[Ηχοι ζωντανοί, Του ΓΙΑΝΝΗ ΣΒΩΛΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/07/2008]
Για τη 17η χρονιά του, το Φεστιβάλ Ναυπλίου πρότεινε έναν πλούσιο κύκλο 13 συναυλιών (19-27/6/2008) που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα σημεία της πόλης.
Από τον φετινό κύκλο εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Ναυπλίου: το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Σκάλας του Μιλάνου και ο Γιάννης Βακαρέλης ερμηνεύουν το «Κουιντέτο» του Αντονίν Ντβόρζακ στον περίβολο του Παλαμηδίου |
Οι φετινές εκδηλώσεις ήταν εστιασμένες στην Αυστρία, απ' όπου και προέρχονταν οι περισσότεροι προσκεκλημένοι μουσικοί. Συμμετείχαν επίσης Ελληνες σολίστες και η ΚΟΑ. Τη διοργάνωση ανέλαβε η Εταιρεία Συναυλιών Φόρμιγξ με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ, της αυστριακής πρεσβείας, του Δήμου Ναυπλίου και πλειάδας ιδιωτών χορηγών. Την Κυριακή 22 Ιουνίου, το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Σκάλας του Μιλάνου και ο πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης, καλλιτεχνικός διευθυντής του θεσμού, έπαιξαν στο Παλαμήδι μουσική δωματίου του Ρομαντισμού. Τη βραδιά άνοιξε το «Κουαρτέτο αρ. 14, Ο θάνατος και η κόρη» του Σούμπερτ. Κορυφαίοι στις αντίστοιχες υποομάδες εγχόρδων της ορχήστρας του διάσημου λυρικού θεάτρου, οι τέσσερις Ιταλοί μουσικοί πρότειναν μια εκτέλεση πρωτίστως μελωδική, με άξονα την αντιπαράθεση των ιδιαίτερα εκφραστικών αναγνώσεων του α' βιολιού και του τσέλου. Συνεκτικός ειρμός, διακριτικά τονισμένος με ωστική ορμή, δραματική οικονομία με καλαίσθητες, εύηχες κορυφώσεις όρισαν μια κλασική ανάγνωση. Με επίκεντρο τους ξέπνοους, ικετευτικούς «λυγμούς της κόρης», οι εκφραστικές μεταπτώσεις των παραλλαγών του λυρικού Andante αναπτύχθηκαν κατανυκτικά. Χάρη στη μετακίνηση προς ανώτερα επίπεδα δυναμικής και έντασης, ο σκοτεινός, καταδιωκτικός καλπασμός του καταληκτικού Presto προσέλαβε συναρπαστικά συμφωνική διάσταση. Στο δεύτερο μισό της βραδιάς ο Γιάννης Βακαρέλης συνέπραξε με τους ίδιους μουσικούς στην παρουσίαση του «Κουιντέτου για πιάνο και έγχορδα» του Ντβόρζακ. Αντιμέτωποι με μια παρτιτούρα ελεύθερη προγραμματικών αναφορών, διαφορετικού ηχητικού βάρους και μουσικής εστίασης, οι πέντε μουσικοί υιοθέτησαν ανάλογο φάσμα δυναμικής και έκφρασης. Αψογο δέσιμο, άμεσο, αθλητικό συμφωνικό παίξιμο βασισμένο στην ισορροπημένη διαλεκτική δομής και μελωδίας, ρωμαλέοι πιανισμοί από τον Βακαρέλη, πλατιά σχήματα κλιμάκωσης-αποκλιμάκωσης και υπέροχα ξέφωτα λυρικής εκτόνωσης όρισαν μια καθαρόαιμα ρομαντική ανάγνωση, με ζωηρά τονισμένο το συμβατικά εθνικό χρώμα του έργου. Ανταποκρινόμενοι στις επίμονες επευφημίες του ακροατηρίου οι πέντε μουσικοί πρόσφεραν επίσης το Scherzo από το «Κουιντέτο» του Μπραμς. *
No comments:
Post a Comment