Μία από τις σημαντικότερες μορφές της κλασικής μουσικής στον 20ό αιώνα, ο βιολιστής Ισαάκ Στερν, έφυγε από τη ζωή στις 22 Σεπτεμβρίου 2001, σε ηλικία 81 ετών. Ο Στερν, εκτός από δεξιοτέχνης μεγάλου βεληνεκούς (η λαμπρή του καριέρα διήρκεσε έξι ολόκληρες δεκαετίες), είχε να επιδείξει στη διάρκεια της πλούσιας ζωής του πλήθος παράπλευρων δραστηριοτήτων με κορυφαία τη θέση του προέδρου στο «Kάρνεγκι Χολ».
Στο ευρύτερο κοινό έγινε γνωστός από τη συμμετοχή του στη βραβευμένη με Οσκαρ ταινία «Ο Βιολιστής στη στέγη». Ενδεικτική του μεγέθους του Στερν είναι το γεγονός ότι πρόκειται για τον βιολιστή, ο οποίος συνεργάστηκε με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης περισσότερες φορές από κάθε άλλο συνάδελφό του.
Ο Ισαάκ Στερν ήταν ουκρανικής καταγωγής αλλά η οικογένειά του μετανάστευσε στην Αμερική όταν αυτός ήταν μόλις ενός έτους. Kαι οι δύο του γονείς ήταν μουσικοί. Η μητέρα του ξεκίνησε να παραδίδει μαθήματα πιάνου στο γιο της σε ηλικία 6 ετών ενώ δύο χρόνια αργότερα ο Στερν άρχισε να δείχνει ενδιαφέρον για το βιολί.
Τα πράγματα εξελίχθηκαν αστραπιαία: στα 10 του άρχισαν τα μαθήματα στο Ωδείο του Σαν Φρανσίσκο για να ακολουθήσει μόλις ένα χρόνο μετά το επαγγελαμτικό του ντεμπούτο με τη Συμφωνική Ορχήστρα της πόλης. Ακολούθησε μία εκθαμβωτική πορεία που συμπυκνώθηκε σε περισσότερες από 100 ηχογραφήσεις ενώ το ρεπερτόριό του περιελάμβανε συνθέσεις των Τσαϊκόφσκι, Ντβόρζακ, Μάλερ, Γκέρσουιν, Μπέρνσταϊν, Μάριαν Αντερσον, Γκούντμαν, κ.ά.
Στο ευρύτερο κοινό έγινε γνωστός από τη συμμετοχή του στη βραβευμένη με Οσκαρ ταινία «Ο Βιολιστής στη στέγη». Ενδεικτική του μεγέθους του Στερν είναι το γεγονός ότι πρόκειται για τον βιολιστή, ο οποίος συνεργάστηκε με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης περισσότερες φορές από κάθε άλλο συνάδελφό του.
Ο Ισαάκ Στερν ήταν ουκρανικής καταγωγής αλλά η οικογένειά του μετανάστευσε στην Αμερική όταν αυτός ήταν μόλις ενός έτους. Kαι οι δύο του γονείς ήταν μουσικοί. Η μητέρα του ξεκίνησε να παραδίδει μαθήματα πιάνου στο γιο της σε ηλικία 6 ετών ενώ δύο χρόνια αργότερα ο Στερν άρχισε να δείχνει ενδιαφέρον για το βιολί.
Τα πράγματα εξελίχθηκαν αστραπιαία: στα 10 του άρχισαν τα μαθήματα στο Ωδείο του Σαν Φρανσίσκο για να ακολουθήσει μόλις ένα χρόνο μετά το επαγγελαμτικό του ντεμπούτο με τη Συμφωνική Ορχήστρα της πόλης. Ακολούθησε μία εκθαμβωτική πορεία που συμπυκνώθηκε σε περισσότερες από 100 ηχογραφήσεις ενώ το ρεπερτόριό του περιελάμβανε συνθέσεις των Τσαϊκόφσκι, Ντβόρζακ, Μάλερ, Γκέρσουιν, Μπέρνσταϊν, Μάριαν Αντερσον, Γκούντμαν, κ.ά.
No comments:
Post a Comment