Sunday, November 8, 2009

Βραβείο και στην προσωπική της ζωή

http://img.pathfinder.gr/Media/i/4/4031/8786.jpg
  • Στα 28 της, η διάσημη τραγουδίστρια Μπιγιονσέ έχει καταφέρει να κρατηθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας

Της Νελλης Aμπραβανελ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 08/11/2009

Στα τελευταία βραβεία του MTV στην Αμερική, η Μπιγιονσέ, καθισμένη στις κερκίδες των επισήμων, σε ένα διάλειμμα από τις εκρηκτικές ερμηνείες της και την αποδοχή των βραβείων της, χάρισε στο κοινό ένα πρόσωπο που σπάνια μοιράζεται με τους φαν της: Το πρόσωπο της αμηχανίας που μπορεί να γεννηθεί από μια δυσάρεστη έκπληξη. Κάτι που σίγουρα δεν θέλουμε να δούμε να κάνει απόψε, στη συναυλία της στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ στο ΟΑΚΑ...

Γιατί εκείνη ακριβώς τη στιγμή, ο ράπερ Κάνυε Γουέστ, ο νέος πρίγκιπας της χιπ χοπ σκηνής παγκοσμίως, της επεφύλασσε άθελά του ακριβώς αυτό: μια δυσάρεστη έκπληξη. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η όμορφη ντίβα άκουγε το όνομά της να συνδέεται με την αγενέστατη διακοπή του ευχαριστήριου λόγου της Τέιλορ Σουίφτ, της νεαρής και ταλαντούχας τραγουδίστριας της κάντρι, που είχε μόλις παραλάβει το Βραβείο του Καλύτερου Βίντεο Κλιπ για Γυναίκα Καλλιτέχνη. Ενας αναιδέστατος Κάνυε είχε ανεβεί στη σκηνή, και αρπάζοντας το μικρόφωνο από την τρομαγμένη Σουίφτ, ενημέρωνε το κοινό ότι το συγκεκριμένο βραβείο θα έπρεπε να ανήκει αποκλειστικά στην Μπιγιονσέ. «Χωρίς παρεξήγηση, Τέιλορ μου»...

Τα τεκταινόμενα έδειξαν ότι μάλλον παρεξηγήθηκε πιο πολύ η Μπιγιονσέ, η οποία τελικά θα έπαιρνε στο τέλος της βραδιάς το πιο τιμητικό βραβείο της χρονιάς, κάτι που ίσως δεν την ενθουσίασε όσο ανέμενε η ίδια, ειδικά μετά το ντροπιαστικό φιάσκο που δημιούργησε ο Κάνυε εν ονόματί της. Και παρόλο που στο τέλος της βραδιάς φρόντισε επί σκηνής να αποδείξει σε Τέιλορ και κοινό ότι η ευγενής άμιλλα αποτελεί βασικό στοιχείο της νοοτροπίας της, κανένας δημοσιογράφος δεν κατάφερε να της πάρει μια δήλωση για το ατυχές συμβάν της βραδιάς.

Μακριά από τα ταμπλόιντ

Γιατί έτσι είναι η Μπιγιονσέ Νόουλς. Στα 28 της, η Αφροαμερικανίδα τραγουδίστρια έχει καταφέρει να κρατήσει την προσωπική της ζωή, και ως εκ τούτου τις προσωπικές της πεποιθήσεις, εκτός δημοσιότητας. Και δεν πρέπει να είναι εύκολο. Ειδικά όταν συνειδητοποιεί κανείς ότι ανήκει στην ίδια γενιά με τις βασίλισσες των ταμπλόιντ, Μπρίτνεϊ Σπίαρς και Εϊμι Γουάινχαους...

Η Μπιγιονσέ δεν δίνει σε κανέναν δικαίωμα να τη σχολιάσει. Δεν είναι άλλωστε καινούργια στο επάγγελμα. Αλλά ούτε έχει υποστεί πολλά παθήματα που έγιναν μαθήματα. Από την αρχή της καριέρας της, ως ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος Ντέστινις Τσάιλντ, είχε την τύχη να εξελίσσεται υπό την προστασία του πατέρα και της μητέρας της, που φαίνεται ότι έκαναν καλή δουλειά. Δώδεκα χρόνια κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας και ουδεμία φορά την έχουμε δει να παραπατάει. Και δεν μιλάμε μόνο για την έλλειψη χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή άσχημης συμπεριφοράς σε δημόσιους χώρους - το αντίθετο δηλαδή της ασυμβίβαστης Γουάινχαους. Πιο πολύ αναφερόμαστε στην άρνησή της να δίνει τροφή στις φυλλάδες που πλουτίζουν κάθε μέρα από τους ατυχείς γάμους, την ασυνάρτητη αναπαραγωγή βρεφών, τα ερωτικά σκάνδαλα, τις διατροφικές αδυναμίες και τις κακόγουστες ατάκες των λιγότερο προσεκτικών διασημοτήτων.

Η Μπιγιονσέ έχει καταφέρει να παραμείνει έξω από αυτά.

Σκληρή δουλειά

Κι ας γράφει ιστορία στη σύγχρονη ποπ μουσική, με κάθε τραγούδι της και κάθε κίνησή της, με κάθε βίντεο κλιπ της και κάθε επαγγελματική παρουσία της επί σκηνής. Γιατί εκτός από ερμηνεύτρια, είναι και ηθοποιός, έχοντας παίξει σε ουκ ολίγες ταινίες τα τελευταία χρόνια, με το τρίτο «Οστιν Πάουερς», τον «Ροζ Πάνθηρα» και το πιο πρόσφατο «Dreamgirls» να αποτελούν τα πιο ενδεικτικά παραδείγματα.

Πώς τα καταφέρνει; «Δουλεύοντας πολύ σκληρά» επιμένει η νεαρή ντίβα στο μεγαλύτερο ποσοστό των συνεντεύξεών της. «Προσπαθώ να αντιμετωπίζω συνέχεια νέες προκλήσεις, διατηρώντας συγχρόνως ένα υγιές άγχος για όλα εκείνα τα πράγματα που κάνουν την καριέρα μου τόσο συναρπαστική». Αυτά γράφει η ίδια στην ιστοσελίδα της (www. beyonceon line.com) με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της διπλού δίσκου «I am... Sasha Fierce», που αποτελεί και τον βασικό άξονα για το σόου που παρουσιάζει στην παγκόσμια περιοδεία της. Αυτό το σόου έχει την τύχη να χαίρεται η Αθήνα απόψε (Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ στο ΟΑΚΑ), ανάμεσα στις στάσεις της σε Αίγυπτο και Μεγάλη Βρετανία.

Η Αμερικανίδα ντίβα στο σόου της δεν πρόκειται να συστηθεί με το πραγματικό της όνομα, αλλά ως Sasha Fierce... «Η Sasha Fierce είναι το alter ego μου. Οταν έρχεται η ώρα να ανέβω στη σκηνή, η Sasha είναι αυτή που παίρνει τα ινία, δημιουργώντας μια προστατευτική ασπίδα γύρω από τον πραγματικό μου εαυτό. Η Sasha είναι η πιο αστεία, πιο αισθησιακή, πιο επιθετική, πιο κοινωνική και γκλαμουράτη πλευρά μου...». Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Sasha παίρνει ναρκωτικά ή χάνει τον έλεγχο και την αξιοπρέπειά της. Είτε Μπιγιονσέ είτε Sasha, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, αφού το κοινό πάντα έχει μπροστά του μια αξιοπρεπή επαγγελματία που τυχαίνει να φοράει λίγο πιο αποκαλυπτικά και αστραφτερά ρούχα...

Εξυπνες κινήσεις

Πολύ πριν από την πρώτη επιτυχία των Ντέστινις Τσάιλντ «No, no, no», η Μπιγιονσέ είχε ήδη στο βιογραφικό της χρόνια εμπειρίας σε καλλιτεχνικό μουσικό σχολείο στο Χιούστον, όπου γεννήθηκε και έζησε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής της ηλικίας. Είχε επίσης την εμπειρία της σωστής συνεργασίας και σκληρής εξάσκησης ως μέλος των Girl’s Tyme, του πρώτου γκρουπ στο οποίο συμμετείχε μαζί με την Κέλι Ρόουλαντ, την κολλητή της, που ήταν παρεμπιπτόντως και το μόνο κορίτσι των Ντέστινις Τσάιλντ που δεν επηρεάστηκε ποτέ από την κατάρα της συνεχούς ανανέωσης μελών. Και όλα αυτά από την ηλικία των 8 ετών. Οι γονείς της δεν αστειεύονταν καθόλου όσον αφορά τον προσανατολισμό της κόρης τους. Κι ας τους στοίχισε το γάμο τους. Αλλά δεν το έβαλαν κάτω, με τον πατέρα Μάθιου Νόουλς να αφήνει το πόστο του στις πωλήσεις ιατρικού εξοπλισμού για να μανατζάρει το νεοσύστατο γκρουπ το 1995, και τη μητέρα Τίνα Μπιγιονσέ Νόουλς να αναλαμβάνει την επιμέλεια της εμφάνισης των κοριτσιών. Στενή οικογενειακή υπόθεση, που σίγουρα δεν άφησε χώρο για παραστρατήματα.

Επιτυχία στην επιτυχία

Μόνο χώρο για προσωπική εξέλιξη και συγκέντρωση στον στόχο. Γιατί μετά τις επιτυχίες των Ντέστινις Τσάιλντ, «Say my name», «Independent Woman» και «Survivor», ήρθε η σόλο καριέρα που απογειώθηκε με το άλμπουμ Dangerously in Love και που της χάρισε και συνεχίζει να της χαρίζει πολλά πολλά Γκράμι και πολλά πολλά χρήματα. Φέτος άλλωστε βρίσκεται στην τέταρτη θέση στη λίστα των πιο πλούσιων διασημοτήτων του περιοδικού Forbes, μετά τη Μαντόνα, την Οπρα και την Αντζελίνα Τζολί.

Κάπου ανάμεσα στα Γκράμι και τους νέους δίσκους, η ντίβα παντρεύτηκε τον Τζέι Ζι, τον διάσημο καλλιτέχνη της ραπ και έναν από τους μεγαλύτερους μουσικούς παραγωγούς παγκοσμίως. Και το πιο σημαντικό: τον μόνο άνδρα με τον οποίο την είχαν ποτέ συνδέσει ερωτικά τα κουτσομπολίστικα περιοδικά, τα οποία συνειδητοποίησαν ότι η Μπιγιονσέ είναι παντρεμένη, αρκετούς μήνες μετά τον γάμο των δύο αστέρων. Βραβείο λοιπόν και για τον αξιοπρεπή χειρισμό της προσωπικής της ζωής...

Προεδρική «φωνάρα»

Η εξέλιξη της Μπιγιονσέ ίσως να αντιπροσωπεύει το νέο Αμερικανικό Ονειρο. Αυτό που επιτυγχάνεται μόνο με τη σκληρή δουλειά, με τη σιγουριά του αξιοκρατικού συστήματος, την πίστη στην οικογενειακή υποστήριξη και την ουσιαστική ταπεινότητα και ιδιωτικότητα (ανεξαρτήτως των κολλητών μίνι ή των αποκαλυπτικών μπούστων). Μπορεί και το χρώμα του δέρματός της να δίνει εκείνον τον έξτρα συμβολισμό, που κατανοεί και ευαισθητοποιεί απόλυτα την Αμερική οδηγώντας την πέρσι τέτοια εποχή να ψηφίσει τον πρώτο αφροαμερικανό της πρόεδρο. Οι Ομπάμα άλλωστε έχουν εκφράσει ουκ ολίγες φορές την εκτίμησή τους για την «πολύ συνεπή και επαγγελματία Μπιγιονσέ Νόουλς», κι αυτή άφησε τη σφραγίδα της στην ορκωμοσία του νέου προέδρου, τιμώντας τον με μια σαγηνευτική ερμηνεία του «At Last». Νωρίτερα εκείνη την ημέρα, είχε τραγουδήσει το «America the Beautiful», όπως καμία Γουίτνεϊ Χιούστον ή Μαράια Κάρεϊ δεν θα μπορούσαν ποτέ να κάνουν. Οχι επειδή οι δύο πεσμένες ντίβες που απογοήτευσαν το κοινό τους με τα τόσα προσωπικά προβλήματα δεν είναι «beautiful», αλλά επειδή δεν είναι πια «America»...

No comments: