Sunday, September 6, 2009

Βανέσα Μέι: «Με συμπαθεί η τύχη»

«Θέλω οι εμφανίσεις μου να είναι εμπειρία ζωής για το κοινό» λέει η Βανέσα Μέι, που έρχεται με «επικίνδυνα» κομμάτια για μια συναυλία στο Ηρώδειο στις 24 Σεπτεμβρίου. Καλομαθημένη, ανεξάρτητη, μινιόν, αλαζονική, με καριέρα χτισμένη στα χνάρια της σπάνιας ούγιας: «παιδί θαύμα» η Βανέσα Μέι, η γυναίκα που γεννήθηκε την ίδια ημέρα με τον άπιαστο βιρτουόζο του βιολιού Νικολό Παγκανίνι, έρχεται για συναυλία στην Αθήνα την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου. Η σούπερ σταρ του βιολιού θα εμφανιστεί συνοδεία συγκροτήματος και ορχήστρας στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.


«Με συμπαθεί η τύχη»

Η γεννημένη στις 27 Σεπτεμβρίου του 1978 στη Σιγκαπούρη μουσικός, πέρα από το σπάνιο ταλέντο της, κατάφερε να συνδυάσει την εφηβική, φανταχτερή και «άμυαλη», ποπ εικόνα με την «ευγενική» φύση της κλασικής μουσικής. Η Μέι, με πωλήσεις, άλμπουμ που φτάνουν τα δέκα εκατομμύρια αντίτυπα και 40 βραβεία για τις επιδόσεις της στη μουσική βιομηχανία, θα εμφανιστεί στην Αθήνα (ύστερα από πέντε χρόνια) ερμηνεύοντας Μπαχ, Μπετόβεν, Βιβάλντι, τάνγκο, ινδική μουσική, ποπ, Βαγγέλη Παπαθανασίου. Η συνέντευξή μας ξεκίνησε με μια ανάγκη. Τη «λύση» μιας παρεξήγησης.

«Με συμπαθεί η τύχη»

Είναι αλήθεια πως στην τελευταία εμφάνισή σας στην Αθήνα μέρη της συναυλίας σας ήταν πλέι μπακ (προηχογραφημένα);

Για λόγο που αγνοώ, μετά το τελευταίο μου σόου στην Αθήνα έφτασαν στα αυτιά μου ψέματα. Πως μεγάλο μέρος του δεν ήταν «ζωντανό». Το γεγονός με λύπησε. Αν ήσασταν εκεί, θα ακούγατε πως εγώ και η μπάντα μου δώσαμε μια υπέροχη παράσταση. Οπως και να έχει, για όλους εκείνους τους μίζερους ανθρώπους που διέδωσαν, αβίαστα, ψέματα, έχω να πω πως ήταν τιμητικό ότι αναγκάστηκαν να πουν πως η τελειότητά της σκηνικής μας παρουσίας ήταν «λαθραία». Τελικά ήμασταν τόσο καλοί που έπρεπε να καταφύγουν στην αδικία για να περιγράψουν το μεγαλείο μας.

Αποκαλέσατε την προηγούμενη εμφάνιση σας στην Αθήνα σόου. Οι εμφανίσεις σας τι είναι, σόου ή κονσέρτα;

Αυτό δεν θέλω να το ορίσω. Διαρκώς η πρώτη και η τελευταία σκέψη που τρέχει στο μυαλό μου είναι να δίνω στο κοινό τα πάντα. Να αισθανθεί πως οι εμφανίσεις μου είναι εμπειρία ζωής. Οχι κάτι που ορίζεται εύκολα.

  • Μετά τη μουσική ποια είναι η αξία που πιστεύετε περισσότερο;

Η ειλικρίνεια.

  • Το ταλέντο είναι δώρο που κάνει η ζωή;

Ναι έτσι είναι, αλλά θεωρώ πως μεγαλύτερο και απ’ αυτό είναι να σε συμπαθεί η τύχη.

  • Ηταν δική σας ιδέα να φέρετε την ποπ κουλτούρα και την κλασική μουσική κοντύτερα;

Δεν είμαι καλή στην εκτέλεση εντολών από άλλους.

  • Το λέω αυτό γιατί η εφαρμογή της παραπάνω ιδέας περιέχει γερές δόσεις ρίσκου...

Είμαι ευτυχισμένη. Αυτό που ονομάσατε ρίσκο, και που τελικά μάλλον είναι ρίσκο, έφερε νέους ανθρώπους που άκουγαν ποπ μουσική κοντύτερα στον κλασικό ήχο. Είμαι πεπεισμένη πως συνέβη και το αντίστροφο. Ολα αυτά τα εκατομμύρια παιδιά που μαθαίνουν κλασική μουσική σε όλο τον κόσμο δεν σημαίνει πως απαραίτητα έχουν αποχωριστεί τον κόσμο της χαράς. Θέλουν να διασκεδάσουν. Θέλουν να πάνε σε κλαμπ. Σε πάρτι. Η μουσική μου είναι μια μείξη ήχων και εικόνων. Στη διάρκεια της καριέρας μου πολλοί είπαν πως η μουσική μου είναι μια εκλαϊκευμένη έκδοση της κλασικής μουσικής. Κάνουν λάθος. Η ίδια η ζωή τούς διαψεύδει καθημερινά, αλλά εκείνοι αρνούνται να το δουν.

  • Ποια η είναι η «γωνία» της Αθήνας που την κάνει ακαταμάχητη;

Η Ακρόπολη. Αναμφισβήτητα εκείνη φτάνει πρώτα απ’ όλα στο μυαλό μου.

  • Πώς διαλέγετε τα κομμάτια που θα ερμηνεύσετε σε μια συναυλία;

Με ενδιαφέρουν εκείνα που μπορούν να περιγράψουν τον εαυτό μου. Ακόμα και τις σκοτεινότερες πλευρές του. Από την άλλη, μου αρέσουν και εκείνα που μπορούν να αναδείξουν τη μοναδικότητα του ήχου του βιολιού όσο πιο «επικίνδυνα» είναι ποτέ δυνατόν.

  • ΑΠΟ 5 ΕΤΩΝ

Η Βανέσα Μέι γεννήθηκε στις 27 Οκτωβρίου του 1978 στη Σιγκαπούρη. Αρχισε μαθήματα κλασικού βιολιού σε ηλικία 5 ετών στο Λονδίνο. Μέχρι να κλείσει τα 13 της η Μέι είχε κυκλοφορήσει τρία κλασικά άλμπουμ. Το 1995 ηχογράφησε το πρώτο προσωπικό της άλμπουμ με τίτλο «The Violin Player». Εφτασε στις κορυφές των τσαρτ σε περισσότερες από 25 χώρες. Οι συνολικές πωλήσεις (άλμπουμ) της φτάνουν τα δέκα εκατομμύρια αντίτυπα.

  • Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η βιρτουόζος μουσικός θα εμφανιστεί την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο. Τιμές εισιτηρίων: € 60 (άνω διάζωμα), Γ’ ζώνη: € 80, Β’ Ζώνη: € 100, Α’ ζώνη: € 130. Διακεκριμένη ζώνη: € 200. ΑΜΕΑ: € 30. Προπώληση εισιτηρίων: Πανεπιστημίου 39 (Δευτέρα - Παρασκευή: 8.30 π.μ. - 4.00 μ.μ., Σάββατο: 9.00 π.μ. - 2.30 μ.μ.). Κρατήσεις εισιτηρίων γίνονται και ηλεκτρονικά μέσο του www.greekfestival.gr. Ωρα έναρξης: 9.00 μ.μ.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΘΝΟΣ, 06/09/2009

No comments: