Wednesday, January 12, 2011

Ο Μάνος Χατζιδάκις συναντά την τζαζ

ΙΣΜΑ Μ. ΤΟΥΛΑΤΟΥ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

 
Την τζαζ διάσταση στη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι επιχειρούν ν΄ανιχνεύσουν η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τον Μίλτο Λογιάδη και το Κουιντέτο του Δημήτρη Καλαντζή (φωτ. αρχείου)

Την τζαζ διάσταση στη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι επιχειρούν ν΄ανιχνεύσουν η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τον Μίλτο Λογιάδη και το Κουιντέτο του Δημήτρη Καλαντζή, στην κοινή τους εμφάνιση στην αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών το Σάββατο, 15 Ιανουαρίου (στις 20.30). Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα συνάντηση η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο των «Μετατροπιών», του νέου ετήσιου κύκλου προγραμμάτων που συνδιοργανώνουν το Μέγαρο και η Καμεράτα η έναρξη του οποίου έγινε τον Οκτώβριο του 2010 με το «Καφέ Τσίμερμαν».

Στην προκειμένη περίπτωση, ο Δημήτρης Καλαντζής - πιανίστας ο οποίος κινείται με άνεση τόσο στον χώρο της κλασικής μουσικής όσο και της τζαζ- και ο Γιάννης Αντωνόπουλος οι οποίοι υπογράφουν τις ενορχηστρώσεις των έργων, έσκυψαν με δημιουργική και πρωτότυπη διάθεση επάνω στις παρτιτούρες πολυτραγουδισμένων και πολυαγαπημένων μελωδιών του αείμνηστου Μάνου: «Περλιμπλίν και Μπελίσα», «Το τραγούδι του δρόμου», «Πόλη μαγική», «Dedication», «Το φεγγάρι είναι κόκκινο», «Πές μου μια λέξη», «Το βαλς του αποχαιρετισμού», «Οδοιπόρος», «Θάλασσα πλατειά», «Μια Παναγιά», «Η μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων».






Για την πραγματοποίηση της συναυλίας, η Καμεράτα - η οποία το 2011 συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής- συμπράττει με τους διακεκριμένους Ελληνες jazzmen του συγκροτήματος του Δημήτρη Καλαντζή: τον Τάκη Πατερέλη (σαξόφωνο), τον Ανδρέα Πολυζωγόπουλο (τρομπέτα και φλικόρνο), τον Γιώργο Γεωργιάδη (μπάσο), τον Αλέξανδρο - Δράκο Κτιστάκη (τύμπανα) και, βεβαίως, τον ίδιο τον Δημήτρη Καλαντζή (πιάνο). Το κουιντέτο εκπέμπει το δικό του ιδιαίτερο σήμα στον χώρο της ελληνικής τζαζ σκηνής εδώ και καιρό, παρουσιάζοντας ενδιαφέρουσες μεταγραφές ελληνικών και ξένων τραγουδιών από πρόσφατες αλλά και παλαιότερες δεκαετίες.

No comments: