Thursday, October 2, 2008

Clash σε πρώτο πρόσωπο

Clash σε πρώτο πρόσωπο

«Είναι ωραίο να εμφανίζεσαι ξαφνικά, να λες αυτό που θέλεις να πεις και μετά να εξαφανίζεσαι». Τα λόγια του πρόωρα χαμένου ηγέτη των Clash Τζο Στράμερ συνοψίζουν με τον πιο εύστοχο τρόπο τη φιλοσοφία του διάσημου πανκ συγκροτήματος που έφερε τα πάνω κάτω στη δισκογραφία στα τέλη των 70s. Στη βιογραφία τους, που κυκλοφορεί στις 6 Οκτωβρίου με τίτλο «The Clash: Strummer, Jones, Simonon, Headon» (εκδ. Atlantic), τα μέλη του γκρουπ μιλάνε σε πρώτο πρόσωπο για τη γέννηση, την ακμή και την παρακμή του πανκ συγκροτήματος και μας ξεναγούν στα άδυτα των μεταξύ τους σχέσεων.


Δείτε βίντεοκλιπ από τους The Clash



Δείτε live εμφάνιση των The Clash

Για τα νεανικά τους χρόνια

Οταν ήμουν 9 ετών, το έσκασα από το σχολείο μαζί με έναν άλλο συμμαθητή μου. Η ανατροφή μου με έκανε να πιστεύω ότι οι Αρχές είναι κάτι που πρέπει να αποφεύγεις. Το να προκαλώ τις Αρχές βρισκόταν πάντα ψηλά στις προτεραιότητές μου.

ΤΖΟ ΣΤΡΑΜΕΡ
φωνή, κιθaρα

Μεγάλωσα στα βρόμικα στενά του Μπρίξτον. Είχε πολλή ενέργεια και η πολυφυλετικότητα έφτιαχνε μια μοναδική ατμόσφαιρα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 ήμουν εκτός ελέγχου και η μητέρα μου με έστειλε να μείνω με τον πατέρα μου με τον οποίο είχαν χωρίσει.

ΠΟΛ ΣΙΜΟΝΟΝ
μπασο

Μεγάλωσα στο Μπρίξτον σε μια εποχή που ήταν πραγματικά υπέροχη. Μουσική ακουγόταν από παντού. Ηταν σαν η ζωή μας να είχε σάουντρακ. Οταν φτιάξαμε τους Clash, υπήρχαν πολλά πράγματα που έπρεπε να ειπωθούν. Κανείς δεν τα είχε πει με αυτό τον τρόπο. Κλέβαμε ειδήσεις από τις εφημερίδες για να πούμε όσα θέλαμε να πούμε. To όνομα του γκρουπ ήταν αντιπροσωπευτικό του πώς νιώθαμε.

ΜΙΚ ΤΖΟΟΥΝΣ
κιθaρα, φωνh

Για τη διάλυση του γκρουπ

Δεν θυμάμαι τι ακριβώς συνέβαινε τότε. Ο Τόπερ (ντράμερ) ήταν σε κακή κατάσταση λόγω της εξάρτησής του από την ηρωίνη. Οταν γυρίσαμε στο Λονδίνο, ξεκινήσαμε να προβάρουμε καινούργια κομμάτια και στη συνέχεια πήγαμε στη Νέα Υόρκη για να τα ηχογραφήσουμε. Ομως ήμασταν όλοι πολύ κουρασμένοι, γιατί δουλεύαμε συνεχώς τα τελευταία τέσσερα πέντε χρόνια. Αν σταματούσαμε για ένα χρόνο, ίσως η μπάντα να υπήρχε ακόμη σήμερα. Η αναπάντεχη επιτυχία του «Rock The Casbah» και η κούρασή μας από τις μεταξύ μας σχέσεις, τις περιοδείες και τα στούντιο μας έδωσαν τη χαριστική βολή.


ΤΖΟ ΣΤΡΑΜΕΡ
φωνh, κιθaρα

Το 1983 βγαίναμε στη σκηνή και η εικόνα ήταν χαρακτηριστική των σχέσεων μεταξύ μας. Ο Μικ στεκόταν στη μία άκρη, εγώ στην άλλη και στη μέση ο Τζο. Ο καθένας είχε πάρει διαφορετική κατεύθυνση πλέον.

ΠΟΛ ΣΙΜΟΝΟΝ
μπασο

Υπήρχε κόντρα ανάμεσα στον Μικ και το μάνατζέρ μας κι εγώ άφησα τον δεύτερο να κάνει ό,τι θέλει. Το έχω μετανιώσει. Αν όμως έχω μια δικαιολογία, αυτή είναι η απαράδεκτη συμπεριφορά του Μικ. Συχνά μας έστηνε στα ραντεβού και όταν τελικά εμφανιζόταν, θύμιζε την Ελίζαμπεθ Τέιλορ σε πολύ κακή διάθεση.

ΤΖΟ ΣΤΡΑΜΕΡ
φωνh, κιθaρα

Αν ξανάρχιζαν όλα από την αρχή το μόνο πράγμα που θα άλλαζα θα ήταν να μην ξαναπάρω κοκαΐνη και ηρωίνη. Μέχρι να ξεκινήσω τη χρήση η ζωή μου ήταν μια χαρά. Οταν ξεκίνησα όλα έγιναν δύσκολα για μένα.

ΤΟΠΕΡ ΧΙΝΤΟΝ
ντραμς

Είναι ωραίο να εμφανίζεσαι ξαφνικά, να λες αυτό που θέλεις να πεις και μετά να εξαφανίζεσαι.

ΤΖΟ ΣΤΡΑΜΕΡ
φωνh, κιθάρα


ΖΑΛΙΓΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ, Ελεύθερος Τύπος, Πέμπτη, 02/10/2008

No comments: