Friday, March 4, 2011

Αδιόριστος ήρθε, αδιόριστος έφυγε


Μέχρι την ώρα που γραφόταν αυτό το σχόλιο, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρέμενε ακέφαλη. Βεβαίως, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος έχει ανακοινώσει από τις 24 Ιανουαρίου το διορισμό του ταλαντούχου νέου αρχιμουσικού Βασίλη Χριστόπουλου στη θέση τού διευθυντή τού αρχαιότερου κρατικού μουσικού σχήματος. Ομως, η τοποθέτησή του έχει κολλήσει στις υπογραφές των συναρμόδιων υπουργείων (Οικονομικών και Εσωτερικών) και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου. Αντιθέτως, έγινε κανονικότατα ο διορισμός του Μύρωνα Μιχαηλίδη στο τιμόνι τής Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπως μάς είπαν από το γραφείο Τύπου τού ΥΠΠΟΤ.
Ο νέος διευθυντής της ΚΟΑ μάς διαβεβαίωσε ότι από τις 7 Φεβρουαρίου θα μπορούσε να ήταν συνεπής με το νέο του ρόλο, αφού είχε φροντίσει να είναι απαλλαγμένος από συναυλιακές υποχρεώσεις. Παρέμεινε στην Αθήνα συνολικά δύο εβδομάδες, μήπως και ολοκληρωνόταν ο διορισμός του και δημοσιευόταν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Τζάμπα και βερεσέ. Αδιόριστος ήρθε, αδιόριστος έφυγε για τη Γερμανία, όπου βρίσκεται επικεφαλής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας.
Αντιθέτως, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, παρά το «κενό εξουσίας», δεν βρίσκεται σε απραξία, αφού ακολουθεί τον προγραμματισμό του προηγούμενου διευθυντή, Βύρωνα Φιδετζή.
Στο κομμάτι που αναλογεί στο ΥΠΠΟΤ είναι απίθανη η περίπτωση να μην έχει υπογράψει ο Παύλος Γερουλάνος, αφού ο υπουργός διορίζει τον εκάστοτε διευθυντή τής ΚΟΑ. Αν η υπόθεση του Βασίλη Χριστόπουλου έχει μπερδέψει κάποιους στα συναρμόδια υπουργεία, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η περίπτωσή του δεν υπάγεται στη νομολογία του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Επομένως, η καθυστέρηση ανάληψης των νέων καθηκόντων του Βασίλη Χριστόπουλου, πιθανότατα να οφείλεται σε αβελτηρία, σε αβλεψία ή σε οκνηρία. Δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι, ώστε να φτιάξουμε φανταστικά σενάρια. Οσο «πραγματικά» κι αν θα ήταν, θα ασθενούσαν από καφενόβια παραφιλολογία.

No comments: