Thursday, May 6, 2010

Το Μέγαρο υποδέχεται τον Μισέλ Λεγκράν


Θα είναι μελαγχολική η σημερινή βραδιά. Οσο μελαγχολική και μελωδική αντέχουμε. Ο Μισέλ Λεγκράν, ο αγαπημένος συνθέτης των Οσκαρ και των... χαρτομάντιλων, έρχεται -επιτέλους- για πρώτη φορά στην Αθήνα για μια συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης») στις 8.30 το βράδυ, με ένα ζωντανό σάουντρακ-μωσαϊκό, με λίγο από «Ομπρέλες του Χερβούργου», κάτι από «Γιεντλ» και «Υπόθεση Τόμας Κράουν» και μια τουλάχιστον παρτιτούρα από «I love Paris».

Κι εμείς αγαπάμε τον Μισέλ τον Μεγάλο ή Michel Le Grand, όπως τον αποκαλούν οι Γάλλοι μετά από τόσα χρόνια... Εξι δεκαετίες είναι αυτές... Βάλτε και τα 200 φιλμ, τα 3 Οσκαρ, τις 13 υποψηφιότητες, τα 5 Γκράμι κι έχετε μια εικόνα μεγέθους.

Ο ίδιος παραμένει εξαιρετικά σεμνός ακόμη και σήμερα. Λέει ότι οι μελωδίες γεννιούνται μέσα του χωρίς να κοπιάζει ιδιαίτερα. Οπως έχει πει «Ο πατέρας μου άφησε πίσω του ένα παλιό πιάνο. Η αδερφή μου πήγαινε ήδη στο σχολείο, η μητέρα μου εργαζόταν κι εγώ έμενα στο σπίτι μόνος με τη λατρεμένη μου γιαγιά που δεν καταλάβαινε λέξη απ’ ό,τι έλεγα. Ηταν τόσο βαρετά που καθόμουνα στο πιάνο όλη μέρα κι αυτό μου έσωσε τη ζωή».

Αγαπά υπερβολικά το σινεμά, σέβεται τους σκηνοθέτες, σπανίως γκρινιάζει. Δεν ανακυκλώνει μελωδίες που δεν προχώρησαν, «απλώς τις καίω. Το δοκίμασα να τις «πουλήσω» σε άλλον σκηνοθέτη, αλλά δεν λειτούργησε ποτέ το σύστημα», όπως λέει.

Σήμερα το βράδυ o 78χρονος Μισέλ Λεγκράν δεν θα είναι μόνος με το πιάνο του, αλλά θα συνοδεύεται από κοντραμπάσο και κρουστά. Χωρίς να ξεχνάμε και τις ομπρέλες...

No comments: