Η μουσική βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» ψηφιοποίησε χιλιάδες τεκμήρια, χειρόγραφα, κείμενα, αφίσες, φωτογραφίες από το πλούσιο αρχείο του Ελληνα συνθέτη
Ενα τακτικό ετήσιο ραντεβού δίνουν με δημοσιογράφους αλλά και άλλους ενδιαφερόμενους οι υπεύθυνοι της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη». Και καλά κάνουν. Διότι όλο το προηγούμενο διάστημα δουλεύουν σιωπηρά κι οργανωμένα προχωρώντας με ταχείς ρυθμούς το πρόγραμμα της δημιουργίας ολοκληρωμένης μονάδας τεκμηρίωσης και προβολής της ελληνικής μουσικής. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος που χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ'ΚΠΣ), δημιουργήθηκε η νέα θεματική Διαδικτυακή Πύλη της Ελληνικής Μουσικής. Περιλαμβάνει τα ψηφιοποιημένα αρχεία των συνθετών Μίκη Θεοδωράκη, Αιμίλιου Ριάδη, Γεωργίου Πονηρίδη, Frank Choisy, το αρχείο Νηλέα Καμαράδου, τις συλλογές χειρογράφων και ελληνικών τραγουδιών που ανήκουν στη Βιβλιοθήκη καθώς και το αρχείο της Δόμνας Σαμίου που ανήκει στον Καλλιτεχνικό Σύλλογο Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Η σημαντική αυτή μονάδα θεματικής τεκμηρίωσης της ελληνικής μουσικής περιλαμβάνει πάνω από 260.000 ψηφιοποιημένα τεκμήρια. Αποτελούν πηγή έρευνας για κάθε ενδιαφερόμενο ερευνητή, ενώ παράλληλα μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διασυνθετική παραγωγή πολιτιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, πάντα μέσα στο πλαίσιο του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαδραστική εφαρμογή «Μια διαδρομή στη σύγχρονη ελληνική Ιστορία μέσα από το αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη». Η εφαρμογή αποτελείται από 403 εγγραφές με κείμενα ιστορικού, μουσικολογικού και γενικότερου περιεχομένου και περιλαμβάνει συνολικά περίπου 6.000 τεκμήρια διαφόρων ειδών, μουσικά χειρόγραφα, κείμενα, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, αποκόμματα Τύπου, αφίσες προγράμματα συναυλιών, βραβεία και τιμητικές διακρίσεις και περιγράφει τη ζωή και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη σε σχέση με τις ιστορικές εξελίξεις της Ελλάδας. Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στη διεύθυνση: www.mmb.org.gr.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/12/2008
No comments:
Post a Comment