- Τέσσερις πιανίστες, ο Γιάννης Βακαρέλης, ο Κυπριανός Κατσαρής, ο Ντέιβιντ Λάιβλι και ο Αλεξάντερ Γκίντιν παρουσιάζουν, στο πλαίσιο του κύκλου Ειδικές Εμφανίσεις του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ένα πρόγραμμα για τέσσερα πιάνα με έργα Βάγκνερ, Τσέρνι, Μιγιώ και Ραβέλ στην Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» του Μεγάρου Αθηνών, την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου.
Oι σπάνιες σελίδες της εργογραφίας για τέσσερα πιάνα, που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνουν πρωτότυπες συνθέσεις για τέσσερα πιάνα, καθώς και μεταγραφές. Ο πρόλογος ανήκει στον επιφανέστερο εκπρόσωπο του γερμανικού Ρομαντισμού, τον Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883), και σε μία από τις πλέον χαρακτηριστικές οπερατικές του εισαγωγές, την ουβερτούρα του «Τάγχωυζερ», την οποία μετέγραψε για τέσσερα πιάνα ο C. Burchard. Στη συνέχεια, θα ακουστεί το Κουαρτέτο για τέσσερα πιάνα (Quartet Concertant) του Καρλ Τσέρνι (1791-1857), του περίφημου Αυστριακού δεινού ερμηνευτή και πολυγραφότατου συνθέτη του Κλασικισμού, ο οποίος έμελλε να αναγνωριστεί περισσότερο ως μουσικοπαιδαγωγός, καθώς άφησε πίσω του μία τεράστια παρακαταθήκη εγχειριδίων τεχνικής και μεθόδων εκμάθησης πιάνου.
Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς...
το μουσικό σκηνικό αλλάζει με πιανιστικές εικόνες και χρώματα εμπνευσμένα από τη Γαλλία και την Ισπανία που υπογράφουν οι Νταριούς Μιγιώ (1892-1974) και Μωρίς Ραβέλ (1875-1937). Η πρώτη εικόνα του Μιγιώ τιτλοφορείται «Παρίσι, σουίτα για τέσσερα πιάνα» και απαρτίζεται από τα μέρη Μονμάρτρη, Νήσος Σεν-Λουί, Μονπαρνάς, Μπατώ-Μους, Λονσάν και Πύργος του Άιφελ, τα οποία παραπέμπουν σε χαρακτηριστικά τοπωνύμια και αξιοθέατα της πόλης του φωτός.Η βραδιά θα κλείσει με το «Μπολερό», την πασίγνωστη δημιουργία του ιμπρεσιονιστή Μωρίς Ραβέλ, η οποία έχει γνωρίσει πάμπολλες διασκευές για φωνή και ορχήστρα, κιθάρα και άλλους συνδυασμούς οργάνων και έχει χορογραφηθεί έξοχα από τον αείμνηστο Μωρίς Μπεζάρ.Ο Ζακ Ντριγιόν μετέγραψε το «Μπολερό» για τέσσερα πιάνα, και σε αυτή την εκδοχή του θα το ερμηνεύσουν στο Μέγαρο οι τέσσερις σπουδαίοι σολίστ (Βακαρέλης, Κατσαρής, Λάιβλι και Γκίντιν).
No comments:
Post a Comment