Tuesday, February 10, 2009

Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΤΙΣ ΚΟΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ: «Τελείωσαν οι μεγάλοι ερμηνευτές»


«Έχουν χαθεί οι μεγάλοι δημιουργοί  και ερμηνευτές και από την άλλη  βγαίνουν σωρηδόν νέοι από  τηλεπαιχνίδια και ριάλιτι στα οποία  πρωταγωνιστές δεν είναι οι  διαγωνιζόμενοι αλλά η κριτική  επιτροπή» λέει ο Μανώλης Λιδάκης  για το τραγούδι τού σήμερα
Το κατάλληλο μουσικό υλικό που τον οδήγησε στο στούντιο ήρθε στα χέρια του Μανώλη Λιδάκη ύστερα από αναζήτηση τεσσάρων ετών. Η δισκογραφική όμως παρουσία του αυτά τα χρόνια ήταν έντονη καθώς ηχογράφησε τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι για το θέατρο, το «Κόκκινο ακρογιάλι» και το «Αυστηρώς λαϊκόν». «Τα ίδια τα τραγούδια με πήγαν ουσιαστικά στο στούντιο. Από τη στιγμή που μου έδωσαν τα κομμάτια ο Παντελής Θαλασσινός και ο Κώστας Φασουλάς αδημονούσα να τα ηχογραφήσω. Το έκανα με χαρά. Αυτό είναι για μένα πάντα το κριτήριο που μου δείχνει ότι ήρθε η στιγμή για να κάνω κάτι» λέει ο Μανώλης Λιδάκης για το νέο του δίσκο «Μη μου γκρεμίζεις το όνειρο».

Και μπορεί να καθυστέρησε τέσσερα χρόνια για να ηχογραφήσει πρωτογενές υλικό, εν τούτοις όμως έδωσε αυτό το διάστημα τρεις δίσκους: «Τους "Τέσσερις κύκλους" τούς έκανα ύστερα από την επιμονή του Γιώργου Χατζιδάκι, και ήταν τιμή για μένα. Τα κρητικά που μπήκαν στο "Κόκκινο ακρογιάλι" ήταν κάτι που ήθελα να κάνω πάντα. Μάλιστα δεν το διαφήμισα».
  • Γιατί κάνατε και το «Αυστηρώς λαϊκόν»; Υπάρχουν τραγούδια που τα είχατε πει, για παράδειγμα, και στο live CD που είχατε βγάλει.
Δεν πίστευα ότι κάνω κάποια καινοτομία. Είναι τραγούδια που αγαπώ. Άλλωστε πρέπει να σου πω ότι στο ελληνικό τραγούδι έχουν γίνει όλα πια. Νομίζω ότι πρέπει να ανοίξουμε νέο κύκλο. Έχουν χαθεί οι μεγάλοι δημιουργοί και ερμηνευτές και από την άλλη βγαίνουν σωρηδόν νέοι από τηλεπαιχνίδια και ριάλιτι στα οποία πρωταγωνιστές δεν είναι οι διαγωνιζόμενοι αλλά η κριτική επιτροπή. Αυτό το πράγμα συμβαίνει επειδή ακριβώς δεν έχουμε μια βάση πολιτισμού.
  • Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην πορεία σας;
Κάποιους τραγουδιστές- όταν πρωτοπήγα στη δισκογραφική εταιρεία ως αθώος νέος- και τους ανθρώπους της εταιρείας το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να βρίσκομαι εκεί απλά και μόνο για να μην υπάρχω σε άλλη εταιρεία. Να μπορούν να με ελέγχουν. Είχα το θάρρος εκείνη την εποχή να πω "αυτά τα τραγούδια που μου δίνετε δεν είναι τραγούδια" και μου κόστισε. Το πλήρωσα με πέντε χρόνια φίμωση. Τότε σκεφτόμουν να τα παρατήσω. Ήταν η πιο δύσκολη περίοδος.
  • Προσεγγίσατε τους στόχους σας;
Δεν ήμουν φιλόδοξος ούτε επεδίωξα να γίνω ο μεγαλύτερος σταρ. Ο Χατζιδάκις είχε πει ότι η επιτυχία σού δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα από την αποτυχία. Δεν ήθελα και να βρω πολύ τον μπελά μου. Είναι ψυχοφθόρο να είσαι στο λούκι του πρωταθλητισμού και να αφήνεις τον καλλιτέχνη να σου τραβάει τα αυτιά. Εγώ τη μουσική αγάπησα. Έχετε κάνει λάθη;
Φυσικά. Είχα τυφλή εμπιστοσύνη στους ανθρώπους που είχα δίπλα μου. Όταν είχα κάνει την επιτυχία του δίσκου «Καράβι απόψε το φιλί» η επόμενη κίνηση ήταν να μου βγάλουν ένα διπλό CD, το οποίο ήταν το πιο CD της αγοράς. Αυτό ήταν μια παγίδα για μένα, την οποία δεν είχα καταλάβει. Κάποιοι άνθρωποι δεν ήθελαν να πάω παραπάνω. Ξέρανε πώς μπορούν να φρενάρουν κάτι.
  • Πολλοί χαρακτηρίζουν επιπόλαιη την κίνησή σας να βρεθείτε σε μια μεγάλη πίστα («Κέντρο Αθηνών», μαζί με το Δημήτρη Μητροπάνο και τον Μπάμπη Στόκα). Ύστερα από αυτή τη διαδρομή είχατε ανάγκη να βιώσετε τον «λουλουδοπόλεμο» και να έχετε καμαρίνι με τζακούζι;
Δεν νομίζω ότι θα βρεθεί κάποιος να μου πει γιατί πήγα και τραγούδησα με τον Δημήτρη Μητροπάνο. Σε ό,τι αφορά το λαμπερό του πράγματος, τα λουλούδια κ.λπ. πιστεύω ότι τον χώρο τον κάνει ο καλλιτέχνης. Εγώ ήθελα να τραγουδήσω με τον Δημήτρη, και αυτό τον χώρο επέλεξε εκείνος.

«Είχα το θάρρος να πω στη δισκογραφική "αυτά τα τραγούδια που μου δίνετε δεν είναι τραγούδια" και το πλήρωσα με πέντε χρόνια φίμωση»

«Η αγάπη νίκησε τη διαφορά»
  • Στο πρόγραμμα με τον Δημήτρη Μητροπάνο, μετά τα ντουέτα σας, αποχωρείτε αγκαζέ. Είναι αληθινό αυτό;
Ανάμεσα σε μένα και τον Δημήτρη υπάρχει αλληλοεκτίμηση και αγάπη. Όμως αυτό πέρασε από δοκιμασίες για να φτάσει και να γίνει αυτό που έγινε.
  • Τι εννοείτε;
Πήγα να κάνω αυτή τη συνεργασία με πολλή αγάπη. Όμως το περιβάλλον δεν ήταν φιλικό μαζί μου. Με αντιμετώπιζαν σαν έναν ιδιόρρυθμο άνθρωπο, ο καθένας με τον τρόπο του. Άλλος χαριτωμένα και με καλαμπούρι, άλλος επιθετικά, άλλος ύπουλα και υπόγεια. Περάσανε και στον Δημήτρη το μήνυμα ότι πρέπει να με τιθασεύσει. Δεν είχαμε ουσιαστικά προβλήματα. Κάποια στιγμή υπήρξε μια διαφορά επί του προγράμματος. Συνέβη κάτι που δεν έγινε με δόλο από μέρους μου. Εκεί λοιπόν εγώ συνειδητοποίησα ότι δεν αντέχω να ψυχραίνομαι με έναν άνθρωπο που εκτιμώ και αγαπώ, κι έτσι η αγάπη νίκησε τη διαφορά.
  • Τώρα οι σχέσεις σας πώς είναι;
Άριστες. Μπορώ να πω ότι έχουμε αρχίσει να γινόμαστε φίλοι. Αυτό που είδες είναι πέρα για πέρα αληθινό.
  • Της Ζωής Λιάκα, ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009

No comments: