Sunday, December 7, 2008

Eϊμι ΜακΝτόναλντ: «Νιώθω ότι ζω ένα όνειρο»

«Νιώθω ότι έζησα μια ατελείωτη χρονιά. Ήταν τόσο πετυχημένη και αισθάνομαι ευγνωμοσύνη για τα πάντα, αλλά επίσης ήταν και πολύ σκληρή. Έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό και πραγματικά είναι πολύ άδικο όταν οι άνθρωποι σε κριτικάρουν. Έκανα πάνω από 100 συναυλίες μέσα στο χρόνο, χωρίς να περιλαμβάνεται η promo δουλειά μου. Οι άνθρωποι πολύ εύκολα σκάβουν το λάκκο σου όταν δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για το τι συμβαίνει στη ζωή σου. Αναγκάστηκα να ακυρώσω λίγες εμφανίσεις και κάποιοι μού έστειλαν μήνυμα λέγοντάς μου ότι δεν αξίζω τίποτα και ότι δεν είναι πια θαυμαστές της μουσικής μου. Αυτό με εξόργισε. Γνωρίζω καλά όμως πως αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι φαν. Κάτι που με έκανε να εκτιμήσω περισσότερο τους αληθινούς θαυμαστές μου» γράφει στο blog της η Εϊμι ΜακΝτόναλντ. Το κάνει συχνά, ειδικά όταν βρίσκεται στο δρόμο, διατηρώντας έτσι στενή επαφή με τους χιλιάδες θαυμαστές της εκεί έξω. Μοιράζεται τις σκέψεις της, τους προβληματισμούς της και όσα συμβαίνουν (και συμβαίνουν πολλά) στη ζωή της τους τελευταίους μήνες με ειλικρίνεια και με τον ενθουσιασμό μιας έφηβης που έγινε αστέρι πρώτου μεγέθους μέσα σε μια νύχτα.

Μπορεί το ντεμπούτο της «This is the life» να κυκλοφόρησε το 2007, φέτος όμως η φήμη της εκτοξεύθηκε στα ύψη, με τις πωλήσεις του δίσκου της να ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως! Εξωπραγματικό; Για την ίδια σίγουρα, αφού ποτέ δεν περίμενε η επιτυχία να της χτυπήσει τόσο νωρίς την πόρτα, όταν κράτησε για πρώτη φορά την ακουστική της κιθάρα (δώρο του πατέρα της) σε ηλικία μόλις 12 ετών. Στην ίδια κιθάρα σκάρωσε τα πρώτα της τραγούδια κλεισμένη στο υπνοδωμάτιό της και τίποτε απ’ όλα αυτά δεν θα συνέβαινε αν δεν είχε απαντήσει σε μια αγγελία που δημοσιεύτηκε στη βρετανική μουσική εφημερίδα «NME»: «Εταιρία παραγωγής αναζητεί νέους καλλιτέχνες» έγραφε η μικρή αγγελία και η ίδια έστειλε χωρίς ίχνος αισιοδοξίας ένα demo με ακουστικά κομμάτια. Αυτό ήταν!

http://www.123play.gr/resources/images/4c5e4f33-b749-478c-b465-d0cb48e09846.jpg
Από το υπνοδωμάτιό της, ένα συνηθισμένο εφηβικό δωμάτιο γεμάτο πόστερ στους τοίχους από τα συγκροτήματα που λατρεύει και την αγαπημένη της ποδοσφαιρική ομάδα, η αυτοδίδακτη Εϊμι ΜακΝτόναλντ κατέκτησε τον κόσμο. Τα σχεδόν μελαγχολικά τραγούδια της με φολκ στοιχεία, εθιστικές ποπ μελωδίες και την υπέροχη φωνή της να θυμίζει έντονα εκείνη της Ιρλανδέζας Ντολόρες Ο’Ρίορνταν των Cranberries έχουν στοιχειώσει τις ραδιοφωνικές συχνότητες και στην Ελλάδα. Οταν την ακούς να μιλάει σου δίνει την εντύπωση ότι όλη αυτή η επιτυχία συμβαίνει σε κάποιον άλλον, όχι στην ίδια. Χαμηλών τόνων, προσγειωμένη και με βαριά σκοτσέζικη προσφορά (που μετατρέπει την απομαγνητοφώνηση σε αληθινό μαρτύριο), μίλησε στην «Agenda» για όλα αυτά τα «περίεργα» που συμβαίνουν στη ζωή της, από το σπίτι της στο Bishopbriggs, ένα προάστιο στο Βορρά της Γλασκόβης. Εκεί όπου εξακολουθεί να ζει μαζί με τους γονείς της, όταν δεν βρίσκεται σε τουρνέ.
  • Ολα ξεκίνησαν από μια συναυλία των Travis...
Θυμάμαι, τους είχα δει να παίζουν στο Φεστιβάλ «T in The Park» το 2000 και αμέσως ενθουσιάστηκα. Την επόμενη κιόλας ημέρα αποφάσισα πως θέλω κι εγώ να γίνω τραγουδίστρια. Πήρα την κιθάρα που μου χάρισε ο πατέρας μου και άρχισα να μαθαίνω να παίζω μόνη μου διασκευές σε αγαπημένα τραγούδια. Σήμερα σκέφτομαι πως αν δεν ήταν οι Travis και οι Libertines δεν θα έκανα αυτό που κάνω τώρα. Τους το χρωστάω. Ετσι, ξεκίνησα να δίνω τις πρώτες μου συναυλίες σε pub της Γλασκόβης όταν ήμουν 15 ετών.
  • Τα πρώτα μου τραγούδια τα έγραψα στο υπνοδωμάτιό μου...
…καθώς και όλα τα υπόλοιπα που υπάρχουν στο ντεμπούτο μου «This is the life». Είναι το κρησφύγετό μου. Καθόμουν με τις ώρες και σκάρωνα στην κιθάρα μου μελωδίες και έγραφα στίχους, εμπνευσμένη από τα πόστερ των σταρ που είχε κολλημένα στους τοίχους του δωματίου της η αδελφή μου. Λάτρευε τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ. Εγώ, πάλι, όχι. Στο υπνοδωμάτιό μου ηχογράφησα και το πρώτο μου demo, με οκτώ τραγούδια, ένα πραγματικό σκουπίδι, που δεν πίστεψα ποτέ ότι θα το ακούσει άνθρωπος.
  • Oι στίχοι μου είναι αυτοβιογραφικοί...
Είναι απλές ιστορίες που θα μπορούσαν να συμβούν στον καθένα. Στη μουσική μου οι άνθρωποι θέλουν να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει στη ζωή μου, αλλά και στις ζωές των ανθρώπων που αγαπώ. Είναι ωραίο το συναίσθημα όταν οι άνθρωποι ταυτίζονται μαζί τους. Με γεμίζει χαρά.
  • Υπέγραψα το συμβόλαιό μου σε ηλικία 17 ετών...
Οταν έστειλα ένα demo σε μια αγγελία που είδα στο «NME», όταν τυχαία έπεσε στα χέρια μου. Πίσω από την αγγελία κρυβόταν η Melodramatic Records. Αν και πάντα μου άρεσε να παίζω μουσική και να τραγουδάω, ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι θα μπορούσα να κάνω καριέρα. Οπότε, αν δεν είχα αυτή την ευκαιρία, φαντάζομαι ότι ποτέ δεν θα έμπαινα στον κόπο να γίνω τραγουδίστρια. Βρέθηκα απλώς την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο.
  • Γιατί το κάνω αυτό;
Είναι η ερώτηση που κάνω συχνά στον εαυτό μου. Δεν περίμενα σε καμία περίπτωση το άλμπουμ μου να γνωρίσει τόσο μεγάλη επιτυχία και να πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα. Συχνά μού είναι δύσκολο να πιστέψω ότι αυτό συμβαίνει σε μένα. Νιώθω ότι ζω ένα όνειρο. Δεν ξέρω αν θα συνηθίσω, μπορεί και όχι. Για την ώρα, πάντως, μου φαίνονται όλα γύρω μου τόσο περίεργα, τόσο παράξενα.
  • Το Internet για μένα...
…λειτούργησε ως μέσο να ακούσουν περισσότεροι άνθρωποι τα τραγούδια μου. Περνάω αρκετές ώρες στον υπολογιστή μου. Μου αρέσει να επικοινωνώ με τους θαυμαστές μου και να μοιράζομαι μαζί τους τις προσωπικές μου ιστορίες. Για μένα το Internet συμπλήρωσε το κενό μεταξύ του καλλιτέχνη και του θαυμαστή.
  • Δεν θα πήγαινα ποτέ σε talent show…
Γιατί στην πραγματικότητα δεν αφορούν τη μουσική. Υπάρχουν τόσοι πολλοί ταλαντούχοι νέοι μουσικοί που γράφουν σπουδαία τραγούδια εκεί έξω και κανείς δεν τους γνωρίζει. Για μένα αυτοί αξίζουν.
  • Δεν μετακόμισα στο Λονδίνο...
…γιατί δεν είχα κανένα λόγο να το κάνω. Πολλοί άνθρωποι που δουλεύουν στη μουσική βιομηχανία πιστεύουν ότι πρέπει να μετακομίσεις στο Λονδίνο αν επιθυμείς να κάνεις καριέρα στη μουσική. Αυτό για μένα δεν έχει καμία σημασία.
  • Η ζωή μου σήμερα...
Είμαι ευτυχισμένη γιατί κάνω αυτό που αγαπώ και ελπίζω να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Δεν σου κρύβω, πάντως, ότι κάποια στιγμή θα ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου στο πανεπιστήμιο...
  • Tα άμεσα σχέδιά μου...

Χρειάζομαι επειγόντως διακοπές!

Από τον Βάιο Μαχμουντέ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ / AGENDA, Σάββατο, 06.12.08

Amy Mcdonald- This Is The Life


No comments: