Saturday, August 1, 2009

Αλισον Μουαγέ: «Τραγουδάω τον φόβο και την αγάπη...»

  • Η Αλισον Μουαγέ μιλάει για τις επιλογές της και τη συνεργασία της με τον Γάλλο συνθέτη Μισέλ Λεγκράν

«Δεν νομίζω ότι γνώριζε τη δουλειά μου, κάποιος, όμως, ανέφερε το όνομά μου και του έδωσε μερικούς δίσκους μου. Του άρεσα κι έτσι με επέλεξε για να τον συνοδεύσω στην περιοδεία του».

Η Αλισον Μουαγέ διηγείται στην «Κ» την ιστορία της συνάντησής της με τον Μισέλ Λεγκράν, καρπός της οποίας είναι και η σημερινή τους συναυλία στη Σάνη της Χαλκιδικής, στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ Sani. Στον καταπράσινο λόφο με φόντο τη θάλασσα, η 47χρονη ερμηνεύτρια και ο σπουδαίος και πολυβραβευμένος Γάλλος συνθέτης θα παρουσιάσουν μερικές από τις γνωστότερες επιτυχίες του Μισέλ Λεγκράν.

  • Από την εμπορική ποπ

Μπορεί η Αλισον Μουαγέ να ξεκίνησε την καριέρα της τη δεκαετία του ’80 ως το μισό του ηλεκτροπόπ συγκροτήματος Yazoo με παρτενέρ τον Βινς Κλαρκ, τα τελευταία χρόνια, όμως, έχει διαχωρίσει τη θέση της από την εμπορική ποπ και ο προσανατολισμός της είναι σαφής: η ερμηνεία. Το να βρίσκει τη ρίζα των τραγουδιών και να τα κάνει να πάλλονται, να ξεχειλίζουν συναίσθημα. Η κάποτε μαινάδα της ποπ σκηνής, ύστερα από μακρές περιόδους σιωπής αλλά και μεταμορφώσεων, αναδύεται ώριμη και έτοιμη να αντιμετωπίσει ακόμη και τις πιο δύσκολες προκλήσεις.

«Για μεγάλο χρονικό διάστημα, ήμουν παρεξηγημένη», εξομολογείται στην «Κ». «Και θα σας εξηγήσω τι εννοώ. Η γνωριμία μου με τον Βινς ήταν ένα από τα πιο υπέροχα πράγματα που συνέβησαν στη ζωή μου. Μαζί του άρχισα να “χτίζω’’ τη φωνή μου και απέκτησα την εμπειρία του στούντιο. Εμαθα τι σημαίνει επιτυχία. Γράφαμε τραγούδια και γίνονταν σουξέ. Αν δεν είχε συμβεί αυτό, δεν θα μπορούσα αργότερα να λέω “όχι’’. Από την άλλη πλευρά, όμως, ήταν και μια περίοδος αρνητική για μένα γιατί ούτε είχα βρει τον μουσικό μου χαρακτήρα ούτε και οι επιλογές μου εξέφραζαν ακριβώς τα γούστα μου. Τα ενδιαφέροντά μου ήταν πιο σκοτεινά ακόμη και από τα τραγούδια του πρώτου προσωπικού δίσκου μου («Alf»). Η πρώτη ουσιαστική “δήλωση’’ που έκανα ήταν με το άλμπουμ Hoodoo. Η δισκογραφική μου εταιρεία είχε δίκιο στην εκτίμηση ότι δεν θα πουλούσε πολύ, έκανε λάθος όμως που πίστευε ότι οι πωλήσεις ήταν το κίνητρό μου. Από εκείνο τον δίσκο και μετά νιώθω ότι αγάπησα από την αρχή το τραγούδι, την ερμηνεία».

  • Ξεχωριστές συνεργασίες

Στην καριέρα της μέχρι σήμερα, η Αλισον Μουαγέ έχει κάνει αρκετές συνεργασίες. Κάποιες τις θεωρεί ξεχωριστές. «Οποτε συνεργάζομαι με τον Πιτ Γκλένιστερ, νιώθω ευγνωμοσύνη. Επίσης, σημαντική ήταν η γνωριμία μου με την Αν Ντάντλεϊ (υπέγραψε την παραγωγή και την ενορχήστρωση στον υπέροχο δίσκο Voice). Σ’ αυτή τη δουλειά έμαθα να πειθαρχώ. Πράγμα πολύ δύσκολο για μένα. Με το Voice ανακάλυψα εκ νέου την ουσία και τη χαρά της ερμηνείας». Τι έκανε τον Μισέλ Λεγκράν, λοιπόν, να επιλέξει την Αλισον Μουαγέ γι’ αυτόν τον κύκλο συναυλιών και τι πιστεύει η ίδια ότι πρέπει να διαθέτει μια ερμηνεύτρια για να ξεχωρίζει;

  • «Βασίζομαι στο συναίσθημα»

«Μεγάλωσα σε μια οικογένεια σκληροτράχηλων Γάλλων αγροτών», απαντάει. «Δεν υπήρχε καθόλου η αγγλική αυτοσυγκράτηση και σπάνια περνούσε μια μέρα χωρίς συναισθηματικά ξεσπάσματα που έφταναν στα όρια της βίας. Σε αυτό το περιβάλλον έμαθα να μην εκδηλώνω τη χαρά ή τη λύπη μου. Είχα γνωρίσει εξίσου τον καθημερινό φόβο αλλά και την αγάπη. Και νομίζω ότι αυτό το στοιχείο βγαίνει στο τραγούδι μου. Βασίζομαι στο συναίσθημα και αυτό μπορεί να υπονομεύσει τον έλεγχο, αλλά σαφώς κάνει μια ερμηνεία πολύ πιο ενδιαφέρουσα. Είναι μια παρακινδυνευμένη μέθοδος, αλλά προσφέρει -για μένα τουλάχιστον- μια πολύ πιο συγκινητική ερμηνεία. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό για όποιον τραγουδάει να γνωρίζει καλά το ερμηνευτικό του “όργανο’’. Δεν έχει νόημα να προσπαθείς να ακουστείς σαν φλάουτο όταν είσαι τσέλο!».

Η Αλισον Μουαγέ εμφανίζεται σήμερα το βράδυ στον Λόφο της Σάνης στη Χαλκιδική στη συναυλία του Μισέλ Λεγκράν.

  • Της Γιουλης Επτακοιλη, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 01/08/2009

No comments: