Φλέρταρε με την αντισυμβατικότητα εξαρχής.
Στα 13 της, η πρώτη δημόσια παρουσία της στο πλευρό του πατέρα της για τη δημιουργία του single «Lemon Incest» και του βίντεο-κλιπ, σκανδάλισε την κοινή γνώμη. Το ίδιο και στα 15 της όταν, κερδίζοντας το «Σεζάρ» Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού (1986) για την ταινία «L' effrontee» του Κλοντ Μιλέρ, κέρδισε κι ένα θερμό φιλί στο στόμα από τον πατέρα της. Η αδιαφορία για τις κοινωνικές συμβάσεις είναι άλλωστε στο dna της Σαρλότ Γκενσμπούργκ, κόρης του Σερζ Γκενσμπούργκ και της Τζέιν Μπίρκιν.
Οπως επισημαίνει ο «Γκάρντιαν», που τη συνάντησε με αφορμή την κυκλοφορία του δίσκου της «IRM», αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον Αμερικανό τραγουδοποιό και παραγωγό Beck, «ο Σερζ Γκενσμπούργκ θα ήταν υπερήφανος» αν είχε δει την κόρη του πρωταγωνίστρια στον αμφιλεγόμενο «Αντίχριστο» του Λαρς Φον Τρίερ. Η Τζέιν Μπίρκιν, πάντως, «λάτρεψε την ταινία», βεβαιώνει η Σαρλότ, που στα 38 της πια, έχοντας 35 ταινίες και τρεις δίσκους στο ενεργητικό της, διατηρεί εφηβικό παρουσιαστικό και μια σούπερ-εκλεπτυσμένη εκδοχή αυτού που λέμε cool.
Κι όμως, μόνον ψύχραιμη δεν ήταν όταν μια σοβαρή περιπέτεια υγείας τής κόστισε ένα ισχυρότατο ψυχικό σοκ, που εκτονώθηκε τελικά χάρη στον καινούργιο της δίσκο. Ολα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2007, όταν η Σαρλότ κάνοντας θαλάσσιο σκι είχε ένα «ασήμαντο» ατύχημα. Εξι μήνες αργότερα, άρχισε να 'χει φοβερούς πονοκεφάλους. Υποβλήθηκε σε μαγνητική τομογραφία κι ο γιατρός τής είπε ότι είναι τυχερή που ζει. Χειρουργήθηκε αμέσως για να απομακρυνθεί το τεράστιο αιμάτωμα που είχε συμπιέσει τον εγκέφαλό της κι όλα πήγαν κατ' ευχήν. Το επόμενο διάστημα, όμως, η Σαρλότ εμφάνισε τις επιπτώσεις ενός τρομακτικού ψυχολογικού σοκ. Μέχρι την άνοιξη του 2008 απομονώθηκε. «Δεν φανταζόμουν πόσο θα με τρομοκρατούσε η ιδέα του θανάτου», λέει.
Σ' ένα ταξίδι στο Λος Αντζελες συνάντησε, όμως, τον Beck -ήταν την εποχή που εκείνος σάμπλαρε το κλασικό τραγούδι «Melody Nelson» του πατέρα της. Αρχισαν να πειραματίζονται μαζί στο στούντιό του: εκείνος της έδινε ένα ρυθμό «κι εγώ αντιδρούσα. Τελικά έφτιαχνε ένα τραγούδι. Εγώ συμμετείχα με λίγους στίχους και με ιδέες για τίτλους», λέει η Σαρλότ, που ερμηνεύει τα περισσότερα τραγούδια. Στο «Le Chat du Cafe Aristes» ακούγεται, μάλιστα, «σαν μια αισθησιακότερη Φρανσουάζ Αρντί».
Οσο για τον τίτλο του άλμπουμ (IRM) είναι το γαλλικό αρκτικόλεξο για τον μαγνητικό τομογράφο: ο ήχος του ήταν από τα πρώτα πράγματα που έβαλε η Σαρλότ τον Μπεκ ν' ακούσει. Συμπεριλήφθηκε στο δίσκο κι ένα τραγούδι που είχε γράψει ο Beck καιρό πριν τη συναντήσει: στο ρεφρέν λέει «τρύπησε το κεφάλι μου», πράγμα που τον έκανε να απολογηθεί εκ των υστέρων για τη διαβολική σύμπτωση κι εκείνη να αισθανθεί ότι η συνάντησή τους ίσως να είχε κάτι το μεταφυσικό.
Tuesday, January 19, 2010
Εκανε δίσκο τον φόβο της για τον θάνατο
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment