Friday, April 10, 2009

H «Athena» στη Θεσσαλονίκη


H «Athena» στη Θεσσαλονίκη

  • «Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που μεγάλωσα. Εκεί βρίσκονται οι φίλοι μου, η οικογένειά μου. Εχω αγαπήσει τις γωνιές, τους δρόμους, τους ανθρώπους της». Από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, στο Λονδίνο, όπου διαμένει τα τελευταία χρόνια, η διεθνής Ελληνίδα Athena ή επί το ελληνικότερον Αθηνά Ανδρεάδη ακούγεται χαρούμενη και γεμάτη ανυπομονησία. Γεννημένη στο Λονδίνο από Ελληνες γονείς, η Αθηνά Ανδρεάδη ξεκίνησε την καριέρα της από τη βρετανική πρωτεύουσα για να έρθει στη συνέχεια στην Ελλάδα, έχοντας ήδη δρέψει τις διθυραμβικές κριτικές του ξένου Τύπου. Αντιστρέφοντας το μοντέλο του Ελληνα καλλιτέχνη που κυνηγά διεθνή καριέρα, η χαμογελαστή Αθηνά, που μιλά τα ελληνικά χωρίς ίχνος αγγλικής προφοράς, κρατά έντονο μέσα της το σήμα της καταγωγής της:
  • «Σκέφτομαι συχνά να επιστρέψω, γιατί μου λείπουν η Ελλάδα, η φύση της, οι άνθρωποι, το φαγητό, ο τρόπος ζωής γενικά», λέει στον ΕΤ. «Θα ήθελα κάποια στιγμή να μπορώ να συνδυάσω την ενασχόλησή μου με τη μουσική με την παραμονή μου στην πατρίδα. Αν όχι να μετακομίσω μόνιμα, τουλάχιστον να περνάω ένα μεγαλύτερο διάστημα στην Ελλάδα. Τα παιδιά μου θα ήθελα να μεγαλώσουν στην Ελλάδα».

Η συναυλία

  • Με μερικούς από αυτούς τους συνεργάτες, μια άρτια ομάδα μουσικών που έχουν δουλέψει και με διακεκριμένους καλλιτέχνες της βρετανικής και όχι μόνο σκηνής, θα εμφανισθεί αύριο στις 9.00 μ.μ. στο Μέγαρο Μουσικής. Μετά τις συναυλίες που έδωσε το προηγούμενο καλοκαίρι σε ανοιχτούς χώρους στην Ελλάδα, η Αθηνά θα γευτεί τώρα και την υψηλής ποιότητας ακουστική του Μεγάρου: «Το κάθε μέρος έχει τη δική του μαγεία. Το κοινό δημιουργεί την ατμόσφαιρα και δίνει την ενέργεια μαζί με τον καλλιτέχνη. Σίγουρα όταν έχεις πολύ καλή ακουστική μπορείς να δημιουργήσεις ένα ιδιαίτερο σύμπαν και να φέρεις το κοινό κοντά σου. Ομως το καλοκαίρι που τραγουδούσαμε κάτω από τα αστέρια και το φεγγάρι στην Αστυπάλαια, στου Παπάγου, στη Χαλκιδική ήταν μοναδικά. Δεν έχω ξανατραγουδήσει κάτω από τέτοιο ουρανό όπως στην Ελλάδα».

Νέα, πιο ροκ τραγούδια

  • Στη συναυλία θα παρουσιάσει τα τραγούδια από τον καινούργιο της δίσκο που θα κυκλοφορήσει αργότερα και ηχογραφεί αυτή την εποχή στο Λονδίνο, κομμάτια από το πρώτο της άλμπουμ «Breath with me», ενώ δεν θα λείψουν και κάποια ελληνικά παραδοσιακά, όπως το ηπειρώτικο «Στης πικροδάφνης τον ανθό», το οποίο θα πει με το δικό της τρόπο, αλλά «και ένα δικό μου ελληνικό τραγούδι που παρουσιάζω για πρώτη φορά». Μιλώντας για τη νέα της δουλειά σημειώνει ότι θα είναι «πιο εξωστρεφής από την προηγούμενη, με περισσότερο ροκ στοιχεία και πιο ρυθμική, παιγμένη από άλλους μουσικούς. Αρα διαφορετική. Οσον αφορά στο στίχο, με απασχολούν θέματα πνευματικά, υπαρξιακά, συναισθηματικά, αλλά και κοινωνικά, οικολογικά. Θα έλεγα ότι είμαι αισιόδοξη, ειδικά όταν βλέπω ανθρώπους που έχουν φως μέσα τους και δεν φοβούνται να ακολουθήσουν το όνειρό τους».
  • Πού συναντά, όμως, τέτοιους ανθρώπους πιο συχνά; Στο Λονδίνο ή στην Ελλάδα; «Παντού υπάρχουν…», απαντά γελώντας. «Δεν είναι όμως εύκολο. Χρειάζεται εμμονή στην αλήθεια και την ειλικρίνεια. Σε κάθε άνθρωπο υπάρχουν μέσα του και το φως και το σκοτάδι. Εμένα αυτή η αντίθεση με εμπνέει…».
  • ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Ελεύθερος Τύπος, 10.04.09

No comments: