Saturday, May 23, 2009

Ντούλτσε Πόντες: "Είμαι λίγο τσαπατσούλα..."

  • Τραγουδά «φάντος» στην Αθήνα, εξηγεί ποια είναι η σχέση του με το ρεμπέτικο και πώς οργανώνει τις συναυλίες της
  • Από τη στιγμή που θα σκεφτεί να σου ανοίξει την ψυχή της θα νιώσεις όμορφα. Θα χαρείς την ευρυχωρία του κόσμου της. Είναι σαν να σε κερνά ζωή όταν ξεκινάει να μιλάει για την πίστη της στη μουσική. Η Ντούλτσε Πόντες είναι φιλοσοφημένη. Η Πορτογαλέζα ερμηνεύτρια, που, εκτός των άλλων, έχει συνεργαστεί με τον Γιώργο Νταλάρα, την Ελευθερία Αρβανιτάκη και τον Στέφανο Κορκολή, θα εμφανιστεί αύριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Και τη Δευτέρα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η συνέντευξη μαζί της ήταν σαν σε περίπατο στην άμμο λίγο πριν ο ήλιος δύσει. Ακούστε τη.


«Είμαι λίγο τσαπατσούλα...»

  • Κάποτε συνεργαστήκατε με τον Γιώργο Νταλάρα, τον Στέφανο Κορκολή, την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Θεωρώ πως είναι μέρος του πρωτοκόλλου της συνέντευξής μας να σας ρωτήσω γι αυτό. Τι θυμάστε από τις συνεργασίες που είχατε με Ελληνες καλλιτέχνες;

Ο Γιώργος Νταλάρας είναι παντοδύναμος όταν ανεβαίνει στη σκηνή. Είναι αυθεντικός. Δεν υποδύεται ρόλους. Η αν υποδύεται, το κάνει «απαιτώντας» το καλύτερο του εαυτού του... Θα θυμάμαι πάντα τις συνεργασίες που είχα με Ελληνες καλλιτέχνες. Τους αγαπώ. Τους σέβομαι.

  • Τα «φάντος» είναι τα πορτογαλέζικα μπλουζ;

Κατά μία έννοια τα «φάντος» είναι όπως και τα «μπλουζ», όπως και το «φλαμένκο», όπως και τα «ρεμπέτικα». «Πληρώνουν» έναν σκοπό. Να εξωτερικεύσουν μελωδικά ανθρώπινα, συχνά αντιφατικά συναισθήματα. Στις μουσικές που σας ανέφερα μπορούν να συμβιώσουν η μελαγχολία και η χαρά. Η εξαθλίωση και η αγάπη. Η λύπη και η φιλία. Ο θάνατος και η πίστη για καλύτερη ζωή.

  • Τι θ ακούσουμε από εσάς στη συναυλία σας στην Αθήνα;

Πρέπει να σας πω πως είμαι λίγο τσαπατσούλα. Μου είναι δύσκολο να οργανώσω από το πρώτο μέχρι το τελευταίο τραγούδι μια συναυλία μου. Θα τραγουδήσω κομμάτια από το πρόσφατα κυκλοφορημένο άλμπουμ μου με τίτλο «Μομέντος». Θα τραγουδήσω επίσης τραγούδια «φάντος» που θέλω να πιστεύω ότι το κοινό της Ελλάδας θα ευχαριστηθεί.

  • Ας βάλουμε στην άκρη τη μουσική, πείτε μου ποιο είναι το «επόμενο» γεγονός στη ζωή που μπορεί να σας δώσει ευτυχία.

Μα η γέννηση του γιου μου πριν από μερικά χρόνια και της κόρης μου πριν από τρεις μήνες.

  • Συνέντευξη στον Γιάννη Παναγόπουλο, ΕΘΝΟΣ, 22/5/2009

No comments: