Wednesday, July 18, 2007

Από τον Τύπο (5)

Τα καλύτερα παιδιά κουράστηκαν... **ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ: ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΓΑΠΑΕΙ ΑΚΟΜΑ (ΠΑΡΑΓΩΓΗ: IMPACT MUSIC): Δέκα καινούργια τραγούδια υπογράφει ο Ορφέας Περίδης, τα οποία, αν και καινούργια, θυμίζουν τα παλαιότερά του. Σε γενικές γραμμές οι «γεύσεις» παραμένουν ίδιες: λίγο από εδώ και λίγο από εκεί (ροκ, μπαλάντα, χαμηλοί τόνοι, ατμοσφαιρικές καταστάσεις). Ακόμα μια φορά ο δημιουργός υπογραμμίζει αυτό που πολλοί θαυμαστές του θεωρούν πως υπάρχει εν γένει: ένα συνδυασμό του ποιοτικού με το εμπορικό. Ευλόγως, θα πει κανείς, αφού η παρουσία του Περίδη σε όλα τα χρόνια της σταδιοδρομίας του συνοδεύτηκε και από εμπορική επιτυχία (χρυσοί δίσκοι κ.λπ.). Αλλά όσο σχετική είναι η εμπορική επιτυχία -μια και σ' αυτήν εμπλέκονται και οι μηχανισμοί προβολής με τους αβανταδόρους της δισκοπαραγωγής και τα τεχνάσματά τους- άλλο τόσο σχετική είναι και η έννοια του ποιοτικού, αφού εδώ εμπλέκονται τα γούστα, οι ορέξεις και άλλοι υποκειμενικοί παράγοντες... [ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, Σε ήχο ελληνικό, ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ]

Στέγη ορχήστρας: Ετοιμος είναι ο πρώτος στην ιστορία της χώρος δοκιμών της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Το πρώην κινηματοθέατρο «Παλλάς», στη λεωφόρο Νίκης. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν ώς το τέλος του μήνα, ενώ τα εγκαίνια θα γίνουν τον Σεπτέμβριο. Τον χώρο επισκέφτηκε χθες ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟ, Χρήστος Ζαχόπουλος, και επισήμανε ότι οι εργασίες, που κόστισαν 900.000 ευρώ, έγιναν με εθνικούς πόρους κάτι που, όπως είπε, αντανακλά και την εμπιστοσύνη του ΥΠΠΟ στη διοίκηση, τη διεύθυνση, τους μουσικούς και το προσωπικό της ορχήστρας. Τόνισε ότι το έργο της ΚΟΘ αγκαλιάζεται από το κοινό της πόλης και της χώρας και υπογράμμισε ότι έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας με τις συνεργασίες με καταξιωμένους μουσικούς (Αλντο Τσικολίνι, Ιαν Γκίλαν), αλλά και με τις δισκογραφικές της συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες... [ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΣΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ]

Το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο παίζει μουσική του 20ού αιώνα στην Πειραιώς 260 (φωτ. Μπίλιος)
Το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο σε σύγχρονο ρεπερτόριο. Τους ταιριάζουν τα σύγχρονα: Στη διάρκεια του οκταημέρου 24/6 έως 1/7, στο οποίο συσσωρεύτηκαν, αλλεπάλληλες, περίπου οι μισές από τις εκδηλώσεις σοβαρής μουσικής του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών, ακούσαμε το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο υπό τη νέα του σύνθεση σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα μουσικής του 20ού αιώνα (26/7/07). Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν καλές, καθ' όσον φαίνεται ότι τα χαρακτηριστικά που δεσπόζουν στις εκτελέσεις του συνόλου ταιριάζουν καλύτερα στο σύγχρονο ρεπερτόριο με τις κάπως ανοιχτές προδιαγραφές ύφους παρά στο κλασικό/ρομαντικό, όπου η απόλυτη ακρίβεια της ανάγνωσης και η ανοχή ως προς τα όσα υπαγορεύει η στενά σχηματοποιημένη γραφή των έργων είναι σαφώς μικρότερη... [Ελευθεροτυπία, Ηχοι ζωντανοί, ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΒΩΛΟΣ]

Οι ΤΥΠΑΝΑ παίζουν Στιβ Ράιχ: Την επομένη το ελληνικό σύνολο κρουστών ΤΥΠΑΝΑ πρόσφερε στον ίδιο χώρο την πρώτη ελληνική παρουσίαση της σύνθεσης Drumming (Τυμπάνισμα) του Αμερικανού μινιμαλιστή Στιβ Ράιχ σε επεξεργασία από το σολίστα κρουστών Δημήτρη Δεσύλλα. Ηταν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση με στοιχεία... δοκιμασίας, που αποτεινόταν στους μυημένους και φανατικούς θιασώτες του μινιμαλισμού.
Οι ΤΥΠΑΝΑ επί το έργον παρουσιάζοντας τη σύνθεση Drumming του Στιβ Ράιχ (φωτ. Μπίλιος)
Η μουσική κράτησε περισσότερο από μία ώρα, δίχως να μεσολαβήσει διάλειμμα. Εκείνο που αποτέλεσε πρόβλημα ήταν η ακουστική του χώρου: οι κυρτές ανακλαστικές επιφάνειες που περιέβαλλαν τη σκηνή παγίδευαν τον ήχο σε φαύλο κύκλο διαδοχικών ανακλάσεων, οι οποίες στις κορυφώσεις προκαλούσαν φοβερή συμφόρηση... [ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΒΩΛΟΣ]







No comments: