- Ο διάσημος περουβιανός τενόρος μιλάει για την τέχνη του λίγο πριν από την εμφάνισή του στο Ηρώδειο για φιλανθρωπικό σκοπό
Αν και μόλις 36 ετών ο περουβιανός τενόρος Χουάν Ντιέγκο Φλόρες είναι το πιο ακριβό εισιτήριο στον κόσμο της όπερας. Ο δρόμος του προς στην κορυφή μπορεί να μοιάζει σύντομος, όμως δεν ήταν αυτονόητος για τον μικρό Περουβιανό αφού, ακόμη παιδί, τραγουδούσε σε παμπ στη Λίμα, στις οποίες είχε την εποπτεία η μητέρα του, ένα ρεπερτόριο που ξεκινούσε από τα περουβιανά criolla και huayanos και κατέληγε στον Ελβις Πρίσλεϊ. Αυτό το διάστημα τον βοήθησε στη μετέπειτα πορεία του, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, γιατί«σε τελική ανάλυση, η μουσική που είναι καλά δομημένη, είτε πρόκειται για τζαζ είτεγια όπερα ή ποπ είναι καλή μουσική». Σήμερα έχει τραγουδήσει σε όλες τις μεγάλες αίθουσες του κόσμου, από τη Μητροπολιτική Οπερα, τη Σκάλα του Μιλάνου και το Κόβεντ Γκάρντεν ως την Οπερα της Βιέννης. Είναι κλεισμένος για παραστάσεις ως το 2015 και έχει ξεχωρίσει για τις ερμηνείες του σε ρόλους του belcanto κυρίως. Στο Ηρώδειο θα παρουσιάσει άριες των Μπελίνι, Ντονιτσέτι, Γκουνό και Ροσίνικαι φυσικά την άρια «Αh! mes amis» από την «Κόρη του Συντάγματος» με τις οκτώ υψηλές νότες ντο, με την οποία στις 20 Φεβρουαρίου του 2007 έσπασε την παράδοση στη Σκάλα του Μιλάνου τραγουδώντας το πρώτο encore έπειτα από 74 χρόνια. Το ίδιοεπαναλήφθηκε έναν χρόνο αργότερα στη Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, αφού ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που κατάφερε κάτι τέτοιο από το 1994. Πλούσια είναι η δισκογραφία του με τα ρεσιτάλ «Βel Canto Spectacular» και «Αrias for Rubini» να ξεχωρίζουν.
- Πότε συνειδητοποιήσατε ότι έχετε τη σωστή φωνή για να τραγουδήσετε όπερα;
«Οχι από την αρχή, γιατί δεν ήξερα τίποτε περί όπερας όταν ήμουν μικρός. Το ενδιαφέρον μου μονοπωλούσαν η ποπ και η περουβιανή μουσική, τις οποίες τραγουδούσα χωρίς να σκέφτομαι ή να φέρομαι σαν τενόρος. Επειδή ακριβώς όμως μου άρεσε και με ενδιέφερε η μουσική, πήγα στη Μουσική Ακαδημία της Λίμα όπου άρχισα να σπουδάζω όπερα και να ανακαλύπτω σιγά σιγά έναν κόσμο που μου αρέσει τόσο πολύ».
- Πώς σας βοήθησε αυτή η σχέση σας με τη μουσική, στον δρόμο που ακολουθήσατε στη συνέχεια;
«Είμαι σίγουρος ότι με βοήθησε πολύ γιατί πιστεύω πως για να τραγουδήσεις σωστά όπερα, για να αρθρώσεις σωστά μία μουσική πρόταση, χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις το λεγκάτο και τη “γεύση” που έχει η ποπ μουσική».
- Είναι εύκολο να κατακτήσει κανείς τον κόσμο ξεκινώντας από το Περού;
«Οχι, χρειάστηκε να φύγω από εκεί εγκαίρως. Πήγα για σπουδές στις ΗΠΑ και ήμουν τυχερός που είχα τη βοήθεια τού επίσης περουβιανού τενόρου Ερνέστο Παλάσιο. Αυτός με κάλεσε για πρώτη φορά στην Ιταλία, το 1994, να τραγουδήσω, όταν ακόμη ήμουν μαθητής. Βεβαίως μετά έγινε μάνατζέρ μου και δύο χρόνια αργότερα τραγουδούσα επαγγελματικά στην Ιταλία».
- Είστε γνωστός για τις ερμηνείες σας σε belcanto ρόλους.Σκέφτεστε στο μέλλον να διευρύνετε το ρεπερτόριό σας;
«Πιστεύω ότι η φωνή μου είναι φτιαγμένη για το belcanto, αλλά προσθέτω νέους ρόλους συνεχώς. Το περασμένο χρόνο τραγούδησα για πρώτη φορά Ορφέα και Ριγκολέτο, ενώ εφέτος θα τραγουδήσω για πρώτη φορά “Τσελμίρα”. Στο άμεσο μέλλον θα κάνω το ντεμπούτο μου στους “Αλιείς μαργαριταριών” και στη “Λίντα ντι Σαμουνί”. Νομίζω ότι θέλω να παραμείνω στο ρεπερτόριό μου, που έχει τόσους πολλούς σπουδαίους ρόλους και πιστεύω ότι το να κινηθώ προς άλλες κατευθύνσεις θα είναι σαν να κινούμαι ενάντια στη φωνή μουκαι δεν θα ήταν σωστό».
- Ποιον ρόλο προτιμάτε και γιατί;
«Πολλούς και για διαφορετικούς λόγους. Με διασκεδάζουν πάρα πολύ οι όπερες “Κουρέας της Σεβίλλης” (Κόμης της Αλμαβίβα και “Ορφέας και Ευρυδίκη” (Ορφέας), που έχουν και εξαιρετική μουσική».
- Υπάρχει κάποιος τενόρος με τον οποίο να ταιριάζετε ως καριέρα;
«Δεν το γνωρίζω. Κάποιοι λένε ότι τους θυμίζω τον νεαρόΑλφρέντο Κράους,αλλά δεν έχω τραγουδήσει παρά ελάχιστους ρόλους από το ρεπερτόριό του».
- Τι προτιμάτε,όπερα ή ρεσιτάλ;
«Και τα δύο. Στην όπερα υποδύεσαι έναν ρόλο και πρέπει να παίξεις. Στις συναυλίες ερμηνεύεις διαφορετικούς ρόλους ή τραγούδια, και εκεί χρειάζεσαι ένα δυνατό πρόγραμμα γιατί βρίσκεσαι μόνος σου απέναντι στο κοινό».
- Πόσο εύκολο είναι μην καταφύγεις στην ηχογράφηση CD με τραγούδια crossover, δεδομένης της επιτυχίας που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια;
«Λοιπόν, πιστεύω ότι αυτό που κάνω είναι δουλειά και όχι ένα χόμπι που μπορείς να έχεις στις ελεύθερες ώρες σου. Σε μια δουλειά πρέπει να κάνεις ό,τι χρειάζεται προκειμένου να αναδείξεις την καλύτερη πλευρά σου. Μερικές φορές ωστόσο μπορείς να κάνεις κάτι άλλο όταν αυτό υπηρετείται από τα υψηλά στάνταρντ που χρησιμοποιείς για να τραγουδήσεις όπερα. Πριν από μερικά χρόνια ηχογράφησα ένα CD με λατινοαμερικάνικα τραγούδια και στο μέλλον δεν αποκλείεται να κάνω κάτι ανάλογο».
- Είναι εύκολο στις μέρες μας για έναν λυρικό τραγουδιστή να έχει τη διάρκεια που είχαν οι σταρ του παρελθόντος;
«Ο Παβαρότι και ο Κράουςτραγουδούσαν με επιτυχία ως τα 70 τους ή, ακόμη, ο Ντομίνγκο, οπότε βλέπεις ότι κάτι τέτοιο είναι πιθανό. Αν κάνεις τη δουλειά σου και μόνο ό,τι είναι καλό για τη φωνή σου, τότε τα πάντα είναι πιθανά».
- Ποιον τενόρο θαυμάζετε από το παρελθόν και γιατί;
«Πολλούς και για διαφορετικούς λόγους τον καθένα. Αλλά τα ινδάλματά μου, από την αρχή ακόμη, ήταν ο Παβαρότι και ο Κράους. Ο πρώτος για την εκφραστική κομψότητά του και ο δεύτερος για την πλούσια φωνή του».
- Και ποιες υψιφώνους θεωρείτε ιδανικές για να συνεργαστείτε;
«Τη Ναταλί Ντεσέ, την Ντιάνα Ντάμραου και την Αννα Νετρέμπκο σίγουρα...».
- Ποιο είναι το στοιχείο που κάνει έναν τενόρο να ξεχωρίζει, η θεατρικότητά του ή ένα υψηλό ντο;
«Η φινέτσα πάνω απ΄ όλα. Αν έχεις ένα υψηλό ντο καλύτερα, αλλά πάλι μπορεί να κάνεις σπουδαία πράγματα και χωρίς αυτό».
- Αισθάνεστε άγχος στη σκηνή;
«Οχι, μεγάλη ευθύνη ίσως, και γίνομαι νευρικός όταν δεν είμαι καλά στην υγεία μου και πρέπει να τραγουδήσω».
- Είναι εύκολο να συνδυάζετε τη φιλανθρωπία και την τέχνη;
«Οταν έχεις τη δύναμη και την ευκαιρία να κάνεις κάτι για καλό σκοπό, πρέπει να χρησιμοποιείς την τέχνη σου».
- Η συναυλία του Χουάν Ντιέγκο Φλόρες θα πραγματοποιηθεί στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού τη Δευτέρα 20 Ιουλίου στις 21.00 με τη συμμετοχή της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Αλεσάντρο Βιτιέλο. Τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν στο Ιδρυμα «Θώραξ» για την κατασκευή της νέας πτέρυγας και της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου «Ο Ευαγγελισμός». Μετάκληση- Οργάνωση παραγωγής: Στέλιος Κωνσταντινίδης- Labo Ρroduction.
No comments:
Post a Comment