Saturday, April 4, 2009

Αθηνά Ανδρεάδη: Εκτός από songwriter θα γίνω και τραγουδοποιός

  • Κατέκτησε με το ντεμπούτο της, το «Breathe with me», τη Βρετανία. Τώρα που έρχεται με νέα δουλειά της στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης, για την πρώτη συναυλία στην πόλη της, αποκαλύπτει: «Θα γράψω και ελληνικά τραγούδια». «Είναι διαφορετικός αυτός ο δίσκος. Είναι τραγούδια που γράφω τα τελευταία δυο χρόνια, με μια διάθεση πιο χαρούμενη, πιο γιορτινή. Μου είναι κάπως δύσκολο να τον περιγράψω, αφού γενικά δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες, αλλά είναι πιο ροκ».

  • Η Αθηνά Ανδρεάδη μιλάει για το νέο της δίσκο. Θα τον παρουσιάσει ως «μια πρώτη ματιά» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 11 Απριλίου. Δεν είναι ακόμα έτοιμος.«Αυτό τον καιρό κάνουμε ηχογραφήσεις», εξηγεί. «Συνεργάζομαι με καταπληκτικούς μουσικούς, οι οποίοι θα μου κάνουν την τιμή να έρθουν στη συναυλία. Ηδη στο στούντιο έχουμε κάνει όμορφα πράγματα. Οταν γράφω τραγούδια τα φαντάζομαι κάπως στο μυαλό μου. Και όταν οι μουσικοί τα παίζουν όπως τα φαντάστηκα, είναι σαν ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα».
  • Η Αθηνά θα ανέβει στη σκηνή μαζί με μερικούς από τους πιο περιζήτητους μουσικούς στη Βρετανία. Ο Ρίτσαρντ Κόσον στο πιάνο, που θα είναι και παραγωγός στον δίσκο της, ο Τζέι Στάπλεϊ στην κιθάρα, που έχει παίξει με τον Ρότζερ Γουότερς αλλά και τους Suede, ο Τομ Μέισον στο μπάσο και το βιολί, ο Τσακ Σάμπο, που έχει παίξει με τον Μπράιαν Ινο και τους Pet Shop Boys, και ο Μπεν Τριγκ στο τσέλο.
  • «Δεν ξέρω πότε θα κυκλοφορήσει ο δίσκος και ποιος θα είναι ο τελικός ήχος του», λέει η Αθηνά. «Τον σχεδιάζουμε ακόμα. Ηθελα όμως να γίνει μια πρώτη παρουσίαση στην πόλη μου, τη Θεσσαλονίκη, όπου δεν έχω παίξει ποτέ. Με κάλεσαν και στο Μέγαρο, έναν υπέροχο χώρο, οπότε θα παρουσιάσουμε κάποια νέα τραγούδια, κάποια από τον πρώτο μου δίσκο και ένα δυο παραδοσιακά».

Δεν με τρομάζει το Μέγαρο

  • Ο χώρος δεν την τρομάζει. «Δεν έχω ξανατραγουδήσει σε παρόμοιο μέρος, αλλά την ατμόσφαιρα τη δημιουργεί ο μουσικός και το κοινό. Σημασία έχει η ενέργεια του καλλιτέχνη και η διάθεση του κοινού. Σε χώρους σαν το Μέγαρο μπορείς να δημιουργήσεις έναν κόσμο και να τραβήξεις σε αυτόν τους θεατές. Γιατί αυτό αξίζει στη συναυλία, να συνομιλήσουμε, να μοιραστούμε και να δημιουργήσουμε έναν κόσμο».
  • «Μια αυθεντική υπέροχη τραγουδοποιός». «Ενα σπάνιο διαμάντι που πρέπει να λάμψει». Τέτοια εποχή το 2007, ο βρετανικός Τύπος υποδεχόταν με διθυράμβους το ντεμπούτο της Athena Andreadis, το «Breathe With Me». «Χάρηκα που άρεσε, αλλά αυτή τη φορά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό», μας εξηγεί. «Γι' αυτό και ξόδεψα αρκετό καιρο ώστε να σκεφτώ ποιος θα ήταν ο κατάλληλος ήχος. Ολα ξεκινάνε από τα τραγούδια. Αρχισα να γράφω αυτό που ήθελα να εκφράσω και μετά άκουγα τα τραγούδια μου. Ο ήχος έρχεται από το ίδιο το τραγούδι. Μετά άρχισα να πειραματίζομαι με διάφορους παραγωγούς, ώσπου βρήκα τον Ρίτσαρντ».
  • Μέσα στο ροκ εισέρχονται και τα παραδοσιακά τραγούδια. «Δεν το βρίσκω περίεργο», εξηγεί διηγούμενη η Αθηνά. «Ετσι ξεκίνησα στη Βρετανία. Σπούδαζα κλασικό και τζαζ τραγούδι και ψαχνόμουνα στη σύνθεση. Μαζευτήκαμε τότε κάποια παιδιά, ένας Ελληνας λυράρης, ένας Πέρσης που έπαιζε κρουστά, μια παρέα, ουσιαστικά, που ερμηνεύαμε παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια με το δικό μας τρόπο. Ημουν στη φάση που πειραματιζόμουν, γράψαμε και ένα ντέμο, που έπεσε στα χέρια κάποιων παραγωγών του BBC και άρχισαν να το παίζουν στο ραδιόφωνο. Εκεί μας άκουσαν και μας κάλεσαν και στο φεστιβάλ Womad».

Με Χατζιδάκι και ροκ

  • Η Αθηνά γεννήθηκε στο Λονδίνο και όταν ήταν τριών χρονών επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη. Το τραγούδι το ξεκίνησε από πολύ μικρή. «Πρέπει να ήμουν πέντε - έξι χρόνων», θυμάται η ίδια. «Τραγουδούσα, έφτιαχνα μελωδίες, άκουγα τους δίσκους των γονιών μου, από Χατζιδάκι μέχρι Pink Floyd και Λέοναρντ Κοέν. Μεγάλωσα με το κλασικό ροκ. Ανακάλυψα τα παραδοσιακά τραγούδια όταν ξαναέφυγα στο Λονδίνο για σπουδές -τότε άρχισε να μου λείπει η Ελλάδα. Οταν γυρνούσα τα καλοκαίρια πήγαινα σε πανηγύρια, από χωριό σε χωριό, και μάζευα ιδέες. Ετσι στο Λονδίνο έφτιαξα αυτό το συγκρότημα, μετά ένα τζαζ σχήμα, έπαιζα και ελεκτρόνικα. Πέρασα από πολλές φάσεις μέχρι να κατασταλάξω στις μελωδίες του πρώτου δίσκου».
  • Στο Λονδίνο βρέθηκε για να σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων. Παράλληλα, όμως, σπούδασε στο Trinity College of Music αφού η φωνή μέσα της «ήταν πολύ δυνατή». «Είμαι αυτοδίδακτη στο τραγούδι», λέει. «Οι σπουδές με βοήθησαν γιατί βρήκα τη δική μου φωνή. Εμαθα την τεχνική, τις αναπνοές, αφού η φωνή είναι ένα φοβερό και απαιτητικό όργανο. Ακόμα έμαθα να γράφω παρτιτούρες, να μεταδίδω τη μουσική μου στα μέλη της μπάντας. Να μιλάω μαζί τους με τη γλώσσα της μουσικής».
  • Ετσι άρχισε να γράφει τα δικά της τραγούδια. «Θέλει μοναξιά και πειθαρχία το γράψιμο», λέει η Αθηνά. «Προσπαθώ να είμαι ανοιχτή, δεκτική και να αδειάζω το μυαλό μου. Και χρειάζομαι πολύ χρόνο μόνη μου, ώστε αυτό που υπάρχει μέσα μου να βγει στην επιφάνεια». Κάπως έτσι γεννήθηκε ο πρώτος δίσκος, που κυκλοφόρησε στη δική της ανεξάρτητη εταιρεία. «Η ανεξάρτητη παραγωγή σού δίνει την απαραίτητη καλλιτεχνική ελευθερία και είναι και το νέο τρεντ», λέει. «Ετσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα με τις δισκογραφικές, πρέπει να κάνεις μόνος τη μουσική που επιθυμείς και να μιλήσεις απευθείας στο κοινό σου. Σκέψου ότι μια δισκογραφική μπορεί να καθυστερήσει την κυκλοφορία επειδή το μάρκετινγκ θεωρεί τη στιγμή ακατάλληλη».

Από στόμα σε στόμα

  • Ο νέος δίσκος θα είναι ξανά ανεξάρτητη παραγωγή. «Η μουσική βιομηχανία έχει αλλάξει», λέει η Αθηνά. «Οι πωλήσεις των cd μειώνονται, η μουσική κινείται κυρίως στο Ιντερνετ. Αλλά οι συναυλίες συνεχίζουν να γίνονται». Ετσι έγινε κι αυτή γνωστή. «Εδινα συναυλίες και το όνομά μου μαθεύτηκε από στόμα σε στόμα. Και πιστεύω ότι τώρα ο κόσμος έχει ανάγκη από τη μουσική περισσότερο από ποτέ. Επειδή με την οικονομική κρίση έχει αρχίσει να σκέφτεται τη ζωή του, να την αναθεωρεί, να αναρωτιέται αν αξίζει αυτό που κάνει και γιατί το κάνει».
  • Το επόμενο βήμα της θα είναι ελληνικά τραγούδια: «Η ελληνική παράδοση είναι μέρος της εξέλιξης και της ταυτότητάς μου», εξηγεί. «Θέλω να κάνω δίσκους και στα ελληνικά. Δεν θέλω να είμαι μόνο songwriter αλλά να γίνω και τραγουδοποιός». *
  • , Ελευθεροτυπία, Σάββατο 4 Απριλίου 2009

No comments: