Sunday, February 15, 2009

Πασχάλης Τερζής: «Θα τραγουδάω ως το τέλος»

«Θα τραγουδάω ως το τέλος»

Οσοι λένε ότι κουράζονται από τα φώτα και τον κόσμο να πάνε να δουλέψουν οικοδομή, να δουν τι ωραία που είναι

Την πρώτη φορά που συνάντησα τον Πασχάλη Τερζή θεώρησα πως είναι πολύ καλός για να ναι αληθινός. Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά, είμαι πλέον σίγουρη ότι ο Πασχάλης Τερζής εκτός από ένας εξαιρετικός λαϊκός τραγουδιστής, είναι ένας αυθεντικός άνθρωπος. Είναι ο καλός γείτονας της διπλανής πόρτας, ο πιστός φίλος, ο ευχάριστος συνεργάτης που ξέρει να εκτιμά και να προσφέρει. Ο ίδιος λέει ότι κανείς δεν του χρωστούσε την επιτυχία. Το σίγουρο όμως είναι ότι αυτήν την επιτυχία την αξίζει με το παραπάνω.

  • Φέτος είναι για σας η χρονιά των συνεργασιών: κάνατε για ακόμη μία φορά δισκογραφική δουλειά με τον Γιώργο Θεοφάνους, ενώ εμφανίζεστε για δεύτερη σεζόν με την Ελενα Παπαρίζου στην «Ιερά Οδό». Είστε άνθρωπος που προτιμάτε τις μακροχρόνιες συνεργασίες;

Πράγματι είναι η χρονιά των επαναλήψεων. Οταν μένεις ευχαριστημένος από μια συνεργασία δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην την ξανακάνεις. Επειτα εγώ είμαι άνθρωπος των σχέσεων. Δεν θέλω να αφήνω τις φιλίες που έχω δημιουργήσει. Γιατί μέσα στη δουλειά μου κάνω φίλους και το έχω αποδείξει αυτό. Εχω πει πενήντα τραγούδια του Νικολόπουλου κι άλλα τόσα του Θεοφάνους.

  • Μήπως όμως η επανάληψη είναι εχθρός της ανανέωσης και της δημιουργικότητας;

Φυσικά και χρειάζεται η ανανέωση, γι αυτό άλλωστε φροντίζω στους δίσκους μου οι συνεργασίες με τα ίδια άτομα να μην είναι απανωτές, να μεσολαβεί ανάμεσά τους κάποιο διάστημα.

  • Πόσο σας αγχώνουν οι προηγούμενες επιτυχίες σας; Με τον Γιώργο Θεοφάνους, για παράδειγμα, έχετε κάνει πολύ επιτυχημένα τραγούδια στο παρελθόν, όπως ο «Παλιόκαιρος» και τόσα άλλα. Οταν ξεκινήσατε να κάνετε το νέο άλμπουμ δεν νιώθατε ότι πρέπει να ξεπεράσετε τους εαυτούς σας;

Σίγουρα όλοι θέλουμε να κάνουμε επιτυχίες. Δεν είναι όμως αυτός ο βασικός στόχος μου. Εγώ θέλω να κάνω καλά τραγούδια. Εχω πέσει εξάλλου πολλές φορές έξω στις εκτιμήσεις μου. Τραγούδια που πίστευα πως θα πάνε καλά δεν τα άκουσε ούτε η μάνα μου!

  • Ποια είναι τα συστατικά ενός καλού τραγουδιού;

Το καλό τραγούδι είναι κάτι υποκειμενικό. Για μένα καλό τραγούδι είναι αυτό που με αγγίζει, φθάνει στην ψυχή μου, με κάνει να ανατριχιάζω.

  • Εσείς, ένας γνήσιος λαϊκός τραγουδιστής, βρίσκετε εύκολα τραγούδια που να αξίζουν;

Φυσικά και βρίσκω, γιατί υπάρχουν αξιόλογοι συνθέτες και στιχουργοί. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να μην είναι γνωστοί, υπάρχουν όμως. Εγώ πολλές φορές έχω βάλει στους δίσκους μου τραγούδια νέων δημιουργών και δεν το έχω μετανιώσει.

  • Η ελληνική δισκογραφία στηρίζει όσο θα έπρεπε το λαϊκό τραγούδι;

Οι δισκογραφικές εταιρείες δεν έχουν πλέον περιθώρια να κάνουν τίποτα παραπάνω από την παραγωγή. Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ. Κάποτε έμπαινες στην εταιρεία και έβλεπες παντού κόσμο. Τώρα βλέπεις τους τοίχους. Κάτω από αυτές τις συνθήκες λοιπόν το βάρος πέφτει στις πλάτες του καθενός από εμάς.

  • Τα τελευταία χρόνια έχετε καταφέρει να γίνετε ένας από τους πιο αγαπητούς Ελληνες τραγουδιστές. Η ζωή σας άλλαξε, η επιτυχία ήρθε και παραμένει. Εσείς, ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, έχετε νιώσει ποτέ να κουράζεστε από όλα αυτά που συνεπάγονται η επιτυχία, τα φώτα, οι δημόσιες σχέσεις;...

Εμένα δεν μου χρωστούσε κανείς την επιτυχία. Ηρθα απ το χωριό μου έχοντας μια σχετικά καλή φωνή και μεγάλη αγάπη για το τραγούδι. Ημουν ευτυχισμένος και στα πρώτα μου βήματα, αφού μπορούσα και ζούσα τα παιδιά μου κάνοντας αυτό που αγαπώ. Από εκεί και πέρα όσοι λένε ότι κουράζονται από τα φώτα της δημοσιότητας και τον κόσμο να πάνε να δουλέψουν οικοδομή, να δουν τι ωραία που είναι. Εμένα ο κόσμος μου δίνει χαρά. Γι αυτό και η πόρτα στο καμαρίνι μου είναι πάντα ανοιχτή.

  • Πώς φαντάζεστε τη ζωή σας σε δέκα χρόνια από τώρα;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα τραγουδάω. Αυτό που θέλω όμως, επειδή όλοι είμαστε ψώνια, είναι να με βοηθήσουν ο Θεός και η οικογένειά μου να καταλάβω πότε είναι η σωστή στιγμή να πω «τέλος».

  • Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει βαθιά όλους τους τομείς. Μήπως σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία η νυχτερινή διασκέδαση παραείναι ακριβή;

Ολη αυτή η δύσκολη κατάσταση θα πρέπει να μας κάνει προσεκτικούς και υπεύθυνους, να κάνουμε δηλαδή σωστές δουλειές. Από εκεί και πέρα όταν ένα εισιτήριο για το θέατρο κάνει από 30 έως 80 ευρώ, δεν νομίζω ότι είναι υπερβολικό να δώσεις 20 ευρώ για να παρακολουθήσεις ένα μουσικό πρόγραμμα. Γιατί τόσο κοστίζει να καθίσεις να πιεις ένα ποτό στο μπαρ. Δεν χρειάζεται να πιεις δύο - τρία μπουκάλια ουίσκι και να πετάξεις ένα κάρο γαρύφαλλα για να διασκεδάσεις.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΚΑ, ΕΘΝΟΣ, 14/02/2009

No comments: