- Τους βλέπουμε στη σκηνή λαμπερούς, ευγενικούς, χαρούμενους. Λίγοι ωστόσο γνωρίζουν πως, όσο εμείς χορεύουμε, τραγουδάμε και διασκεδάζουμε με τους αγαπημένους μας σταρ, ένας ολόκληρος μηχανισμός από δεκάδες ανθρώπους τρέχει και δεν φτάνει πίσω από τη σκηνή.
. Τραγουδιστές και συγκροτήματα, ηθοποιοί και θίασοι περνούν πολύ χρόνο μακριά από τα σπίτια τους, ταξιδεύουν συνεχώς, έχουν εξαιρετικά περιορισμένο χρόνο, άρα αναγκάζονται να φροντίζουν και για την τελευταία λεπτομέρεια της παραμονής τους σε μια χώρα. Τι θα φάνε και θα πιουν, ποιους θα συναντήσουν, αναφέρονται συχνά κατά λέξη στα περίφημα «Rider».
Πρόκειται για το κομμάτι εκείνο του συμβολαίου που αναφέρει τις απαιτήσεις των καλλιτεχνών και το οποίο αποτελεί το φόβο και τον τρόμο κάθε καλλιτεχνικού γραφείου. Στην πραγματικότητα είναι οι σελίδες όπου οι καλλιτέχνες -κυρίως οι σταρ- εξαντλούν την παραξενιά και τη φαντασία τους.
Αλλοτε αληθινές κι άλλοτε ολίγον τραβηγμένες, οι ιστορίες που έχουν να διηγηθούν οι διοργανωτές εκδηλώσεων είναι εκατοντάδες. Κάπως έτσι έχουμε στο παρελθόν μάθει για την αδυναμία της Μίλβα στο παγωτό ξυλάκι, του Τίτο Πουέντε στο ούζο, του Ντίζι Γκιλέσπι στα καρπούζια, του Αρτ Γκαρφάνκελ στους ξηρούς καρπούς, της Σεζάρια Εβόρα στα παϊδάκια, της Λουθ Καζάλ στα λευκά τριαντάφυλλα και της μεγάλης ρωσίδας χορεύτριας Μάγια Πλισέτσκαγια στα κοσμήματα. Να, όμως, τι ζήτησαν όσοι βρέθηκαν πρόσφατα στη χώρα κι όσοι ακολουθούν:
* Και φανατικό κοινό έχουν και απαιτήσεις οι Σκόρπιονς. Το πολυσέλιδο rider τους προβλέπει πέντε λιμουζίνες για τις μετακινήσεις τους, μία για τον καθένα και ένα ξεχωριστό Βαν μόνο για τις πολλές βαλίτσες τους. Πέντε θα είναι και οι σουίτες όπου καταλύουν.
Θέλουν οπωσδήποτε ατομικές πισίνες και θέα στη θάλασσα. Θα φάνε κυρίως θαλασσινά και φρέσκιες σαλάτες, αλλά θα δοκιμάσουν και ελληνική κουζίνα. Επίσης θα τηρήσουν την παράδοση που έχουν εδώ και χρόνια: Μετά τη συναυλία δεν επιστρέφουν ποτέ στα καμαρίνια τους. Από τη σκηνή μπαίνουν κατευθείαν ο καθένας στη δική του λιμουζίνα, στην οποία πρέπει να υπάρχουν άφθονα νερά και πετσέτες και εξαφανίζονται για το ξενοδοχείο τους.
* Τίποτα ιδιαίτερο δεν αναγράφεται στο rider του Κάρλος Σαντάνα (8/7, ΟΑΚΑ). Ερχεται, βλέπετε, με τον προσωπικό του σεφ, οπότε το μενού του δεν απασχολεί το γραφείο παραγωγής.
* Τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Κομπάι Σεγκούντο θα γιορτάσει φέτος το συγκρότημά του με περιοδεία ανά τον κόσμο. Στις 15 και 16 Ιουλίου έρχονται στο «Μπάντμιντον» κι έχουν ήδη ζητήσει δωμάτια και καμαρίνια γεμάτα μπουκάλια με ρούμι. Λογικό.
* Οι συμπατριώτες τους Orishas (θα παίξουν στο φεστιβάλ του Kosmos 93.6 την 1η Ιουλίου στο Κέντρο Ιππασίας στο Γουδή) θέλουν σοκολάτες πριν από το σόου και ρούμι (αυστηρά Havana Club 7 Years) αμέσως μετά. Επίσης θέλουν στο ξενοδοχείο τους να υπάρχει οπωσδήποτε πισίνα ή γυμναστήριο.
* Στο ίδιο διήμερο ο Νικόλα Κόντε θέλει οπωσδήποτε να μοιραστεί με τους μουσικούς του μία σαμπάνια πριν και μία μετά τη συναυλία. Οσο για τους Tinariwen από τη Σαχάρα, είναι μανιώδεις με το τσάι. Εχουν, μάλιστα, ζητήσει ειδικά γκαζάκια για την παρασκευή του κι έχουν στείλει ακριβείς οδηγίες για το πώς είναι το ιδανικό γι' αυτούς τσάι.
* Ο Σόλομον Μπερκ (30/6 στο ίδιο φεστιβάλ), περιμένει 100 κόκκινα τριαντάφυλλα χωρίς κανένα αγκάθι. Πρέπει να τοποθετηθούν δεξιά και αριστερά από το θρόνο του, σε πολύ κρύο νερό. Ποιο θρόνο; Αυτόν που πρέπει να του τοποθετήσουν στο κέντρο της σκηνής, πάνω σε κόκκινο χαλί!
* Ζουν, λειτουργούν και ταξιδεύουν σαν μια μεγάλη οικογένεια οι Ojos de Brujo. Το rider τους είναι εξαιρετικά λιτό. Στην Αθήνα, μάλιστα, θα έρθουν με το νέο τους μέλος: πρόκειται για το μωρό της Μαρίνας (τραγουδίστρια και στιχουργός του γκρουπ) και του τρομπετίστα τους, Κάρλος. Ο πιτσιρίκος Κιράν -μόλις ενός έτους- θα κοιμάται με τους γονείς του, και όταν εκείνοι θα είναι στη σκηνή θα τον φροντίζει η νταντά του.
* Οι μεταλλάδες Heaven and Hell, που παίζουν στο Rocking Athens Festival στις 27/7, θέλουν οι πετσέτες στα καμαρίνια και τη σκηνή να είναι όλες μαύρες.
* Η Σινέντ Ο' Κόνορ, από την άλλη, θέλει να έχει παντού γύρω της τασάκια. Η μόνη ιδιοτροπία της ιρλανδής τραγουδίστριας είναι ότι καπνίζει αρειμανίως και δεν αντέχει να της απαγορεύσεις αυτή την απόλαυση, αν και, στην πατρίδα της, εφαρμόζουν πια πιστά το no smoking.
* Σαν φουγάρα καπνίζουν και οι μουσικοί των «100 τσιγγάνικων βιολιών».
Φανατικοί της νικοτίνης και του φαγητού, ζήτησαν 100 τασάκια και 300 μερίδες φαγητού. Μετά το τέλος των παραστάσεών τους, το εξουθενωμένο catering του Μπάντμιντον απαίτησε άδεια μίας εβδομάδας. Λέγεται, μάλιστα, πως, την πρώτη φορά που ήρθαν στην Αθήνα, έχασαν το δρόμο για το θέατρο και σταμάτησαν στον παράδρομο της Κηφισίας, έβγαλαν έξω τις δύο ψησταριές που κουβαλούν πάντα στα πούλμαν τους και έστησαν γλέντι τρικούβερτο!
* Καμία σχέση με τον Ρομπέρτο Μπενίνι, ο οποίος δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το τι θα φάει και τι θα πιει. Ο ιταλός ηθοποιός είναι προσκολλημένος στην οικογένειά του και λιτοδίαιτος. Δεν πολυτρώει, δεν του αρέσει το αλκοόλ, δεν καπνίζει. Τρεις μέρες στην Αθήνα έμεινε στο δωμάτιό του διαβάζοντας.
Βγήκε απ' τα ρούχα της
* «Διαβασμένη» ήρθε πέρυσι στο Φεστιβάλ Αθηνών η Ρενέ Φλέμινγκ.
Η αδερφή της διατηρούσε δεσμό με Ελληνα, η μαμά του οποίου συχνά πυκνά τους έστελνε στο εξωτερικό ταψιά με τυρόπιτες. Ετσι, η σοπράνο, με το που προσγειώθηκε, ζήτησε να της πάνε στο ξενοδοχείο σπιτική πίτα.
* Για ρούχα έψαχνε η Νταϊάνα Κραλ με το που πάτησε το πόδι της στην Αθήνα γιατί αυτά που έφερε δεν της έκαναν πια. Διανύοντας τον 6ο μήνα της εγκυμοσύνης της (και μάλιστα περιμένοντας δίδυμα), έβλεπε την γκαρνταρόμπα της να «στενεύει» μέρα με τη μέρα.
* Ολα μπορεί να τα ανεχθεί αλλά αν δει μοβ χρώμα ο Ενιο Μορικόνε... εξοργίζεται. Αγνοώντας την ιδιοτροπία του, μια μάνατζερ του Φεστιβάλ Αθηνών στεκόταν στην άκρη της σκηνής όταν εκείνος ετοιμαζόταν για πρόβα.
Μόλις την είδε, ένας στενός συνεργάτης του την πλησίασε και της ζήτησε να αλλάξει μπλούζα γιατί ο μαέστρος κόντευε να τρελαθεί...
* Ενα πουλί που πολλοί θεωρούσαν «ψεύτικο» είχε μεταξύ άλλων το σκηνικό της «Λυσσασμένης γάτας» που παρουσίασε ο γερμανικός θίασος της Σαουμπίνε στην Πειραιώς. Το σπάνιο είδος γύπα όχι μόνο ήταν ζωντανό, αλλά ήθελε κάθε μέρα να τρώει φρέσκο κρέας.
Οι άνθρωποι του Φεστιβάλ Αθηνών έψαχναν τον κατάλληλο χασάπη, καθώς ο γύπας είχε προσωπικό υπεύθυνο για την εκγύμναση και τη διατροφή του.
* Από την Αθήνα έχουν περάσει οι Ρόλινγκ Στόουνς, η Μαντόνα, οι Μετάλικα, οι Αϊρον Μέιντεν, αλλά η εμπειρία του Ελτον Τζον δύσκολα ξεπερνιέται.
Πριν από 16 χρόνια ζήτησε να πάει με αεροπλάνο από το αεροδρόμιο του Ελληνικού στο γήπεδο της ΑΕΚ. Συμβιβάστηκε με ελικόπτερο που προσγειώθηκε στο κοντινό γήπεδο του Απόλλωνα -το οποίο ο διοργανωτής νοίκιασε την παραμονή και μετέτρεψε κακήν κακώς σε ελικοδρόμιο, τοποθετώντας φώτα, σήματα, ειδικές γραμμές στο γρασίδι.
Συγχρόνως ήθελε σε ετοιμότητα τέσσερις λιμουζίνες αλλά και μια σουίτα με μια σύνθεση λουλουδιών 2x2 (λίλιουμ και ορχιδέες) που κόστισε τότε 250.000 δρχ.
Στο Ισραήλ, όπου είχε εμφανιστεί την προηγουμένη, ο Τζον εκνευρίστηκε από την πολυκοσμία στο ξενοδοχείο και αποχώρησε χωρίς να τραγουδήσει. Τη δεύτερη φορά που ήρθε ήθελε πάση θυσία να κοιμηθεί στη Νίκαια της Γαλλίας και να μην μείνει καθόλου στην Αθήνα. Και όντως. Ηρθε, τραγούδησε κι έφυγε τρέχοντας.
* Οσκαρ ιδιοτροπίας θα κέρδιζε άνετα ο Γούντι Αλεν. Ηρθε στην Αθήνα με δύο ιδιόκτητα αεροπλάνα -η οικογένειά του ποτέ δεν ταξιδεύει όλη μαζί- κι απαίτησε σε όλη τη διαδρομή από το αεροδρόμιο μέχρι το Σύνταγμα να μην περάσουν κάτω από καμία γέφυρα. Δεν ήθελε ιδιωτική εταιρεία σεκιούριτι αλλά την Ελληνική Αστυνομία για την προστασία του.
- Κατ' ευθείαν για σουβλάκια
Η παραμονή του στην Αθήνα έμοιαζε με κωμωδία του: Στο «King George», όπου κατέλυσε, είχε κλεισμένο ολόκληρο όροφο για να αποφύγει συναντήσεις στους διαδρόμους και είχε καπαρώσει ένα από τα ασανσέρ. Βλέπετε η μισή του φρουρά τρέχει μονίμως πίσω του από τις σκάλες και η άλλη μισή πρέπει να έχει πάντοτε διαθέσιμο ασανσέρ για να τον περιμένει επάνω. Συνήθως τον συνοδεύουν τα παιδιά και η γυναίκα του, η αδερφή του και τα παιδιά της, οι δάσκαλοι και οι νταντάδες τους. Και φυσικά ο γιατρός του.
Στο πρώτο του ταξίδι στην Ελλάδα ο τελευταίος ήταν άρρωστος και οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να του βρουν έλληνα επιστήμονα, τον οποίο όμως ο αμερικανός σκηνοθέτης δεν εμπιστευόταν. Του ζητούσε να μετράει συνεχώς τον πυρετό του κι όταν εκείνος του απαντούσε ότι ήταν απύρετος, ο Αλεν επέμενε ότι τον κοροϊδεύει για να μην ακυρώσει τη συναυλία του!
* Χορτοφάγος στα όρια της εμμονής είναι ο συμπατριώτης του, Φίλιπ Γκλας.
Ο διάσημος συνθέτης τρώει μόνο καρπούς και απεχθάνεται τόσο το κρέας που απαιτεί για την παρασκευή των γευμάτων του μόνο καινούρια τηγάνια και κατσαρόλες. Του είναι αδιανόητο να δεχθεί ότι με το ίδιο σκεύος μαγειρεύτηκε κάποτε κρέας.
* Πολύ πιο βολικός είναι ο Αλις Κούπερ. Σε μια από τις επισκέψεις του είχε κανονιστεί δείπνο σε καλό εστιατόριο, αλλά μόλις εκείνος το έμαθε, αντέδρασε. «Θέλω να φάω σουβλάκια με πίτα», είπε ενημερωμένος. Κι έτσι κατέληξαν στου «Μπαϊρακτάρη».
* Εδώ που τα λέμε, άγγελος μπροστά τους είναι η Μαντόνα - ή σχεδόν: πάντως, ούτε με ελικόπτερο πήγε στο ΟΑΚΑ, ούτε στο αεροπλάνο της έμεινε, ούτε και κλεισμένη σε τέσσερις τοίχους ήταν - όπως φημολογούνταν.
Πήγε στο στάδιο με λιμουζίνα, έμεινε στο Σύνταγμα και πρόλαβε να κάνει μια βόλτα με την οικογένειά της στο κέντρο της Αθήνας. Ηθελε μόνο έναν παιδότοπο για τα παιδιά της και να υπάρχουν έτοιμοι γιατροί στα νοσοκομεία που βρίσκονται κοντά στο Ολυμπιακό Στάδιο.
Σολάριουμ και σουπερμάρκετ
* Με το φαρμακείο αγκαλιά ταξιδεύει και ο συνθέτης Μάικλ Νάιμαν: χαπάκια για στομαχόπονο, πονοκέφαλο, πονόδοντο και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε υπάρχει πάντα στην τσάντα του. Θέλει, ωστόσο, να υπάρχει στο καμαρίνι του και ένα εφεδρικό φαρμακείο με κάθε λογής γιατροσόφια.
* Ολίγον αγενής η Λάιζα Μινέλι. Ζήτησε μια σουίτα στη «Μεγάλη Βρετανία» γι' αυτήν και μία για την γκαρνταρόμπα της, χαρακτήρισε το ιστορικό ξενοδοχείο «παλιομοδίτικο» και σχεδόν έβρισε τον διοργανωτή που την περίμενε στο αεροδρόμιο με κόκκινα τριαντάφυλλα διότι είναι τα μοναδικά στα οποία έχει αλλεργία!
* Για τη θάλασσα τρελαινόταν η Νίνα Σιμόν. Για την εμφάνισή της στο 1ο Φεστιβάλ Γαία της Θεσσαλονίκης είχε δώσει μια συνέντευξη τύπου εν πλω.
Τις τρεις μέρες που έμεινε στην πόλη είχε ουσιαστικά εγκαταλείψει τη σουίτα της στο «Μακεδονία Παλάς» κι έκανε συνεχώς βόλτες στο Θερμαϊκό με ένα ιστιοπλοϊκό που της είχαν νοικιάσει.
* Αυτή κι αν είναι παραξενιά: Ο Εϊντριαν Χιουτζ, ντράμερ των εκκεντρικών Λονδρέζων Tiger Lillies, κυκλοφορεί πάντοτε με ένα ρολό χαρτί υγείας στην τσέπη του. Κατά τη διάρκεια των προβών για το «Freakshow» τους που διήρκεσε δυο εβδομάδες, οι κακές γλώσσες λένε πως ζήτησε από την παραγωγή 200 ρολά χαρτί.
* Οι Tap Dogs, από την άλλη, είναι φανατικοί των υγιεινών απολαύσεων: πέντε κιλά φρούτα και 25 energy drinks την ημέρα ζητούν οι πέντε καλογυμνασμένοι αυστραλοί χορευτές.
* «Απαραίτητη η επίσκεψη σε ένα σουπερμάρκετ», είναι μια από τις πρώτες απαιτήσεις στο rider του Μπαλέτου Πάγου της Αγίας Πετρούπολης.
Δεν είμαστε σίγουροι τι ακριβώς αγόρασαν οι 80 ρώσοι χορευτές, αλλά η αναμονή των δύο πούλμαν έξω από το σουπερμάρκετ για τέσσερις ώρες ήταν εξουθενωτική για τους οδηγούς και τσουχτερή για την παραγωγή.
* Σε ελληνικό νησί, ως γνωστόν, διαδραματίζεται το θεατρικό «Mamma Mia» και τα συμβόλαια των ηθοποιών τούς υποχρεώνουν να είναι μαυρισμένοι χειμώνα-καλοκαίρι. Ετσι, σε κάθε θέατρο που παίζουν χρειάζονται ειδικό χώρο για την εγκατάσταση συστήματος σολάριουμ.
* Στην κυριολεξία «απαγορευμένες» είναι οι απαιτήσεις των Σκαταλάιτς και των Θίβερι Κορπορέισον οι οποίοι έχουν την άνεση να γράφουν στο συμβόλαιό τους ότι θέλουν οπωσδήποτε «χόρτο». Χωρίς κανέναν ενδοιασμό ζητούσε τα ναρκωτικά του και ο μακαρίτης Τζέιμς Μπράουν.
* Αντίθετα, υπόδειγμα ευγένειας είναι πάντα ο Χοσέ Καρέρας αλλά και ο Μπράιαν Φέρι -που κάποτε άφησε άφωνους τους σερβιτόρους στον Λυκαβηττό μαζεύοντας μόνος του το πιάτο όταν τελείωσε το δείπνο του.
* Ούτε και η Τζέιν Μπίρκιν φημίζεται για τις απαιτήσεις της. Το μόνο που ζητά είναι οτιδήποτε ελληνικό προκειμένου να «γευτεί τον τόπο και την ενέργειά του». Θέλει άφθονο τσάι «φυσικό» και «όχι σε φακελάκια».
* Πολλοί είναι επίσης οι καλλιτέχνες που αξιώνουν από τους παραγωγούς ερωτική συντροφιά. Είναι γνωστή η ιστορία με τον Ρούντολφ Νουρέγεφ, που κάποτε ζητούσε από τον Θόδωρο Κρίτα να του κάνουν μασάζ...
Ο περίφημος ιμπρεσάριος του έστειλε μια επαγγελματία μασέζ, αλλά ο Νουρέγεφ δεν έμεινε ικανοποιημένος. Τότε, του έστειλε έναν μασέρ κι εκείνος δεν ξαναπαραπονέθηκε.
* Μεγαλύτερες απαιτήσεις είχε ο περίφημος ιάπωνας μαέστρος Σέιζι Οζάουα που κάποτε ζήτησε από το Φεστιβάλ Αθηνών γυναικεία συντροφιά, και μάλιστα διπλή.
* Οχι μία, αλλά δύο σουίτες ξενοδοχείου ζητά και ο γόης μάγος Ντέιβιντ Κόπερφιλντ διότι σε κάθε χώρα συναντά πρώην, νυν και μέλλουσες αγαπημένες του...
* Κανείς τους, όμως, δεν παραβγαίνει με τον Ρέι Τσαρλς. Πριν από δεκαετίες, το γραφείο που τον κάλεσε υποχρεώθηκε να κατασκευάσει ένα τεράστιο κρεβάτι, καθώς ο σπουδαίος μουσικός τούς είχε προειδοποιήσει ότι πρέπει να χωράει άνετα και τις τρεις γυναίκες που κοιμούνταν μαζί του!
* Κι αν ύστερα από όλα αυτά αναρωτιέστε αν υπάρχει ολιγαρκής καλλιτέχνης, να σας πούμε ότι αυτός είναι ο Μόρισεϊ. Το φαξ με τις επιθυμίες του περιλαμβάνει μια ολόλευκη σελίδα με μία μόνο λέξη: «τσάι». *
No comments:
Post a Comment