Wednesday, July 9, 2008

ΣΑΒΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ: «ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ»

«Οι ξένοι με γνωρίζουν περισσότερο»

Σε ένα πρόσφατο ταξίδι της στο Μαρόκο, όταν μπήκε στο ξενοδοχείο, άκουσε ένα δικό της τραγούδι. Αναρωτήθηκε πώς βρέθηκε το CD της εκεί και την ενημέρωσαν ότι το είχαν αγοράσει στην Αγγλία. Επίσης, στο myspace ένας Τούρκος θαυμαστής της έχει φτιάξει ιστοσελίδα αφιερωμένη σ’ εκείνη. «Καμιά φορά αισθάνομαι ότι οι ξένοι ακροατές με γνωρίζουν περισσότερο απ’ ό,τι οι Ελληνες», λέει η Σαβίνα Γιαννάτου στον ΕΤ και χαμογελάει. «Είναι γοητευτική η εξάπλωση της μουσικής που προσφέρει το Διαδίκτυο», σημειώνει η ερμηνεύτρια με την αέρινη φωνή, που την Παρασκευή και το Σάββατο εμφανίζεται στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, μαζί με τους αχώριστους συνοδοιπόρους της Primavera en Salonico και με τη συμμετοχή της Μάρθας Μαυροειδή και της Λάμια Μπεντίουι.
  • Δεν είναι όμως μόνο το Internet μέσα από το οποίο ταξιδεύει η φωνή σας αλλά και οι πολλές συναυλίες που δίνετε στο εξωτερικό. Αυτή την εποχή πού εμφανίζεστε;

«Με δυσκολία μπορώ να θυμηθώ όλες τις χώρες, όλες τις στάσεις που θα κάνουμε στο εξωτερικό. Είναι πραγματικά πολλές: Νορβηγία, Σουηδία, Ισπανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Αυστρία, Σαρδηνία, ενώ το Σεπτέμβριο μας περιμένει η Αμερική και μερικές ακόμα χώρες. Οι συναυλίες στο εξωτερικό, οι τόσες προσκλήσεις που δέχομαι από πολλά και καταξιωμένα φεστιβάλ, μου δίνουν πολλή χαρά. Οπως και το γεγονός ότι μπορώ πλέον να συνδυάζω την εκτός συνόρων πορεία μου με τις εμφανίσεις μου στην Ελλάδα».

  • Τι σας προσφέρει το ένα και τι το άλλο;

«Μου αρέσει που υπάρχουν και τα δύο στη ζωή μου. Και οι συναυλίες στο εξωτερικό και μια σταθερή παρουσία στην Ελλάδα. Οι εμφανίσεις εκτός ελληνικών συνόρων, όπως και η συνεργασία μου με τη δισκογραφική εταιρία ECM ανοίγουν ένα επιπλέον πεδίο δράσης στην καριέρα μου. Η βάση μου, ωστόσο, είναι η Ελλάδα. Οσο κι αν μετακινηθώ, επιστρέφω πάντα στη χώρα μου. Οι εμφανίσεις στο εξωτερικό μού δημιουργούν ένα είδος ασφάλειας. Είναι μία ακόμα δημιουργική διέξοδος για μένα, η οποία μου δίνει και την ευκαιρία να ταξιδεύω. Πλέον έχω απόλυτα εξοικειωθεί με τα αεροδρόμια και τη λογική τους. Παλιότερα η μετακίνηση μου δημιουργούσε άγχος. Τώρα έχω αναπτύξει λογική ταξιδιώτη».

  • Στην Επίδαυρο τι θα παρουσιάσετε;

«Τραγούδια που έχουν πολλές πατρίδες. Από τη Μεσόγειο, τα Βαλκάνια, την Αρμενία, το Καζακστάν και βέβαια την Ελλάδα. Ο τίτλος της συναυλίας είναι “Γη που δεν ακούς”. Η Μάρθα Μαυροειδή έχει το βουλγάρικο ιδίωμα στη φωνή της, η Λάμια Μπεντίουι το αραβικό και μαζί με το δικό μου θα δώσουμε στην παράσταση τρία διαφορετικά ηχοχρώματα μέσα από τις ερμηνείες. Το τρίτο μέρος της παράστασης είναι πιο προσωπικό».

  • Τα αρχαία θέατρα έχουν φορτιστεί με δέος. Η εμφάνιση σ’ αυτά προϋποθέτει ειδικό πρόγραμμα και προσφέρει καταξίωση στον ερμηνευτή;

«Στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου εμφανίστηκα πρώτη φορά το ’97-’98, όταν παρουσίασα τα “Τραγούδια της Μεσογείου” με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη. Σ’ αυτά τα θέατρα χρειάζεται να είναι πιο διακριτικός ο ήχος. Δεν μπορώ να φανταστώ μια ροκ συναυλία στην Επίδαυρο ή στο Ηρώδειο. Οι χώροι σε υποβάλλουν. Και έχουν έναν τρόπο να σου δίνουν ιδέες για το τι αρμόζει να παρουσιάσεις εκεί. Στην προκειμένη περίπτωση χαίρομαι που οι συγκεκριμένες εμφανίσεις γίνονται στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ, αλλά και στην Πειραιώς 260 να εμφανιζόμουν δεν θα αισθανόμουν λιγότερη καταξίωση. Θα παρουσίαζα όμως κάτι πιο αυτοσχεδιαστικό».

Info:
«Γη που δεν ακούς»
Η Σαβίνα Γιαννάτου με τους Primavera en Salonico στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.
▪ Συμμετέχουν: Μάρθα Μαυροειδή, Λάμια Μπεντίουι.
▪ 11, 12 Ιουλίου.
▪ Εισιτήρια προς 40 και 25 ευρώ. Μειωμένο 10 ευρώ. Στα ταμεία του Ελληνικού Φεστιβάλ, Πανεπιστημίου 39, εντός της Στοάς.

[ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Ελεύθερος Τύπος, 09/07/2008]

No comments: