Sunday, May 17, 2009

Δημήτρης Καρράς: «Μία κιθάρα ήταν η αφορμή...»

  • Για το άλμπουμ του «ντέμο», που παρουσιάζει απόψε στον «Σταυρό του Νότου», μιλάει ο νέος συνθέτης Δημήτρης Καρράς και λέει πως είναι τυχερός που έχει το δικό του στούντιο. Ο Δημήτρης Καρράς είναι ένας άνθρωπος που αφιερώνει πολλές ώρες της ημέρας του φτιάχνοντας μουσική και προσπαθώντας να δημιουργήσει κάτι νέο και ενδιαφέρον στο σύγχρονο τετριμμένο πλέον μουσικό τοπίο. Γράφει τραγούδια και συνεργάζεται με διάφορους καλλιτέχνες επιθυμώντας να εκφραστεί καλλιτεχνικά και να δώσει το δικό του μουσικό στίγμα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ με τίτλο «ντέμο», στο οποίο συμμετέχουν σημαντικοί ερμηνευτές και το οποίο παρουσιάζει απόψε στον «Σταυρό του Νότου».

«Μία κιθάρα ήταν η αφορμή...»

Πότε και πώς ξεκίνησε η σχέση σας με τη μουσική;

  • Στα 8 μου χρόνια όταν μου δώρισαν οι γονείς μου μία κλασική κιθάρα. Τότε πήγα ένα χρόνο στο ωδείο αλλά τα παράτησα. Η ουσιαστική σχέση λοιπόν ξεκινάει από τα 16 μου χρόνια, τότε που ένας φίλος μου, νυχτοφύλακας σε ένα ξενοδοχείο στην Πάτμο, μοy έδειχνε εκεί τα πρώτα ακόρντα στην κιθάρα. Κάπως έτσι έγραψα το πρώτο μου τραγουδάκι.
«Μία κιθάρα ήταν η αφορμή...»

Ποιους θεωρείτε τους πιο σημαντικούς σταθμούς της μέχρι τώρα διαδρομής σας;

  • Σίγουρα τα συγκροτήματα στα οποία συμμετείχα («Παζλ» και «Βωξ»). Τις δισκογραφικές δουλειές τις οποίες έχουμε κάνει, το «studio Παζλ» που διατηρώ στα Πατήσια, και μου έχει κάνει τη ζωή πιο εύκολη από την άποψη ότι μπορώ να γράφω όποτε θέλω χωρίς να ρωτήσω κάποια εταιρεία και γιατί συναναστρέφομαι με πολλούς μουσικούς. Πολύ σημαντικές θεωρώ επίσης τις συνεργασίες μου με τον Γιάννη Μαρκόπουλο, τον Μάνο Ξυδούς και πολλούς άλλους γνωστούς και άγνωστους φίλους.

Τι πρέπει να κάνει σήμερα ένας νέος δημιουργός που έχει ταλέντο και επιθυμεί να διαδραματίσει κάποιον ρόλο στα εγχώρια μουσικά πράγματα;

  • Η προσωπική μου γνώμη είναι να κάνει αυτό που του αρέσει ακριβώς, πράγμα που δεν είναι και εύκολο γιατί, πέρα από το τι πουλάει περισσότερο την κάθε εποχή, πιστεύω ότι μπορείς να υπερασπιστείς καλύτερα ό,τι σου πάει περισσότερο πέρα από μόδες και εμμονές.

Εσείς μέχρι τώρα έχετε αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες και αν ναι, σε ποια επίπεδα;

  • Είμαι τυχερός που έχω το δικό μου στούντιο. Αυτό έχει κάνει τα πράγματα σίγουρα πιο εύκολα.

Τελικά στην ελληνική δισκογραφία τι μετρά περισσότερο κατά τη γνώμη σας, το ταλέντο ή οι δημόσιες σχέσεις;

  • Και τα δύο.

Εσείς σήμερα ακούτε αρκετά καλά τραγούδια;

  • Ακούω CD που έχουν ένα ή δύο, άντε το πολύ τρία καλά τραγούδια, πάντα κατά τη γνώμη μου. Θα ήθελα να ακούσω δουλειές όπως τα «Ζεστά ποτά» των Κατσιμίχα που πιστεύω ότι είχαν περισσότερα από δύο καλά τραγούδια.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε το άλμπουμ σας «ντέμο». Μιλήστε μας γι’ αυτή τη δουλειά.

  • Αυτό το CD με αντιπροσωπεύει πολύ περισσότερο από ό,τι και αν έχω κάνει στο παρελθόν. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους φίλους μουσικούς που βοήθησαν στην ενορχήστρωση καθώς και τους: Αρετή Κετιμέ, Χαράλαμπο Γαργανουράκη, Πάνο Κατσιμίχα που τραγούδησαν στη συγκεκριμένη δουλειά αλλά και τους σεναριογράφους - ηθοποιούς Κ. Γιαννάκου, Κ. Κουγιουμτζή, Ν. Ξυδούς, Σ. Ντρέκο και Β. Ρωμνιό. Το CD θα το παρουσιάσουμε ζωντανά απόψε στον «Σταυρό του Νότου» μαζί με τους περισσότερους συντελεστές του. Οσοι ενδιαφέρονται για ελεύθερη είσοδο υπάρχουν κάποιες περιορισμένες προσκλήσεις δωρεάν εισόδου, για περισσότερες πληροφορίες στο www.pazl.gr.

Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σας όνειρα;

  • Στο μέλλον θα ήθελα να αγαπήσω περισσότερο την ενασχόλησή μου με τη μουσική και όχι να τη βαρεθώ. Ολα τα άλλα θα έρθουν, φτάνει να είμαστε καλά.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΚΑ, ΕΘΝΟΣ, 16/5/2009

No comments: