Sunday, May 3, 2009

Το ρεσιτάλ ενός «μάγου». Στο Μέγαρο Μουσικής ο κορυφαίος Κινέζος πιανίστας Λανγκ Λανγκ


  • Κορωνίδα στο φετινό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών αποτελεί η συνάντηση στις 12 και 13 Μαΐου του διαπρεπέστερου σε διεθνές επίπεδο 27χρονου πιανίστα Λανγκ Λανγκ με την κορυφαία σε όλο τον κόσμο Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw του Αμστερνταμ και του μοναδικού αρχιμουσικού Ντάνιελ Χάρτινγκ, που στα 30 του αποτελεί «το μέλλον της μουσικής». Δύο βραδιές αληθινής μυσταγωγίας για τους γνώστες του διαμετρήματος των παραπάνω καλλιτεχνών, ενταγμένες στο πλαίσιο της Σειράς Μεγάλες Ορχήστρες – Μεγάλοι Μαέστροι, που πραγματοποιούνται με τη χορηγία του κ. Θεόδωρου και της κυρίας Γιάννας Αγγελοπούλου. Η Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw του Αμστερνταμ, που μετρά λαμπρή παράδοση 120 ετών μαζί με τον Κινέζο πιανίστα του οποίου η εμφάνιση στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών του Πεκίνου το 2008 άφησε ανεξίτηλες εντυπώσεις στους θεατές όλου του πλανήτη, θα παρουσιάσει το Κονσέρτο για πιάνο αρ. 2, έργο 21 του Φρεντερίκ Σοπέν. Η ορχήστρα θα ερμηνεύσει ακόμα και τη Συμφωνία αρ. 2, έργο 73 του Γιοχάνες Μπραμς, από τα πλέον δημοφιλή έργα του Αυστριακού συνθέτη.

Πρώτη εμφάνιση

  • Εκθαμβωτικός ερμηνευτής, ένας πραγματικός σούπερ σταρ του πιάνου, ο μεγάλος Λανγκ Λανγκ κάνει την πρώτη εμφάνισή του στην Ελλάδα υπό τις ιδανικότερες συνθήκες. Η υψηλή τεχνική του αρτιότητα, η βαθιά εκφραστικότητα, αλλά και η μοναδική ένταση στον τρόπο που ερμηνεύει τα πιανιστικά έργα έχουν κάνει τις εκτελέσεις του μοναδικές και το ύφος του αναγνωρίσιμο.
  • Οι μουσικές του απόψεις συμπίπτουν κατά πολύ με εκείνες του επίσης πολύ νέου και ήδη καταξιωμένου διεθνώς μαέστρου Ντάνιελ Χάρντινγκ. Και οι δύο θεωρείται ότι ταξιδεύουν την κλασική μουσική στο σήμερα και κάνουν το είδος προσιτό στο μεγάλο κοινό. Ποιος όμως θα πίστευε ότι ο γεννημένος στις 14 Ιουνίου του 1982 στη Σενγιάνγκ, στη Βόρεια Κίνα, Λανγκ Λανγκ, έκανε την πρώτη του επαφή με τη δυτική μουσική και το πιάνο παρακολουθώντας ένα επεισόδιο κινουμένων σχεδίων; Ηταν μόλις δύο ετών όταν είδε στην τηλεόραση το σκανταλιάρη γάτο Τομ, αιώνιο αντίπαλο του Τζέρι, να παίζει στο πιάνο την Ουγγρική Ραψωδία του Φραντς Λιστ. Η ακρόαση αυτή ήταν που ξεκλείδωσε το ταλέντο του λιλιπούτειου τότε Λανγκ, που άρχισε αμέσως να ασχολείται με το πιάνο. Στα πέντε του χρόνια κέρδισε το πρώτο βραβείο στον πιανιστικό διαγωνισμό της γενέτειράς του, στη Βόρεια Κίνα, και έδωσε το πρώτο του ρεσιτάλ.

Αυτοβιογραφίες

  • Ο ίδιος ο Λανγκ Λανγκ γράφει σ’ ένα από τα δύο αυτοβιογραφικά βιβλία του («Playing with flying keys»): «Εχω πολλές μνήμες από την παιδική μου ηλικία. Οταν ήμουν δύο χρόνων, ζούσαμε σ’ ένα απλό στρατιωτικό διαμέρισμα στη βάση Πολεμικής Αεροπορίας στη Σενγιάνγκ. Ο πατέρας μου ήταν πάντα σιωπηλός. Ηταν αυστηρός και δεν τον θυμάμαι ποτέ να χαμογελά. Επαιζε επαγγελματικά στην ορχήστρα της Πολεμικής Αεροπορίας. Είχαμε πολύ λίγες πολυτέλειες, ανάμεσα στις οποίες και ένα όρθιο πιάνο που αγοράστηκε από τους γονείς μου, όταν ο πατέρας μου πείστηκε ότι είχα ιδιαίτερο ταλέντο με τη μουσική. Η μητέρα μου είπε αργότερα ότι μπορούσα να διαβάζω τις νότες προτού μάθω το αλφάβητο, καθώς και ότι με τα ασυνήθιστα μεγάλα χέρια μου και με τα μακριά δάχτυλά μου μού άρεσε να αγγίζω τα πλήκτρα του πιάνου. Φυσικά δεν έφτανα τα πεντάλ. Στην πραγματικότητα μπορούσα μόνο να αγγίξω τα πλήκτρα, αφού πρώτα μου έβαζαν μαξιλάρια στο κάθισμα του πιάνου. Ομως ο πατέρας μου είπε ότι δημιουργούσα τη μουσική, ότι ήξερα διαισθητικά πότε οι νότες εναρμονίζονταν». Στην άλλη βιογραφία του με τίτλο «Journey of a Thousand Miles: My Story» ο Λανγκ Λανγκ, ίνδαλμα για εκατομμύρια παιδιά στην πατρίδα του και όχι μόνο, σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Η οικογένειά μου θυσίασε τα πάντα για μένα. Οχι μόνο την οικονομική ασφάλεια, αλλά αυτό τον ίδιο το γάμο των γονιών μου, καθώς η μητέρα μου έμεινε πίσω κι εγώ έφυγα με τον πατέρα μου σε ηλικία 9 ετών για να σπουδάσω στο Πεκίνο. Ανάμεσά μας αναπτύχθηκε μια ιδιαίτερη, πολύ στενή σχέση».
  • Με τα βιβλία του, τα οποία μπορείτε να αγοράσετε και από το site του στο Internet (www.langlang.com), ο Λανγκ Λανγκ ανοίγει μια μεγάλη πόρτα στη χώρα του προς τη Δύση. Εξετάζει μάλιστα και τις διαφορές στον πολιτισμό μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Ως σήμερα ο Λανγκ Λανγκ έχει εμφανιστεί στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου, με τους σημαντικότερους μαέστρους: Ο Ντάνιελ Μπαρεμπόιμ έχει δηλώσει ότι τον ζηλεύει και ότι παίζει πιάνο σαν γάτα με 11 δάχτυλα. Η εταιρία του, η Ντόιτσε Γκράμοφον, τον αντιμετωπίζει ως ροκ σταρ. «Το όνομά του είναι Λανγκ Λανγκ», λέει και τον προβάλλει σαν μια σύνθεση του Μότσαρτ και των ΜTV ειδώλων ελπίζοντας ότι θα κερδίσει με τον Λανγκ Λανγκ μια νέα γενιά που έχει αποξενωθεί από την κλασική μουσική.

- Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα των Φίλων, 12-13 Μαΐου.
- Εισιτήρια προς 75, 55, 38, 21 και €12 φοιτητικό, προπωλούνται στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τηλ. 210-7282333.

  • ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Ελεύθερος Τύπος, Κυριακή, 03.05.09

No comments: