Sunday, February 22, 2009

Ελένη Καραϊνδρου: «Είναι βαρετή η Γιουροβίζιον»

«Είναι βαρετή η Γιουροβίζιον»

Με τη «Σκόνη του χρόνου» στην πρώτη θέση του Τοπ-10 η Ελένη Καραϊνδρου λέει ότι δεν επιζητά την εμπορικότητα και πιστεύει πως «ο κόσμος διψά για ποιότητα»

Το να συνομιλείς με την Ελένη Καραϊνδρου είναι πάντα απολαυστικό. Σχεδόν τόσο όσο και η μουσική της. Μια γυναίκα δυναμική, ειλικρινής, αισιόδοξη, προικισμένη με ταλέντο το οποίο εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο, δεν μπορεί παρά να είναι αξιοθαύμαστη. Η ίδια απολαμβάνει τη μουσική δημιουργία, χαίρεται την αποδοχή που έχει η δουλειά της από τον κόσμο και περιμένει κάθε νέα χρονιά που έρχεται να της φέρει καινούργια, συναρπαστικά «δώρα».

  • Πώς αισθάνεστε που το νέο σας άλμπουμ, «Η σκόνη του χρόνου», βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου των δισκογραφικών πωλήσεων;

Πάρα πολύ χαρούμενη. Οταν γράφω μουσική εκφράζω κάτι. Κι όταν αυτό έχει αποδέκτες, σημαίνει πως οι άνθρωποι που με αγαπάνε εξακολουθούν να παρακολουθούν τη δουλειά μου. Αυτό μου δίνει δύναμη.

«Είναι βαρετή η Γιουροβίζιον»
  • Η Ελένη Καραϊνδρου την επιζητεί την εμπορικότητα; Κι όταν αυτή δεν προκύπτει, επηρεάζεται το κριτήριό της σχετικά με τη δουλειά της;

Η Ελένη Καραϊνδρου δεν επιζητεί καμία εμπορικότητα. Οταν κάνω μια δουλειά δεν έχω κανέναν τέτοιο στόχο. Στόχος μου είναι να είμαι ο εαυτός μου, να είμαι βαθιά ειλικρινής και να υπηρετήσω αυτό που έχω κληθεί να κάνω, είτε αυτό είναι κινηματογράφος είτε θέατρο είτε οτιδήποτε άλλο.

  • Πολλοί παραπονιούνται πως το ποιοτικό δεν πουλάει. Εσείς όμως αποδεικνύετε το αντίθετο. Μήπως τελικά είναι ένας μύθος όλο αυτό;

Ετσι νομίζω. Υπάρχουν αποδέκτες τόσο για το ποιοτικό όσο και για το εμπορικό που δεν πληροί τους όρους του ποιοτικού. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη μουσική. Εγώ στις συναυλίες μου βλέπω να έρχεται όχι απλά κόσμος, πάρα πολύς κόσμος. Αυτό αποδεικνύει πως δεν υπάρχουν τέτοιου είδους στεγανά. Ενα πολύ δυνατό παράδειγμα είναι και το θέατρο. Το ποιοτικό θέατρο σε αυτήν την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης φαίνεται να έχει μια άνθηση. Ο κόσμος διψάει για ποιοτικά πράγματα.

  • Δεδομένου ότι οι δίσκοι σας κυκλοφορούν διεθνώς από την ECM, εσείς σε ποιο κοινό στοχεύετε, στο ελληνικό ή στο διεθνές;

Η καρδιά μου είναι στον τόπο μου. Αυτό που υπάρχει μέσα μου είναι η Ελλάδα. Το γεγονός ότι έχω συνομιλήσει με κοινό απ όλα τα μέρη της Γης μ έχει κάνει να νιώσω ότι η μουσική είναι μια γλώσσα με παγκοσμιότητα που δεν γνωρίζει σύνορα.

  • Το ελληνικό κοινό όσον αφορά τη μουσική επιζητεί διαφορετικά πράγματα απ ό,τι το κοινό του εξωτερικού;

Οχι. Το κοινό έχει μια τεράστια ομοιότητα σε σχέση με τη μουσική, απανταχού της Γης. Στην Ελλάδα είμαστε ένας λαός που συγκινούμαστε πολύ από τη μουσική. Δεν είμαστε όμως οι μόνοι. Εχω ζήσει πραγματικά συγκινητικές εμπειρίες με ανθρώπους από χώρες που δεν περίμενα, όπως η Γερμανία, η Σκοτία αλλά και η Ταϊβάν.

  • Ως μια διεθνώς διακεκριμένη καλλιτέχνις είστε ευχαριστημένη από τη στάση της χώρας μας απέναντί σας;

Είμαι πολύ ικανοποιημένη από την Ελλάδα. Για μένα το αγκάλιασμα ήρθε πρώτα από τη χώρα μου, από τους κριτικούς, τους καλλιτέχνες, τον απλό κόσμο. Καθένας από τον τόπο του πρέπει να ξεκινάει. Διαφορετικά σου μένει ένα μεγάλο τραύμα ότι δεν αναγνωρίστηκες πρώτα στην πατρίδα σου.

  • Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με το επίπεδο της μουσικής σήμερα στην Ελλάδα;

Ως μια γενικότερη αίσθηση θα σας πω το εξής. Εγώ είμαι πάντα αισιόδοξη. Τα ωδεία είναι γεμάτα, στους χώρους της κλασικής μουσικής και της σύνθεσης βγάζουμε αστέρια, έχουμε κάποιες από τις καλύτερες φωνές του κόσμου... Μπατάρει το πράγμα στο ποια απ όλα αυτά προβάλλονται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

  • Τι είναι αυτό που τρέφει τη σχέση σας με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και σας κάνει να πορεύεστε καλλιτεχνικά μαζί για τόσα πολλά χρόνια;
Με τον Θόδωρο έχουμε μια ιδεολογική συγγένεια, μια αισθητική κοινή κατεύθυνση. Αυτό είναι ένα υπόβαθρο για να στηθεί μια καλλιτεχνική σχέση. Το μυστικό της επιτυχίας είναι ότι εγώ μπορώ να διεισδύσω στη σκέψη, στον στοχασμό, στο όραμά του και να δημιουργήσω ένα έργο που δένει με τις εικόνες του. Η σχέση αυτή με βοηθάει να προχωρήσω σε μια ενδοσκόπηση.
  • Τι είναι «Η σκόνη του χρόνου»;

Είναι η λησμονιά. Αυτό που επικάθεται στα γεγονότα.

  • Ποια είναι η δική σας σχέση με τον χρόνο;

Εχω εξαιρετική σχέση με τον χρόνο. Μεγαλώνω καλά. Χαίρομαι όταν περνά ένας χρόνος, γιατί νιώθω ότι μου χαρίζει πράγματα. Πρέπει να μαθαίνουμε να παίζουμε τους ρόλους μας σε όλες τις ηλικίες.

ΠΑΝΗΓΥΡΑΚΙ

  • Σας ενδιαφέρει ή σας είναι αδιάφορο το ποιο τραγούδι θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη Γιουροβίζιον;

Ειλικρινά δεν μ' ενδιαφέρει καθόλου. Ολο αυτό το πανηγυράκι ήταν για μένα πάντα εξαιρετικά βαρετό. Και αυτό δεν έχει να κάνει με το ποιος καλλιτέχνης μας εκπροσωπεί. Ισως θα έπρεπε η χώρα μας να μη συμμετέχει καθόλου. Σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής κρίσης που οι άνθρωποι πεινάνε στην κυριολεξία, αλλά και πολιτιστικής πείνας, νιώθω ότι η Κρατική Τηλεόραση θα έπρεπε να διαθέσει κάπου αλλού όλα αυτά τα χρήματα που σπαταλά για τη Γιουροβίζιον.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΚΑ, ΕΘΝΟΣ, 21/02/2009

No comments: