοποιήθηκε αφού ελάχιστοι από το κοινό έβαλαν φωτιά στο σκηνικό)».

  • Προσπαθούμε να μην το κάνουμε πια, εσείς είστε συνηθισμένος όμως από τέτοιες συμπεριφορές, έτσι δεν είναι;

«Απλώς, θα ήθελα να πίνω το ούζο μου στην Αθήνα και να φάω μουσακά χωρίς να ζήσω τέτοιες εμπειρίες».

  • Φαντάζομαι ότι αυτό μπορείτε να το κάνετε ούτως ή άλλως. Μπορείτε να μου πείτε τώρα γιατί, ενώ περιοδεύετε τακτικά, πλέον δεν ηχογραφείτε νέα τραγούδια;

«Γιατί δεν μας ενδιαφέρει. Δεν το κάνουμε για τα λεφτά και δεν θέλουμε να σου πουλήσουμε κάτι το οποίο πιθανότατα δεν σε ενδιαφέρει. Ως συγκρότημα δεν κάνουμε καν πρόβες. Βγαίνουμε στη σκηνή και ό,τι προκύψει κάθε φορά. Αυτό είναι όλο. Και δεν θέλω καθόλου να περάσω τον ελεύθερο χρόνο μου σε ένα στούντιο ηχογράφησης. Θα προτιμούσα να σε σκοτώσω παρά να το κάνω εάν με υποχρέωνες».

  • Φοβάστε μήπως τις συγκρίσεις με το «Never Mind the Bollocks»;

«Αυτά είναι γελοιότητες των δημοσιογράφων. Δεν έχω τίποτε να φοβηθώ. Τις τελευταίες τρεις ημέρες έχω παίξει με τους Sex Pistols σε τρεις διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης σε εντελώς διαφορετικά κοινά. Αυτό είναι μια πρόκληση! Και δεν μπορείς να μου λες ότι φοβάμαι. Εχω αλλάξει το μουσικό τοπίο τρεις φορές στην καριέρα μου. Την πρώτη με τους Pistols, τη δεύτερη με τους PIL και την τρίτη σόλο. Δεν θέλω να κάνω κάτι στο οποίο δεν πιστεύω· αυτός είναι ο μοναδικός λόγος. Και μην τολμήσεις να μου καταλογίσεις φόβο για οτιδήποτε. Ο μοναδικός φόβος μου είναι μήπως δεν μπορέσω να δώσω το εκατό τοις εκατό επί σκηνής. Κάθε φορά είναι μοναδική και πάντα στα όρια. Οι Sex Pistols ήταν πάντα μοναδικοί, γιατί σε αντίθεση με τους άλλους μουσικούς είχαμε πάντα το θάρρος να λέμε τη βασική αλήθεια "ποτέ μη λες ψέματα και έτσι δεν θα σου πουν και εσένα". Και όλοι οι ποπ σταρ λένε ψέματα».

  • Γιατί το λέτε αυτό;

«Γιατί είναι η αλήθεια. Ο Στινγκ ενδιαφέρεται για τα δάση του Αμαζονίου γιατί αυτό του είναι πιο εύκολο και πιο εντυπωσιακό, και δεν κάνει τίποτε για τα δάση της Σκωτίας. Αυτού του είδους τα εγωιστικά πλάσματα το μόνο που καταφέρνουν έτσι είναι να κερδίζουν περισσότερα λεφτά για τον εαυτό τους. Αν είδες πρόσφατα τη συναυλία για τα γενέθλια του Νέλσον Μαντέλα, συμμετείχαν δεκάδες ποπ σταρ που δεν έχουν δώσει ούτε μία πένα από την τσέπη τους για ένα μαύρο παιδί της Νότιας Αφρικής προκειμένου να αγοραστεί ένα εμβόλιο ή ένα στυλό για να γράψει. Τους ΜΙΣΩ!.. Θα μπορούσα να ζω σε ένα κάστρο γιατί έχω τα χρήματα, αλλά προτιμώ να δίνω στη φιλανθρωπία. Πολλοί δεν το γνωρίζουν, γιατί δεν έχω την ανάγκη να το κάνω».

  • Ο Ζαν Ζακ Μπερνέλ των Stranglers είπε πρόσφατα ότι δεν έχει ενδιαφέρον να σας δει κανείς, γιατί ξέρετε μόνο να παίζετε, έπειτα από τριάντα χρόνια, το ένα άλμπουμ που ηχογραφήσατε;

«Μη μου μεταφέρεις κουτσομπολιά και ιδιαίτερα από τιποτένιους όπως οι Stranglers. Οτιδήποτε έχω κάνει στη ζωή μου το έχω κάνει από αγάπη για το ανθρώπινο είδος, αυτοί οι μπάσταρδοι το μόνο που έχουν κάνει είναι να εκμεταλλεύονται τις καταστάσεις. Αυτά τα συγκροτήματα υπήρχαν πριν από τους Sex Pistols και δεν τους ήξερε κανείς και όταν βγήκαμε εμείς ξαφνικά βρέθηκαν στο ίδιο βαγόνι να διεκδικούν τα πρωτεία του πανκ. Το ίδιο πρόβλημα είχα με τον Τζο Στράμερ, άλλη μια απάτη. Χωρίς τους Pistols δεν θα υπήρχε κανείς από αυτούς. Είναι ένα τίποτα. Ενα τσίρκο από ζηλιάρηδες, δεν έχουν κάνει τίποτε για κανέναν εκτός από τον εαυτό τους. Και για να τελειώνουμε, δεν συμφωνώ με τον όρο πανκ, είμαι ο βασιλιάς του κανενός. Καλή σου μέρα!».

  • Η προπώληση των εισιτηρίων γίνεται στο τηλ. 211 1071.072, στο www. ticketnet. gr και στα Virgin Megastores, στον Ιανό, στο Στάδιο Καραϊσκάκη, στο Θέατρο Badminton και στα γραφεία της Ticketnet.

    Οι Sex Pistols εμφανίζονται στο Γήπεδο Καραϊσκάκη στις 16/7, στο πλαίσιο του Fly Beyond Festival. Στις 15/7, οι National, Gogol Bordello και οι Massive Attack. Πριν από τους Sex Pistols εμφανίζονται οι Courteeners και οι New York Dolls.

[Το ΒΗΜΑ, 13/07/2008]





No comments: