Monday, October 13, 2008

«Ξεμπαζώστε γιατί χανόμαστε από τα... σκουπίδια»

«Μπάζο στο μπάζο, πνιγήκαμε πλέον...», λέει ο Σταμάτης Κραουνάκης και ζει την «τελευταία του νύχτα» με τη «Σπείρα - Σπείρα» στο «Ωλ δατ μπαζζζ». Μιλάει για την Αλίκη, «κανείς δεν μπορεί να την αντικαταστήσει...

«Όταν μου φωνάζουν μη εκεί, μη, κάνει τζιζ, εγώ όλο εκεί βάζω το χεράκι μου!». Καθώς πήγαινα να βρω τον Σταμάτη Κραουνάκη, μου ήρθαν στον νου οι στίχοι αυτοί της Κικής Δημουλά που νομίζω τον εκφράζουν απόλυτα. «Ίσως γιατί είμαι τόσο... τζαζ που μου πηγαίνει το τζιζ», μου έλεγε λίγη ώρα μετά που του το είπα.

«Ξεμπαζώστε γιατί χανόμαστε από τα... σκουπίδια»

Γελά ηχηρά και προσθέτει: «Λες γι αυτό να ετοιμάζω την παράσταση Ωλ δατ μπαζζζ;».

Το ένα τσιγάρο δίνει τη θέση του στο επόμενο. Μου συστήνει τη νέα παραγωγή που στήνει με τη «Σπείρα» του που φέτος γιορτάζει τα δεκάχρονά της, μου αποκαλύπτει τα «μαγειρέματά» του σε θέατρο και Μέγαρο Μουσικής και με αφορμή το Μπαζ από το «Ωλ δατ Μπαζζζ» λέει ότι μαζεύτηκαν πολλά... μπάζα στην πολιτική και στη Βουλή, στην τηλεόραση και στην τέχνη και δίνει το... σύνθημα «Ξεμπαζώστε γιατί χανόμαστε».

«Ξεμπαζώστε γιατί χανόμαστε από τα... σκουπίδια»

Και λέει και άλλα που κάνουν «τζιζ» - «όλο εκεί βάζει το χεράκι του», που λέει και η σημαντική ποιήτριά μας.

Για τη Μαντόνα, που χαρακτηρίζει «Παγκόσμια Κατίνα», τον Λάκη Λαζόπουλο και την επίθεσή του στην Ντενίση -«είναι... ντεμοντέ η εμμονή που έχει μαζί της!-, για τη σειρά που έχει θέμα της τη Βουγιουκλάκη -«καμιά δεν μπορεί να αντικαταστήσει την Αλίκη γιατί είναι και θα είναι ζωντανή»-, για το οικονομικό κραχ -«είτε στην τράπεζα τα αφήσεις τα λεφτά είτε στο... στρώμα σου τα βάλεις... Κραχ-τα Χαράλαμπε, έχω να σου πω μονάχα!».

«Είμαι μπάζο, είμαι μπάζο, δεν έχω λόγο να το κρύψω. Μπάζω από παντού. Ήμουν μπάζο και θα είμαι μπάζο. Καρφώνομαι για τον τίτλο. Και στην επόμενη ζωή πάλι μπάζο θα μαι! Γιατί το μπάζο δεν παθαίνει τίποτα. Δεν το πειράζει κανείς. Μιζάρει, καρφώνει, τρελαίνεται... Μπαζ! Τετέλεσται! Χαμπάρι το μπάζο! Πού σαι ιστορικέ του μέλλοντος; Γράφ το! Τα... μπάζα πεθαίνουν όρθια!». Δεν μπορούσα να μην... κλέψω κάτι από την πρόβα σας...

Δεν μπορούσες! (γέλια). Τα... μπάζα πεθαίνουν όρθια! Μη μου πεις ότι δεν είναι δυνατή ατάκα! Και δίνει το στίγμα της νέας μας παραγωγής «Ωλ δατ μπαζζζ» ή αν θέλετε «Αll that buzzz».

Η «Σπείρα - Σπείρα» γιορτάζει τα δεκάχρονά της με αυτή την παράσταση που ανεβάζει κι άλλο τον πήχη με στοιχεία «οπερατικά», με μελοποιημένη ποίηση της Κικής Δημουλά, του Χρονά, του Βαρβέρη, με καινούργια τραγούδια για τους σολίστες της Σπείρας -μεγάλωσαν πια τα...

Ήταν όλοι τους παιδιά μου! (γέλια). Το θέαμα που θα ανεβάσουμε είναι απόλυτα εμπνευσμένο απ τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Είμαστε δυνατά κλαμπάτοι και αποφασισμένοι μέχρι τελικής. Διότι, το περφόρμινγκ εστί... philosophy!

Στην «Αθηναϊδα» φέτος θα μπούμε στο τριπάκι που γεννά το καυτό ερώτημα «Αλήθεια, αν μας ειδοποιούσαν ότι θα εξαερωθούμε σε λίγες ώρες πώς θα περνάγατε την τελευταία σας νύχτα;».

  • Αυτή η νύχτα μένει, ένα πράγμα! Και γιατί μένει μόνο αυτή;

Γιατί μέσα στην κόλαση της οικολογικής καταστροφής ρίχνεται στο νερό ένα δηλητήριο που μας... εξαερώνει όλους! Τι αξίζει να ζήσουμε λοιπόν αυτό το τελευταίο βράδυ; Ερωτα, αγάπη, ποίηση, μουσικές! Ο,τι αξίζει να κρατήσουμε αυτά είναι. Και όλα τα άλλα, για τα μπάζα είναι. Εξ ου και το «Ωλ δατ μπαζζζ!».

  • Μαζεύτηκαν παντού μπάζα! Κοίτα γύρω μας. Πώς μπορεί να... ξεμπαζώσει κανείς;

Με την ποίηση σίγουρα. «Αλλους μας φέρνει ένα φιλί. Στο κρύο μέτωπο της πλήξης, μερικούς.

Μας ξετρυπώνει ο έρωτας κρυμμένους. Στα βάθη των κινδύνων του να σβήσει». «Ακριβή» Κική Δημουλά. Φάρος στο σκοτάδι!

  • Συμφωνώ! Είναι μια παρηγοριά η ποίηση και μάλιστα της Δημουλά... Να ξαναγυρίσω στα μπάζα και να ρωτήσω τη γνώμη σου. Γιατί μαζεύτηκαν τόσα... μπάζα γύρω μας;

Γιατί είμαστε ανεκτικοί, γιατί δεν επαναστατούμε, γιατί δεν καταδικάζουμε το ότι πληθαίνουν και πρωταγωνιστούν γύρω μας! Βλέπει το... μπάζο, το άλλο... μπάζο που βρίσκει χώρο και μεγαλώνει και σου λέει, γιατί να μη γίνω και εγώ πιο μεγάλο από αυτό;

Μπάζο στο μπάζο, πνιγήκαμε πλέον...

Εξ ου και το «Ωλ δατ μπαζζζ» που μου αρέσει πολύ ως τίτλος!

  • Μα βρίσκεις καταλληλότερο για την εποχή που ζούμε; Τα... μπάζα είναι γύρω μας παντού! Στην πολιτική; Αμέτρητα! Στην τηλεόραση; Πλεονάζουν! Στο θέατρο;

Εκεί να δεις - και παίρνουν και επιχορηγήσεις! Στα Φεστιβάλ; Πολλά! Ακόμα και στην Εκκλησία -κοίτα πώς ξεπουλάνε- χρυσές δουλειές κάνουν! Φταίμε εμείς όμως, αγάπη μου. Γιατί άμα το έχεις το... σκουπίδι και δεν το πετάς, θα σου μαζευτεί.

Σκουπίδι - σκουπίδι, έρχεται και γίνεται βουνό, έρχεται και γίνεται το... τρελό μπάζο. Και από... βρώμα; Μπόχα! Ενώ αν έχεις τα κότσια και τη δύναμη, το σθένος -για να μην πω καμιά... άλλη λέξη και την κόψετε! (γέλια)-, το δείχνεις το σκουπίδι, το τραβάς, το πετάς και... τέλειωσες! Το αφήνεις όμως εσύ, το αφήνω εγώ και να που... πνίγεσαι μέσα σε αυτά, όπως η Γουίνι στις «Ευτυχισμένες Μέρες»! Φταίμε πολύ και εμείς, που σε λίγο θα πνιγούμε στα... σκουπίδια -κυριολεκτικά και κυρίως μεταφορικά! Αν δεν αφυπνιστούμε και αν δεν ακούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου την έχουμε βάψει!

Είμαστε απόλυτα υπεύθυνοι για το έγκλημα που συμβαίνει σε όλους τους τομείς. Από την οικολογία έως την πολιτική!

  • Αλλο δεινό πέραν του ότι γεμίσαμε μπάζα, βρίσκεις;

Ναι, το ότι γεμίσαμε... ρέπλικες - απομιμήσεις. Κοίτα γύρω γύρω. Γεμίσαμε από ρέπλικες - απομιμήσεις! Η κυβέρνηση είναι κυβέρνηση... ρέπλικα, η αντιπολίτευση... ρέπλικα και αυτή! Κι από κοντά;

Ο κομμουνιστής που είναι ρέπλικα, ο σκηνοθέτης που είναι σκηνοθέτης - ρέπλικα, ο-η... αοιδός που είναι αοιδός - ρέπλικα, ο επιχειρηματίας που είναι... μια από τα ίδια, οι δημοσιογράφοι-ρέπλικες! Δήθεν - τάχαμου και μη χειρότερα! Είναι μεγάλο δεινό αυτό με τις ρέπλικες!

Πάμε σε έναν άλλο εφιάλτη που ζούμε έντονα τις τελευταίες εβδομάδες, το οικονομικό κραχ...

Το οικονομικό κραχ δεν γίνεται τώρα! Το κραχ θα φανεί τώρα! Θα την... ακούσουμε πολύ άγρια! Λάβετε θέσεις λοιπόν.

  • Πολλοί είναι σε τρελό πανικό! Να αφήσω τα λεφτά μου στην τράπεζα, αναρωτιούνται, ή να τα βάλω κάτω από το στρώμα;

Αμα γίνει το μπαμ, αγάπες μου, όπου και να τα έχουμε τα ρημάδια τα λεφτά... κραχ-τα Χαράλαμπε θα αναφωνήσουμε!

Πάμε από το κραχ στο ντόπινγκ που επίσης μας ταλαιπώρησε πολύ το καλοκαίρι.

Αμα την κάνεις τη στραβή, θα ρθει η ώρα που θα μαθευτεί, δεν μπορεί! Αμα το κάνεις το λάθος, θα το πληρώσεις μια και πιστεύω ακράδαντα ότι όλα πληρώνονται κάποια στιγμή...

  • Ποια είναι η δική σου «ντόπα», Σταμάτη; Τι σε «ντοπάρει»;

Η καινούργια μέρα που έρχεται! Που ξυπνάω και είμαι ζωντανός.

Βλέπω τον ήλιο να μπαίνει στο σπίτι, φτιάχνω τον πρώτο καφέ, βάζω μουσικές... Αυτή είναι η ντόπα μου!

«ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ»

Στον τίτλο «Για έναν Ερωτα» ακούει το διπλό CD με ζωντανή ηχογράφηση του σόου σου που κυκλοφορεί σύντομα.

Αυτή η παράσταση δεν μπορεί να γίνει πολλές φορές.

Είναι μονόλογος. Εξομολόγηση. Απολύτως εξαντλητικό κυρίως γιατί περνάει όλη σου η ζωή. Η δική σου και των άλλων.

Για έναν Ερωτα, λοιπόν. Ξεκίνησα από την «Αθηναϊδα», την παρουσίασα σε περιορισμένους χώρους, βγαίνει το διπλό CD απ τη «Λυχνία» μου στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου και στις 17, 18 του ίδιου μήνα θα παρουσιάσω το «Για έναν έρωτα» στο Μέγαρο Μουσικής, με μεγαλύτερη ορχήστρα.

Αγαπημένα κομμάτια από όλο το... ταξίδι μου μέχρι σήμερα! Εξομολόγηση ψυχής, μονόλογος αλήθειας... για έναν Ερωτα. Σας περιμένω εκεί!

Κλέψαμε στίχους ενός νέου τραγουδιού που έγραψε ο Κραουνάκης που... δίνει στίγμα εποχής. «Κρίμα που έφυγες προτού νυχτώσει, θα τα προλάβαινες τα οριστικά. Χτυπά η φύση όποιον προδώσει, άνθραξ ο άνθρωπος κανονικά... Να ρθει μια θάλασσα να μας σκεπάσει, υγρή ζεστή μου αγκαλιά, μονάχα αυτή τον έρωτά μας θα σωπάσει, μονάχα αυτή και τα φιλιά...».

«Νεφέλες», μιούζικαλ και ένα «Θαύμα»

Παράλληλα με την παραγωγή της «Αθηναϊδας» και τη νέα δουλειά του Λαζόπουλου, το CD και τις εμφανίσεις του στο Μέγαρο Μουσικής -μαζί του θα έχει τη νέα «μούσα» του, τη σπουδαία Σόνια Θεοδωρίδου-, γράφει μουσική για το «Θαύμα της Ανι Σάλιβαν» που θα δούμε στο «Αλφα» με την Πέγκυ Τρικαλιώτη, ενώ σχεδιάζει το μιούζικαλ που θα κάνει με τη Νόνικα Γαληνέα και τον Χατζάκη στο Μέγαρο, αλλά και τις «Νεφέλες» που θα κάνει με τον Νίκο Μαστοράκη για τον ΘΟΚ και το Θέατρο της Επιδαύρου.

Βέβαιο θεωρείται εξάλλου ότι η παράστασή του «Χ-σκηνής Αυτά που κάψαν το σανίδι» -που θεωρήθηκε ως η παράσταση του φετινού καλοκαιριού- θα επαναληφθεί στο Ηρώδειο.

Ο ΛΑΚΗΣ, Η ΜΑΝΤΟΝΑ, Η ΑΛΙΚΗ...

  • Με τον Λάκη Λαζόπουλο συνεργάζεστε εκ νέου με τον «Βιοπαλαιστή στη στέγη» που θα δούμε στο «Θέατρον»...

Χαίρομαι πολύ που είμαστε και πάλι μαζί μετά από ένα μεγάλο... διάλειμμα. Γράφω μουσικές και τραγούδια για το νέο του έργο και είμαι ενθουσιασμένος γι αυτό, μια και ο Λάκης κάνει καίρια σάτιρα στα κακώς κείμενα...

  • Πώς είδες τη νέα «επίθεσή» του στη Μιμή Ντενίση;

Ξέρεις τι με φρικάρει; Ότι καραδοκεί όλος ο... καναλικός κόσμος να δει τι θα πει ο Λάκης για να βγει την επόμενη ημέρα να... μαζέψει τα ρέστα! Από την άλλη, σε ό,τι έχει αντοχή στον χρόνο ησυχάζω! Η εμμονή του Λάκη με τη Μιμή είναι μια... ντεμοντέ εμμονή. Έχει δουλέψει και έχει κοπιάσει η Μιμή για τον -όποιο!- ρόλο τής αναλογεί στον χώρο. Έχει ένα θέατρο με δύο σκηνές, έχει μια σχολή, έχει κάνει το... αγώνισμά της και έχει χύσει ιδρώτα γι αυτό!

  • Δεν περίμενα ότι θα υπερασπιστείς τη Μιμή Ντενίση.

Δεν υπερασπίζομαι τη Μιμή, βάζω τα πράγματα στη θέση τους. Μου ζήτησες τη γνώμη μου και σ' τη λέω...

  • Να περάσουμε στην Αλίκη και τη σειρά που έγινε γι αυτήν;

Θα με ρωτήσεις αν συμφωνώ ή όχι; Όχι, δεν συμφωνώ. Καμιά δεν μπορεί να αντικαταστήσει την Αλίκη, γιατί είναι και θα είναι ζωντανή. Δεν το λέω εις βάρος των ικανών ηθοποιών που παίζουν, ή της εξαιρετικής σκηνοθέτιδας της σειράς - αλίμονο. Το λέω γιατί η Αλίκη είναι ανάμεσά μας...

  • Πήγες στη συναυλία της Μαντόνας. Πώς σου φάνηκε;

Ήταν μια πολύ ωραία ευκαιρία για την απόλυτη πλήξη των Αθηναίων να χουν ένα φθινοπωρινό βράδυ το άλλοθι ότι έρχεται μια τόσο μεγάλη ντίβα στη χώρα μας για να... πάνε εκδρομή! Από εκεί και πέρα; Η Μαντόνα είναι μια... Global Κατίνα, μια παγκόσμια κατίνα, ρέπλικα της εποχής που εκπροσωπεί. Αν το 65 είχαμε τους «Μπιτλς» και το 08 έχουμε τη Μαντόνα, αυτό είναι το... «Ωλ δατ μπαζζζ»! Αυτό!

Είδα πολλές δικές μας, που ήταν στο κοινό, να την κοιτάνε με... συννεφάκι από πάνω του τύπου «αν ήμουν εγώ στην Αμερική, που τα έχω κάνει αυτά που κάνει, θα ήμουν πολύ μεγάλη!» (γελάει ηχηρά). Είδαμε... πακέτο, αλλά όχι ψυχή!

Η ταυτότητα της παράστασης «Αll that bazzΖ»

Εμψυχωτής - εμπνευστής - σκηνοθέτης - καθοδηγητής της νέας παραγωγής της «Σπείρας - Σπείρας» ο Σταμάτης Κραουνάκης. Πρωταγωνιστούν οι Σπειρήτες: Ελεάνα Καραντινού, Χρήστος Μουστάκας, Γιώργος Στιβανάκης, Παρθένα Χοροζίδου, Δάφνη Λέμπερου, Αργυρώ Καπαρού, Βασίλης Μοσχονάς. Φετινές... μετακλήσεις, όπως λέει ο ίδιος ο Κραουνάκης, ο ράπερ Τζέρομ Καλούτα, η ηθοποιός Μαρία Κοσκινά, ο τραγουδιστής Κώστας Μπουγιώτης. Μαζί τους ο Σταμάτης Κραουνάκης - για να... συμπληρωθεί η ενδεκάδα της «ντριμ τιμ» και γιατί «φέρνει γούρι» όπως λέει η «Σπείρα»! Την αίθουσα ανακαίνισε - μπάζωσε ο Μανόλης Παντελιδάκης, τα ρούχα εμπνεύστηκε ο Γιάννης Μετζικώφ. Την ορχήστρα διευθύνει ο Αρης Βλάχος. Κόντρα - μπάσο: Νίκος Χατζόπουλος, ακορντεόν: Αννα Λάκη, κρουστά: Σοφία Κακουλίδου.

  • Πρεμιέρα; Προγραμματίζεται για 30/11.

No comments: