Monday, January 4, 2010

Δεν με φοβίζει η σύγκριση με τον Σινάτρα

  • «Θέλησα να γδύσω αυτά τα τραγούδια, να κρατήσω τον σκελετό τους και να τα ντύσω με τη δική μου μουσική. Ηθελα να δω αν είχα την έμπνευση να γράψω τέτοια τραγούδια, πώς θα τα παρουσίαζα τώρα. Τι ύφος δηλαδή θα τους έδινα, ποια θα ήταν η ενορχήστρωση».

«Μ' αυτόν τον δίσκο απελευθερώθηκα, η ηχογράφησή του λειτούργησε σαν ψυχοθεραπεία» λέει ο Βασιλικός

«Θέλησα να γδύσω αυτά τα τραγούδια, να κρατήσω τον σκελετό τους και να τα ντύσω με τη δική μου μουσική. Ηθελα να δω αν είχα την έμπνευση να γράψω τέτοια τραγούδια, πώς θα τα παρουσίαζα τώρα. Τι ύφος δηλαδή θα τους έδινα, ποια θα ήταν η ενορχήστρωση».

Ετσι εξηγεί ο Βασιλικός, ο τραγουδιστής των Raining Pleasure, την πρώτη του προσωπική δουλειά με τίτλο «Vintage- Songs Ι Wish Ι'd Written Vol. 1» , όπου το «Famous Blue Raincoat» συναντάει το «If You Go Away» και οι Beatles μπλέκονται με τον Τζορτζ Γκέρσουιν.

«Δεν επέλεξα να κυκλοφορήσω διασκευές, ουσιαστικά μόνος του βγήκε ο δίσκος», εξηγεί τη διαδικασία. «Μπήκα στο στούντιο μονος με τον παραγωγό μου, τον Κλάιβ Μάρτιν -τον Βρετανό που είχε κάνει παραγωγή και στον τελευταίο δίσκο των Raining Pleasure- χωρίς να ξέρω ακριβώς τι θα κάνω. Βρέθηκα σε ένα στούντιο έξω από την Κολονία, απλώς να παίξω, χωρίς σχέδιο. Επαιζα μόνος με την ακουστική κιθάρα και ένα μικρόφωνο και μου βγήκαν όλα αυτά τα τραγούδια. Το μόνο που τα συνδέει είναι η δική μου ζωή. Ολα έχουν παίξει σοβαρό ρόλο στις διάφορες φάσεις της ζωής μου. Είναι από τα προσωπικά μου αγαπημένα τραγούδια, οι μουσικές που είναι καταγεγραμμένες στα κύτταρά μου».

Ο Βασιλικός ερμήνευσε τα τραγούδια και έπαιξε όλα τα όργανα. «Είχα ανάγκη να είμαι μόνος μου για προσωπικούς λόγους», συνεχίζει. «Η όλη διαδικασία της ηχογράφησης λειτούργησε ιδιαίτερα θεραπευτικά πάνω μου. Με αυτόν τον δίσκο απελευθερώθηκα, μπόρεσα να βγω από εκείνη τη φορτισμένη κατάσταση που βρισκόμουν. Η ηχογράφηση λειτούργησε σαν ψυχοθεραπεία».

Κάπως έτσι γεννήθηκε το «Vintage». «Επαιζα στο στούντιο ό,τι θυμόμουν, κάποιες νότες από διάφορα κομμάτια, ξεχνούσα στίχους, μου έρχονταν στο μυαλό κάποια άλλα και μέσα από αυτήν τη διαδικασία προέκυψαν κάπου πενήντα τραγούδια. Ο Μάρτιν ήταν δίπλα μου, χειρίστηκε τον ήχο και ήξερε πού να μου πει όχι».

Το Vol 1 στον τίτλο αφήνει μια υπόσχεση για συνέχεια στο μέλλον; «Αφησα το Vol 1 επίτηδες, γιατί είναι κάτι που μάλλον θα θελήσω να ξανακάνω κάποτε», απαντά ο Βασιλικός. «Δεν ξέρω αν θα είναι σε τρία χρόνια ή σε δεκαπέντε, αλλά το άφησα ανοιχτό γιατί είναι κάτι που μου πάει».

Τα τραγούδια του δίσκου είναι όλα πασίγνωστα και ερμηνευμένα από διάσημες φωνές, όπως ο Φρανκ Σινάτρα ή η Νίνα Σιμόν. Οπότε η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. «Δεν με φοβίζει η σύγκριση», απαντάει ο Βασιλικός. «Ετσι κι αλλιώς είναι χιλιοδιασκευασμένα τραγούδια. Από την άλλη, όταν είμαι στο στούντιο και πιστεύω ότι αυτό που κάνω πάει καλά, γιατί να με φοβίσει; Αισθητικά, για τα δικά μου αυτιά, είναι όμορφο. Οπότε, αφού το κυκλοφορώ, σημαίνει ότι κρίνω πως πρέπει να ακουστεί».

Η συνέχεια του «Vintage» θα είναι η ζωντανή του παρουσίαση. «Θα ξεκινήσω κάπου στα τέλη του Ιανουαρίου», λέει ο Βασιλικός, «με μια μπάντα από φίλους μουσικούς. Το σχέδιο μου είναι να βρούμε έναν χώρο στην Αθήνα, όπου θα παίζουμε σε εβδομαδιαία βάση. Για να δοκιμάσουμε πώς λειτουργεί. Με τους Raining Pleasure δεν το έχουμε κάνει ποτέ. Οπότε θα δοκιμάσω πώς είναι να παίζει κανείς σταθερά, πώς στήνει την εμφάνισή του από εβδομάδα σε εβδομάδα».

Αλλά και οι Raining Pleasure δεν θα μείνουν ανενεργοί. «Από τον Ιανουάριο», καταλήγει ο Βασιλικός, «θα αρχίσουμε τη δουλειά στο στούντιο. Πιθανότατα, μέσα στο φθινόπωρο, να έχουμε ετοιμάσει τον νέο μας δίσκο. Και επειδή φέτος κλείνουμε τα είκοσί μας χρόνια ως μπάντα, θα δίνουμε και κάποιες συναυλίες για να το γιορτάσουμε». *

No comments: