Friday, July 31, 2009

«Κοκτέιλ» για προώθηση των άλμπουμ

  • Οι τέσσερις μεγάλες δισκογραφικές συνεργάζονται με την Apple με σκοπό να πωλούν τη σειρά των τραγουδιών

Η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων μουσικής και η πώληση εκατομμυρίων συσκευών mp3, έχουν επηρεάσει σε υπερβολικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, τον τρόπο που κυκλοφορεί η μουσική στα αυτιά μας, αλλά και τον τρόπο που παράγεται.

Οι δισκογραφικές εταιρείες έχουν προσπαθήσει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες της αγοράς, που έχουν εκτινάξει τις ψηφιακές πωλήσεις τραγουδιών στα ύψη, αλλά έχουν καταποντίσει τις πωλήσεις των cd και γενικότερα των άλμπουμ.

Η Apple, κατασκευαστής των iPod, της δημοφιλέστερης συσκευής ανάγνωσης mp3, συνεργάζεται με τις τέσσερις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες, για τη δημιουργία ενός μέσου προώθησης των ολόκληρων άλμπουμ και όχι απλώς ως μεμονωμένων τραγουδιών,

Το «Cocktail», όπως θα είναι ο τίτλος του, θα αποτελεί μέρος της πλατφόρμας του iTunes, που είναι το απαραίτητο εργαλείο για τα mp3 players της Apple. Η εταιρεία υψηλής τεχνολογίας συνεργάζεται με τη Universal, τη Warner, την ΕΜΙ και τη Sony, με σκοπό να επαναλανσάρει στην ψηφιακή αγορά αυτή τη φορά τα άλμπουμ.

Με την ανάπτυξη της αγοράς των mp3 players η πτώση στις πωλήσεις των cd υπήρξε κατακόρυφη τα τελευταία χρόνια και αντίστοιχα ανέβηκε η αγορά μέσω υπολογιστή. Αυτό ωστόσο είχε συνέπεια να ακούγονται ένα ή δύο τραγούδια από κάθε άλμπουμ, αυτά που είναι επιτυχίες και τα υπόλοιπα να μένουν εντελώς άγνωστα και στα αζήτητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στην τρέχουσα χρονιά, οι ήδη πεσμένες πωλήσεις cd έπεσαν κατά 14% επιπλέον, ενώ οι εκτοξευμένες ψηφιακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% ακόμη.

Το «Cocktail» θα προσφέρει εκτός από τη μουσική, τα εξώφυλλα των δίσκων, ίσως και βίντεο κλιπ και ringtones βασισμένα στα τραγούδια των άλμπουμ. H Apple αναγκάστηκε να προχωρήσει στην ανάπτυξή του, καθώς οι τέσσερις δισκογραφικές προειδοποίησαν την εταιρεία, που είχε απορρίψει ήδη μια φορά το σχέδιο, ότι σκόπευαν να το προωθήσουν στην αγορά έτσι κι αλλιώς με άλλο συνεργάτη, ίσως το Amazon.

Η επίσημη εκδοχή είναι ότι η συνεργασία των μεγάλων εταιρειών στοχεύει στην αναζωογόνηση της αγοράς των άλμπουμ. Οι πιο επιφυλακτικοί λένε ότι είναι ένας ακόμη τρόπος που θα κάνει το κοινό να ξοδέψει. Αντίστοιχες προσπάθειες, όπως το πρόσφατο iTunes Pass, δεν είχαν μεγάλη επιτυχία.

Το iTunes Pass που λανσαρίστηκε τον Φεβρουάριο, έδινε στους χρήστες τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε singles νωρίτερα από το υπόλοιπο κοινό, να ακούνε τα άλμπουμ πριν από την επίσημη κυκλοφορία τους και να έχουν αποκλειστικά remix. Αυτά στην τιμή των 18,99 δολαρίων. Την ίδια περιορισμένη ανταπόκριση είχε η κλιμακωτή χρέωση των τραγουδιών στο iTunes με τρεις διαφορετικές τιμές.

Πάντως, με 218 εκατομμύρια συσκευές ήδη στα χέρια χρηστών σε όλο τον κόσμο, η Apple παραμένει ο βασικός κυρίαρχος του παιχνιδιού της ψηφιακής διακίνησης της μουσικής, και με τις συσκευές της να γίνονται πολυεργαλεία ψυχαγωγίας, σκοπός της είναι να διατηρήσει αυτή τη θέση.

  • Του Παναγιωτη Παναγοπουλου, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 31/07/2009

No comments: