- Γιουλη Eπτακοιλη, Η Καθημερινή, Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010
«Εδώ και λίγα χρόνια το κόστος ενός εισιτηρίου για τον θεατή έχει
υποστεί αύξηση του 100% κι αυτό εξαιτίας ενός άρρωστου ανταγωνισμού»,
ομολογεί ο Νίκος Λώρης, ιδρυτής της Didi Music Big Star Promotion.
«Είναι πολύ σύνθετο το πρόβλημα. Εμείς έχουμε την επιθυμία να
διορθώσουμε τις τιμές. Δεν εξαρτάται, όμως, μόνο από την καλή μας
διάθεση», απαντάει ο Νίκος Λώρης. «Αν η εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.
Ε.» επιμένει στο 15% για κάθε συναυλία, η ΑΕΠΙ στο 7%, αν οι εταιρείες
ήχου και φωτισμών δεν ρίξουν τις τιμές τους, αν οι καλλιτέχνες δεν
μειώσουν τις απαιτήσεις τους –κάτι που επαφίεται στο φιλότιμό τους– δεν
μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα».
Τα τελευταία χρόνια, οι τιμές
των εισιτηρίων ξέφυγαν σε βαθμό που, σήμερα, δύσκολα μπορεί κάποιος να
απαντήσει στο ερώτημα ποιο εισιτήριο θεωρείται φθηνό. «Οταν μιλάμε για
συναυλίες ξένων καλλιτεχνών και με δεδομένο το κόστος της μετακίνησης
που είναι μεγάλο, ένα εισιτήριο των 25 ευρώ θεωρείται φθηνό. Τα 35 ευρώ
είναι μια μέση τιμή κι από ’κει και πάνω οι τιμές είναι πια υψηλές»,
εξηγεί ο Νίκος Λώρης.
Στις ελληνικές συναυλίες τα πράγματα είναι
πιο απλά γιατί το κόστος παραγωγής είναι εξαιρετικά πιο μικρό. Γι’ αυτό
και ήδη από το καλοκαίρι οι τιμές έπεσαν σημαντικά. Μάλιστα, στη
συναυλία που ετοιμάζουμε για την επανένωση των Πυξ Λαξ, το εισιτήριο θα
ξεκινάει από την τιμή των 11 ευρώ».
«Προσπαθούμε να κρατήσουμε
χαμηλά τις τιμές», συμπληρώνει η Δήμητρα Μαντζούκα του γραφείου
διοργάνωσης συναυλιών Supernova Productions.
«Σκεφθείτε, όμως, ότι
ο ΦΠΑ για τα θεάματα έχει ανεβεί ήδη από το 9% στο 11% και ακούγεται
ότι μπορεί να φτάσει και στο 23% το οποίο θα σημάνει τον θάνατο των
μικρών παραγωγών. Ψάχνουμε άλλους τρόπους. Ενας απ’ αυτούς είναι ο
θεσμός του early buyer. Αν, δηλαδή, σε μια συναυλία σχεδιάζουμε να
κόψουμε χίλια εισιτήρια, θα βγάλουμε τα πρώτα 300 σε πολύ καλή τιμή για
όσους έρθουν από νωρίς να αγοράσουν το εισιτήριό τους».
No comments:
Post a Comment