Wednesday, June 25, 2008

ΑΘΗΝΑ ΑΝΔΡΕΑΔΗ: «Η Ελλάδα είναι για την ψυχή μου και η Αγγλία για τη δουλειά μου...»


Είναι η Αθηνά Ανδρεάδη, τζαζ-φολκ τραγουδίστρια που κάνει καριέρα στην Αγγλία. Θα την ακούσουμε για πρώτη φορά live στα τραγούδια του δίσκου της «Breathe with me» στις 2 Ιουλίου, στου Παπάγου.

Διαβάζοντας πέρσι στο αγγλικό μουσικό περιοδικό «Uncut» μια δισκοκριτική για ένα άλμπουμ που το έλεγαν «Athena», δεν πήγε κατευθείαν ο νους μου. «Athena». Αθήνα, δηλαδή. Ή μήπως Αθηνά; Κι αν τώρα λίγο πολύ ξέρουμε αρκετοί ότι πρόκειται για την Αθηνά Ανδρεάδη, μια Ελληνίδα τζαζ-φολκ τραγουδίστρια από τη Θεσσαλονίκη που διαπρέπει στο εξωτερικό με το όνομα «Athena», τότε δεν είχαμε ακούσει το παραμικρό, ακόμα και όσοι ασχολούμαστε επαγγελματικά με το... σπορ.
«Νιώθω ευτυχής που ζω ανάμεσα σε δύο χώρες. Η Ελλάδα είναι για την ψυχή μου και η Αγγλία για τη δουλειά μου» λέει η Αθηνά Ανδρεάδη, που ζούσε στη Θεσσαλονίκη μέχρι τα 18 της χρόνια
Πολύ εύκολα το «Athena» θα μπορούσε να αποτελεί όνομα καλλιτέχνη από το Μεξικό, που μια ωραία πρωία τού την έδωσε και διάλεξε κάτι τις το .. αρχαιοελληνικό προκειμένου να κάνει εντύπωση. Ευτυχώς -κρίνοντας από το αποτέλεσμα- η Athena είναι δικό μας κορίτσι.
Γεννήθηκε στο Λονδίνο, τριών χρόνων ήρθε στη Θεσσαλονίκη, για να επιστρέψει πίσω στην Αγγλία στα δεκαοχτώ της. «Είχαν γράψει κι άλλα περιοδικά πριν από το "Uncut" για το πρώτο μου άλμπουμ "Breathe with me"» μου λέει από το διαμέρισμά της στο Λονδίνο. Τα ελληνικά της είναι κανονικότατα, μιλάει όμως και άψογα αγγλικά, καθώς την ακούω να καθοδηγεί κάποιους μεταφορείς οι οποίοι την ώρα της συνέντευξης της έφεραν ένα φορητό πιανάκι που είχε παραγγείλει. Αλλωστε και τα τραγούδια της στα αγγλικά είναι.
«Νιώθω ευτυχής που ζω ανάμεσα σε δύο χώρες» εξηγεί. «Η Ελλάδα είναι για την ψυχή μου και η Αγγλία για τη δουλειά μου. Στα μέρη μας εμπνέομαι και στο Λονδίνο βελτιώνομαι ως μουσικός». Στις 2 Ιουλίου, στο Κηποθέατρο Παπάγου (εισιτήρια 27 ευρώ), θα έχουμε την ευκαιρία να τη δούμε κι εμείς live για πρώτη φορά στην Αθήνα. «Το κλειδί», λέει, «είναι ο καλλιτέχνης να είναι εντάξει με τον εαυτό του»... [Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 25/6/2008]

No comments: