«Το γεγονός της δολοφονίας ενός παιδιού από έναν αστυνομικό είναι απαράδεκτο. Και είναι ντροπή για όλη την κοινωνία να συμβαίνουν τέτοια γεγονότα». Ο Κουμάρ, ράπερ από την Κούβα, είναι από τους ελάχιστους μουσικούς που δεν ακύρωσε τη συναυλία του, αύριο, στην Αθήνα. Οχι, επειδή δεν σέβεται τον νεκρό μαθητή, αλλά επειδή πιστεύει ότι η μουσική του «εξαγνίζει το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή» όπως λέει στην «Ε». Ετσι, θα παίξει αύριο στον «Στάβλο», στο Creative party του free press περιοδικού «Υποβρύχιο». Ενώ ο dj Πάνκο των Ojos De Brujo θα συνεχίσει με μουσική (έναρξη 11.00 μ.μ. - είσοδος 7 ευρώ).
«Η μουσική εξαγνίζει το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή», πιστεύει ο Κουμάρ και γι' αυτό δεν ακύρωσε τη συναυλία του |
Μαζί με τον Κουμάρ στη σκηνή θα βρίσκεται η Ιντι, «χορεύτρια και τραγουδίστρια με ξεχωριστό στιλ, από τις νέες παρουσίες στο ισπανικό χιπ χοπ», όπως την περιγράφει ο ράπερ. Και ο Don G, «ένας Ναπολιτάνος παραγωγός που ανακατεύει στο λάπτοπ τους χιπ χοπ ρυθμούς με τη μεσογειακή μουσική παράδοση». Είναι οι συνεργάτες με τους οποίους έφτιαξε το ντεμπούτο-άλμπουμ του «Pelicula De Barrio» («Η ταινία της γειτονιάς»), που θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο. «Ο ήχος των τυμπάνων. Η ρούμπα που δεν πεθαίνει ποτέ. Η έμπνευση καθώς περιπλανιέσαι σε μια κακόφημη συνοικία. Τα απομεινάρια του φαγητού ενός άστεγου. Η αρμονία που καταστρέφεται από τον παραλογισμό». Αυτά είναι τα υλικά που συνθέτουν το άλμπουμ κατά τον Κουμάρ.
Ο ράπερ με τα ντρέντλοκς ξεκίνησε δέκα χρόνια πριν να δημιουργεί το δικό του χιπ χοπ. «Στην Κούβα είχα συνεργαστεί με τζαζ, ρέγκε και αφροκουβανικές μπάντες. Κάπως έτσι δημιούργησα το προσωπικό μου στιλ, το αφροκουβανικό χιπ χοπ». Η μουσική του έχει τις ρίζες της στη μουσική παράδοση της Κούβας. «Γεννιέσαι με αυτήν και δεν σε εγκαταλείπει ποτέ», εξηγεί.
Αλλά το δικό του μείγμα βασίζεται και σε μια σειρά επιρροών. «Πέρα από την παράδοση επηρεάστηκα», λέει, «από μεγάλους δασκάλους, όπως ο Μπομπ Μάρλεϊ, ο Φέλα Κούτι, ο Τζέιμς Μπράουν, ο Τζίμι Χέντριξ, ο Μπένι Μορέ, οι Κουβανοί Iraquere και οι Αμερικανοί ράπερ "the Roots"». Το χιπ χοπ ήρθε σαν φυσική συνέπεια. «Οπως παντού, έτσι και στην Κούβα οι νέοι άλλαξαν την παράδοση παίζοντας χιπ χοπ. Αλλωστε, το χιπ χοπ είναι η μουσική της γειτονιάς και η Κούβα δεν είναι παρά μια πελώρια γειτονιά».
Οταν έφυγε από την Κούβα, το 2005, συνάντησε τους Ojos De Brujo στη Βαρκελώνη, που έγινε η νέα του πατρίδα. Αλλωστε, όπως καταλήγει και ο ίδιος, «η έμπνευση βρίσκεται παντού. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτεις ευαισθησία ώστε να μην προσπερνάς ήχους και εικόνες».
Ο ράπερ με τα ντρέντλοκς ξεκίνησε δέκα χρόνια πριν να δημιουργεί το δικό του χιπ χοπ. «Στην Κούβα είχα συνεργαστεί με τζαζ, ρέγκε και αφροκουβανικές μπάντες. Κάπως έτσι δημιούργησα το προσωπικό μου στιλ, το αφροκουβανικό χιπ χοπ». Η μουσική του έχει τις ρίζες της στη μουσική παράδοση της Κούβας. «Γεννιέσαι με αυτήν και δεν σε εγκαταλείπει ποτέ», εξηγεί.
Αλλά το δικό του μείγμα βασίζεται και σε μια σειρά επιρροών. «Πέρα από την παράδοση επηρεάστηκα», λέει, «από μεγάλους δασκάλους, όπως ο Μπομπ Μάρλεϊ, ο Φέλα Κούτι, ο Τζέιμς Μπράουν, ο Τζίμι Χέντριξ, ο Μπένι Μορέ, οι Κουβανοί Iraquere και οι Αμερικανοί ράπερ "the Roots"». Το χιπ χοπ ήρθε σαν φυσική συνέπεια. «Οπως παντού, έτσι και στην Κούβα οι νέοι άλλαξαν την παράδοση παίζοντας χιπ χοπ. Αλλωστε, το χιπ χοπ είναι η μουσική της γειτονιάς και η Κούβα δεν είναι παρά μια πελώρια γειτονιά».
Οταν έφυγε από την Κούβα, το 2005, συνάντησε τους Ojos De Brujo στη Βαρκελώνη, που έγινε η νέα του πατρίδα. Αλλωστε, όπως καταλήγει και ο ίδιος, «η έμπνευση βρίσκεται παντού. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτεις ευαισθησία ώστε να μην προσπερνάς ήχους και εικόνες».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/12/2008
No comments:
Post a Comment